کرگر: ساوت‌گیت باید بعد از جام جهانی قطر از سرمربیگری انگلیس کناره‌گیری کند

جیمی کاراگر معتقد است که انتظارات از انگلیس بالاست، با این حال، ساوت‌گیت باید بعد از جام‌جهانی از سمتش کنار برود.

کرگر: ساوت‌گیت باید بعد از جام جهانی قطر از سرمربیگری انگلیس کناره‌گیری کند

به گزارش زنهار؛ جیمی کاراگر می‌گوید که گرت ساوت‌گیت باید بعد از جام جهانی قطر از سرمربیگری انگلیس کناره‌گیری کند. او «تغییر خلق و خوی» و «شرایط کنونی ساوت‌گیت» را علل این صحبت هایش می داند. او می گوید که سرمربی انگلیس لیاقت این را دارد که با شرایط خودش جدا شود، اما اسطوره لیورپول انتقاد از تاکتیک‌های گرت را یک «شوخی» توصیف کرد.

ساوت‌گیت که لیست 26 نفره خود را برای سفر به جام جهانی در روز پنجشنبه اعلام کرد، در حال آماده شدن برای سومین تورنمنت مهم خود روی صندلی داغ مربیگری انگلیس است. سه شیرها در 21 نوامبر باید به مصاف ایران بروند.

پس از موفقیت سال گذشته در یورو 2020 و رسیدن به نخستین فینال بزرگ در 55 سال گذشته، حالا انگلیسی ها امید زیادی به تیم ساوت‌گیت دارند. بخصوص اینکه آنها توانستند در جام جهانی 2018 تا مرحله نیمه نهایی، حریفان را پشت سر بگذارند. با این حال، ساوت‌گیت برای اولین بار در دوران سلطنت خود در انگلیس، وارد تورنمنتی می شود که برخی از هواداران و پیشکسوتان این کشور خواهان تعویض او هستند.

فرم ضعیف در تابستان، که باعث شد انگلیس پنج بازی پیاپی بدون برد را پشت سر بگذارد، نگرانی هایی را در مورد اینکه آیا ساوت‌گیت برای این شغل مناسب است یا خیر، ایجاد کرده است. در این میان، کاراگر معتقد است که او «آنقدر باهوش» است که احساس می کند حال و هوای تغییرات فرا رسیده است.

مدافع سابق تیم ملی انگلیس و لیورپول در ستون خود برای تلگراف نوشت: اگر من جای گرت ساوت‌گیت بودم، جام جهانی قطر را به عنوان آهنگ برتر خود (آخرین دستاورد مثبت) در پست سرمربیگری تیم ملی انگلیس تبدیل می کردم. امیدواریم که انگلیس به اندازه کافی قوی باشد تا اطمینان حاصل شود که این درخواست ساوت‌گیت انجام شود.

کاراگر ادامه داد: بعد از دستاوردهای ساوت‌گیت در این شغل، کمترین چیزی که لیاقتش را دارد، این است که وقتی احساس کرد زمان مناسب رسیده، با شرایط خودش تیم ملی انگلیس را ترک کند. او به اندازه‌ای باهوش است که در چند ماه گذشته تغییر خلق و خوی خود را حس کرده است، حتی اگر برخی انتقادات از سبک بازی تیم او، یک شوخی باشد.

کاراگر با اشاره به پیشرفت اخیر انگلیس در تورنمنت های بزرگ و پس از متهم کردن منتقدان به داشتن "حافظه کوتاه مدت"، گفت: مشکل ساوت‌گیت برای حضور در مسابقات امسال این است که یک جریان منفی در مورد رویکرد او وجود دارد و سخت است که چیزی جز قهرمانی در جام جهانی باعث تغییر نظرات علیه او شود. در عین حال، غیرمنطقی است که به او پیشنهاد کنیم باید مسیر خود را از فرمولی که انگلیس در 2 تورنمنت آخرش استفاده کرده است را تغییر دهد.

او ادامه داد: همانطور که برخی استدلال می کنند، او در استفاده حداکثری از یک تیم با استعداد، شکست نخورده است. او با تعدادی بازیکن بسیار خوب عمل کرده است. تیم فعلی انگلیس را مرور کنید. فقط سه بازیکن وجود دارند که گزینه اول ثابت در هر باشگاهی در جهان خواهند بود: هری کین، فیل فودن و در آینده، جود بلینگهام. این را با تیم سال 2006 مقایسه کنید، زمانی که می‌توانید حداقل 9 نفر را فهرست کنید که در دوران اوج فوتبالی خود بودند: وین رونی، استیون جرارد، جان تری، فرانک لمپارد، ریو فردیناند، اشلی کول، پل اسکولز، دیوید بکهام و مایکل اوون.

بازیکن سابق انگلیس ادامه داد: این نظریه که این تیم بهترین تیم انگلیس از سال 1966 است، یک افسانه است. اما هر چه بیشتر مورد توجه قرار گیرد، ساوت‌گیت باید با خواسته های غیرواقعی بیشتری مقابله کند. اگر انگلیس بتواند در قطر از مرحله یک چهارم نهایی بالاتر برود، او دوباره فراتر از انتظار کار کرده است. با این حال، این ایده وجود دارد که قدم منطقی بعدی پیروزی در فینال است. با این حال، انگلیس بهترین تیم قطر نیست.

کاراگر در پایان سپس نتیجه‌گیری کرد: ترک کردن شغل، سخت‌ترین تصمیم دوران حرفه‌ای ساوت‌گیت خواهد بود و من مطمئن هستم که تمرکز او تنها روی ماه آینده است. سال گذشته بود که او قرارداد خود را تا سال 2024 تمدید کرد تا قبل از رفتن به قطر، به هرگونه گمانه زنی پایان دهد. چرخه طبیعی باید هر چهار سال یکبار تجدید شود تا یک مربی به سمت جام جهانی بعدی حرکت کند. اگر ساوت‌گیت انرژی لازم را برای این کار نداشته باشد، عاقلانه تر است که کناره گیری کند.

 

 

 

 

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار