جام‌جهانی؛ فرصت آخر رونالدو برای بوسه بر جام

شاگردان فرناندو سانتوس در اندیشه کسب افتخاری دیگر در یک تورنمنت معتبر دیگر یعنی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هستند.

جام‌جهانی؛ فرصت آخر رونالدو برای بوسه بر جام

به گزارش زنهار؛ تیم ملی فوتبال پرتغال که هشتمین حضورش در جام جهانی را تجربه خواهد کرد، در گروه H این دوره از رقابت‌ها با تیم‌های اروگوئه، غنا و کره جنوبی دیدار خواهد کرد.
سلسائوی اروپا که در حال حاضر در رده نهم رده‌بندی فیفا قرار دارد، اولین تجربه‌اش در تاریخ رقابت‌های جام جهانی را در سال 1966 انگلیس تجربه کرد و در همان دوره هم بهترین دستاورد را در تاریخ این رقابت‌ها داشت و به عنوان سومی رسید. آنها در جام جهانی 2006 آلمان هم خوب ظاهر شدند و به عنوان چهارمی دست یافتند. قهرمان یورو 2016 در جام‌های جهانی 1986 مکزیک (حذف در مرحله گروهی)، 2022 کره – ژاپن (حذف در مرحله گروهی)، 2010 آفریقای جنوبی (صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی)، 2014 برزیل (حذف در مرحله گروهی) و روسیه 2018 (صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی) هم حضور داشته است.
 

سانتوس در اندیشه کسب افتخاری دیگر با پرتغال
هدایت تیم ملی پرتغال برعهده فرناندو سانتوس 68 ساله است که یکی از مسن‌ترین مربیان حال حاضر در جام جهانی 2022 قطر به شمار می‌رود. این مربی پرتغالی که در کارنامه مربیگری‌اش هدایت تیم‌هایی همچون پورتو، آاِک آتن، پاناتینایکوس، اسپورتینگ لیسبون، بنفکیا و تیم ملی یونان دیده می‌شود؛ از سال 2014 هدایت تیم ملی فوتبال پرتغال را برعهده دارد. او که دومین حضورش را در جام جهانی به عنوان سرمربی پرتغال تجربه می‌کند، امیدوار است با این تیم نتیجه‌ای بهتر از صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی دوره قبل بگیرد. او پرتغال را تاکنون به قهرمانی یورو 2016، قهرمانی لیگ ملت‌های اروپا 19-2018 و عنوان سومی جام کنفدراسیون‌ها 2017 رسانده است.
صعود لحظه آخری به جام جهانی قطر
پرتغال در گروه A مرحله انتخابی جام جهانی 2022 قطر در منطقه اروپا و در تقابل با تیم‌های صربستان، پرتغال، ایرلند، لوکزامبورگ و آذربایجان پس از صربستان در رده دوم قرار گرفت و از صعود مستقیم به مرحله پایانی جام جهانی بازماند. شاگردان سانتوس در ادامه برای کسب بلیت سفر به قطر راهی مرحله پلی‌آف شدند و پس از شکست 3 بر یک ترکیه، راهی دیدار فینال پلی‌آف شد و آنجا هم با شکست مقدونیه شمالی که پیش از این دیدار ایتالیا را حذف کرده بود، مسافر جام جهانی 2022 شد. کریستیانو رونالدو با 6 گل‌‌زده بهتری گلزن پرتغال در این رقابت‌ها بود.
رونالدو؛ فوق‌ستاره‌ای پرافتخار در اندیشه فتح جام جهانی
ستاره تیم ملی فوتبال پرتغال بدون شک کریستیانو رونالدو است که در قطر هم نگاه‌های زیادی به او معطوف خواهد شد چرا که این احتمالاً آخرین حضور او در این رقابت‌ها خواهد بود. این فوق‌ستاره پرتغالی که این فصل در منچستریونایتد روی فرم و شکل خوبی نیست، در ماه آگوست 2003 در حالی که تنها 18 سال سن داشت، اولین بازی ملی‌اش را در برتری یک بر صفر پرتغال مقابل قزاقستان انجام داد. او که حالا پنجمین حضورش در جام جهانی را تجربه خواهد کرد، اولین گل ملی‌اش در رقابت‌های جام جهانی را در سال 2006 به ایران زد و این گلزنی‌ها تا به امروز ادامه داشته است. کریس 37 ساله که چندی پیش رکورد علی دایی (با 109 گل‌زده ملی) را شکست و تبدیل به بهترین گلزن تاریخ در رده ملی شد، تاکنون در 191 بازی 117 گل برای سلسائوی اروپا به ثمر رسانده است.
 

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار