کی‌روش روی نام چند بازیکن خط قرمز کشید

قطعا ضربان نبض بازیکنانی که در اردوی اخیر تیم‌ملی ایران حضور داشتند تا قبل از اعلام لیست نهایی مسافران جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر به بالاترین حد خود رسید تا از فهرست این تیم رونمایی شود.

کی‌روش روی نام چند بازیکن خط قرمز کشید

به گزارش زنهار؛ رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ۲۹ آبان ماه سال جاری در حالی برگزار می‌شود که برای آخرین بار قرار است تنها ۳۲ تیم در این رقابت‌ها شانه به شانه همدیگر برای فتح مهم‌ترین جام فوتبال ملی دنیا تلاش کنند.

فدراسیون بین‌المللی فوتبال نیز همچون دوره‌های گذشته آخرین مهلت ارائه لیست کامل بازیکنان، مربیان، عوامل اجرایی، پزشکی و تدارکات تیم را یک هفته مانده به بازی افتتاحیه اعلام کرده است تا تیم‌های حاضر در این دوره از بازیکنان نهایی خود پرده بردای کنند.

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نیز برای اعلام لیست نهایی تنها تا عصر یکشنبه فرصت دارد تا بتواند ۲۶ نفر نهایی را انتخاب کند.

دومین دوره حضور کی روش در تیم ملی ایران بر خلاف دوره هشت ساله ابتدایی‌اش ناگهانی و در فاصله اندک باقیمانده تا شروع جام جهانی بود. همین موضوع باعث شد تا سرمربی تیم ملی ایران اردوهای ارزیابی فنی هفتگی را پس از هر بازی لیگ برتر از ابتدای مهر ماه آغاز کند تا بازیکنان منتخب شاغل در لیگ برتر ایران را شناسایی و مورد ارزیابی قرار دهد.

کی روش در پایان پنج دوره ارزیابی فنی به جمع ۱۳ نفره رسید تا از بین آنها و همچنین ۱۷ بازیکن لژیونر، مطلوب‌ترین لیست را انتخاب کند. حالا سرمربی تیم ملی ایران تنها چند ساعت دیگر فرصت دارد تا از بین این بازیکنان به جمع بندی ۲۶ نفره برسد تا لیست نهایی را انتخاب کند.

قطعاً بزرگترین افتخار هر بازیکن در رده ملی حضور در جام جهانی است و هیچ یک از این بازیکنان دوست ندارند جزو چهار نفری باشند که بلیت پرواز به قطر برایشان صادر نمی‌شود.

کی روش که با احتساب امیر عابدزاده پنج دروازه‌بان را به اردو فرا خوانده است که به احتمال زیاد دو سنگربان را خط می‌زند تا تکلیف دو نفر از خط خورده‌ها مشخص باشد.

مصدومیت امید ابراهیمی در جریان بازی با نیکاراگوئه نیز تکلیف خط خورده دیگر ایران را برای جام جهانی قطر مشخص کرد اما همچنان ترس از دست دادن جام جهانی در بین بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی ایران وجود دارد.

کی روش در ادوار گذشته با خط زدن اسامی بازیکنانی همچون وریا غفوری، سید جلال حسینی و محمدرضا خلعتبری نشان داده بود ترسی از اسامی بزرگ ندارد اما باید دید حالا با همان بازیکنان معتمد سراغ این دوره از رقابت‌ها می‌رود یا بار دیگر در اعلام لیست نهایی مسافران اعزامی به قطر شاهد شگفتی از جانب او خواهیم بود.

برنامه بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران در گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به شرح زیر است:

* ایران - انگلیس؛ دوشنبه ۳۰ آبان؛ ساعت ۱۶:۳۰

* ایران - ولز؛ جمعه ۴ آذر؛ ساعت ۱۳:۳۰

* ایران - آمریکا؛ سه‌شنبه ۸ آذر؛ ساعت ۲۲:۳۰

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار