آمار عجیب «سارق اولی»‌ها در تهران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از شناسایی و انهدام ۱۴ باند سرقت، کشف ۱۳ قبضه سلاح جنگی و ۷۷ قبضه سلاح سرد در شصتمین طرح رعد پلیس پیشگیری پایتخت خبر داد.

آمار عجیب «سارق اولی»‌ها در تهران

به گزارش زنهار؛ سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه بازدید از نمایشگاه شصتمین طرح رعد گفت: طی شبانه روز گذشته با تلاش بی وقفه کلانتری‌های تهران، تعداد ۶۰۴ سارق به عنف، سارق منزل، زورگیر، خفت گیر، موبایل قاپ دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه بعد از یک ماه و نیم تأخیر شصتمین طرح رعد به مرحله اجرا گذاشته شد، گفت: ۱۴ باند سرقت در این مرحله از طرح رعد شناسایی و منهدم شدند.

رئیس پلیس پایتخت بیان کرد: ۱۳ قبضه سلاح جنگی و شکاری در شصتمین مرحله طرح رعد کشف شد که عدد قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه در این مرحله از طرح رعد به ۹۰۷ پرونده رسیدگی شده است، بیان کرد: ۲۳۸ خودرو و موتورسیکلت سرقتی در مخفیگاه سارقان کشف شده است.

رحیمی متذکر شد: ۲۰۹۰ فقره اموال سرقتی در این مرحله از طرح کشف شد که ارزش این اموال بالغ بر ۲۹ میلیارد تومان قیمت گذاری شده است.

رئیس پلیس پایتخت گفت: ۷۷ قبضه سلاح سرد از اراذل و اوباش و سارقان گرفته شده است و ۳۳ پاتوق سارقان و ۱۳ محل مال خران شناسایی و منهدم شدند.

وی ادامه داد: سه محل تردد اراذل و اوباش، ۵۴ پاتوق فروشندگان مواد مخدر شناسایی و منهدم شدند.

رحیمی با اشاره به وضعیت دستگیری سارقان در این مرحله از طرح رعد اظهار داشت: ۲۰ درصد از سارقان که در این مرحله از طرح رعد دستگیر شده اند، سارقان اماکن خصوصی و دولتی، ۱۹ درصد سارقان معابر، ۲۶ درصد سارقان قطعات و لوازم و تجهیزات وسایل نقلیه، ۷ درصد قاپ زنان و موبایل قاپان، ۱۴ درصد سارقان آپارتمان و ویلا و ۲۴ درصد جیب بر و سارق مغازه بودند.

رئیس پلیس پایتخت در پایان با اشاره به اینکه ۱۱ هزار قرص متادون غیرمجاز از سارقان کشف شده است، گفت: ۴۵ درصد از سارقانی که در این مرحله از طرح رعد دستگیر شدند، سابقه دار هستند و ۵۵ درصد سارق اولی به حساب می آیند.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار