چند غافلگیری بزرگ در لیست کی‌روش

فهرست تیم‌ملی پس از مدت‌ها انتظار نهایی شد. لیستی که چند غافلگیری هم داشت.

چند غافلگیری بزرگ در لیست کی‌روش

به گزارش زنهار؛ فهرست تیم ملی فوتبال سرانجام پس از گمانه‌زنی‌های بسیار یکشنبه‌شب مشخص شد تا بازیکنانی که قرار است تجربه حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را به دست بیاورند، معرفی شوند. فهرستی که کارلوس کی‌روش اعلام کرده، تقریبا همان فهرست مورد انتظار است؛ ولی در همین بین او سه اقدام غافلگیرکننده داشته که کمتر کسی می‌توانست آن را پیش از اعلام حدس بزند.
اولین غافلگیری که کارلوس کی‌روش برای فوتبال ایران داشته، اعلام ۲۵ نفر به جای ۲۶ نفر است. در شرایطی که ایران می‌توانست ۲۶ بازیکن با خودش به جام جهانی قطر ببرد، کارلوس کی‌روش ترجیح داد یک بازیکن را از این فهرست کنار بگذارد و با ۲۵ بازیکن راهی قطر شود. غافلگیری دوم فهرست کی‌روش استفاده از چهار دروازه‌بان است. او برخلاف بسیاری دیگر از تیم‌های حاضر در جام جهانی به جای اعلام سه دروازه‌بان، با چهار دروازه‌بان راهی قطر می‌شود. به‌ این‌ ترتیب پیام نیازمند که کمتر کسی شانسی برای او در مقایسه با بیرانوند، عابدزاده و حسینی متصور بود، راهی جام جهانی خواهد شد.
کارلوس کی‌روش دلیل چنین تصمیمی را حفظ تعادل در تیم عنوان کرده است. این دو مورد تنها غافلگیری کارلوس کی‌روش محسوب نمی‌شود؛ چون خط‌زدن امید نورافکن، بازیکن جوانی که در عصر همین کی‌روش هم بازی‌های قابل قبولی به نمایش گذاشته بود، مهم‌ترین اتفاق ممکن است. نورافکن در حالی در فهرست نهایی تیم ملی قرار نگرفته که پیش‌ از ‌این تعدادی از سایت‌های معتبر خارجی او را در فهرست بازیکنانی که می‌توانند در جام جهانی پدیده باشند، معرفی کرده بودند.
به غیر از این سه مورد، بازگشت علی کریمی، هافبک تیم کایسری اسپورت، به فهرست نهایی تیم ملی هم درخور ‌توجه است. اگرچه بعد از مصدومیت امید ابراهیمی انتظار می‌رفت که علی کریمی به فهرست اضافه شود، ولی با توجه به مصدومیتی که این بازیکن یکی، دو ماه قبل داشته و از تیم ملی فاصله گرفته بود، بازگشتش می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد.
خط‌خوردن میلاد سرلک، یکی از آماده‌ترین هافبک‌های تدافعی تیم پرسپولیس و تیم ملی و جانشین‌کردن او با روزبه چشمی هم از دیگر موارد مورد توجه فهرست کارلوس کی‌روش برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار