خط خوردن بازیکنان، سلیقه و نظر سرمربی تیم ملی است

صمد مرفاوی سرمربی تیم ملی جوانان ایران می‌گوید کارلوس کی‌روش برای دعوت یازده بازیکن جوان، نظر وی را جویا شده است.

خط خوردن بازیکنان، سلیقه و نظر سرمربی تیم ملی است

به گزارش زنهار؛ در حالی که تیم ملی خودش را آماده حضور در جام جهانی 2022 قطر می کند. کارلوس کی روش در  روز هفتم آبان ماه سال جاری یازده بازیکن جوان لیگ برتری را به اردوی تیم ملی دعوت کرد. سرمربی پرتغالی با استفاده از این بازیکنان جوان قصد دارد انگیزه و نشاط تمرینات را به حداکثر خود برساند.  این در حالی بود که با صمد مرفاوی سرمربی تیم ملی جوانان ایران هم مشورت شده بود. به همین بهانه و پیگیری آخرین وضعیت تیم ملی جوانان ایران، ایلنا با صمد مرفاوی به صحبت پرداخت: 

*آخرین وضعیت تیم ملی جوانان چطور است؟ با تیم ملی بزرگسالان قصد برگزار بازی تدارکاتی داشتید؟

شرایط تیم ملی جوانان خوب است و قصد داریم به بلاروس اعزام شویم. ما تمرینات خودمان را برگزار می کنیم و برای بازی تدارکاتی با تیم بزرگسالان، آنها باید تصمیم بگیرند.  اگر تیم ملی بزرگسالان دعوت کنند، بازی برگزار می‌کنیم. البته اردوی ما از قبل برنامه‌ریزی شده بود و کاری به تیم بزرگسالان نداشتیم و برای بازی بلاروس این اردو را در نظر گرفتیم.

*شما با کی‌روش جلسه برگزار کردید، آیا از شما کمک یا مشورت در خصوص تیم ملی بزرگسالان می‌گیرد؟

نه چه کمکی؟  همدیگر را می‌بینیم و جلسه هم با هم داشتیم ولی تعامل بین مربیان بزرگسالان و جوانان هست. البته بازیکنانی که زیر 21 سال بودند را با آنها هماهنگ کردیم.

*در این مدت استقلال هم قهرمان سوپرجام شد. ساپینتو رفته رفته خودش را با جو ایران تطبیق داد؟

استقلال شرایط خوبی دارد و خوشحالم که قهرمان شدند. ساپینتو رفته رفته با جو ایران آشنا می‌شود و جا می افتد. مانند استراماچونی که در هفته‌های اولیه با مشکل مواجه بود، اما وقتی جو لیگ و کشور ایران را شناخت توانست در نیم فصل تیمش را صدرنشین تحویل دهد و بازی خیلی خوبی تیمش ارائه کند. از این حیث ساپینتو هم شبیه استراماچونی است.

*3 بازیکن استقلال مانند مهدی مهدی‌پور از لیست تیم ملی خط خوردند. نظرتان در این مورد چیست؟

این نظر و سلیقه سرمربی تیم ملی است و کسی نمی تواند درباره دعوت بازیکنان به او خرده‌ای بگیرد چرا که مسئولیت نتایج به عهده سرمربی است و باید به او احترام بگذاریم. 

*بعضی کارشناسان خط خوردن محمد محبی را منصفانه نمی‌دانند. نظرتان چیست؟

در اینکه محبی بازیکن خوبی است، شکی نیست؛ اما مربی تیم ملی خودش انتخاب می‌کند. او بازیکنان را بر حسب تاکتیک بازی، تفکراتش و سلیقه خود دعوت می‌کند.

*بعضی توقع صعود تیم ملی از مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر را دارند. می‌توانیم مقابل تیم‌هایی مانند انگلیس، آمریکا و ولز برنده باشیم؟

فوتبال را کسی نمی‌تواند پیش بینی کند. توقع پیروزی مقابل انگلیس خیلی بیهوده و دور از انتظار است. جام جهانی سخت است و ما در گروه سختی قرار داریم. اینطور نیست که بگویم از گروه‌مان صعود می کنیم. با این حال برای اهدافمان باید تلاش کنیم، هر چند صعود سخت اما امکان پذیر است که با تلاش و همت این مسئله رقم می‌خورد.


 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار