۲ ستاره پرسپولیس در آستانه جدایی از قرمزها

کاپیتان‌های دوم و پنجم پرسپولیس در این فصل موقعیت خوبی در ترکیب تیم نداشته‌اند.

۲ ستاره پرسپولیس در آستانه جدایی از قرمزها

به گزارش زنهار، تا قبل از مصدومیت میلاد سرلک، کمال کامیابی‌نیا موقعیتش را در ترکیب از دست داده بود چرا که یحیی به سینا اسدبیگی گمنام بیشتر از کاپیتان دوم تیم میدان می‌داد. کمال در دو هفته ابتدایی فیکس بود تا اینکه دوباره در هفته هشتم به ارنج اصلی رسید و در چهار بازی اخیر در ارنج اصلی قرار گرفت که اتفاقاً نمایش خوبی هم ارائه داد و بعید است حالا به این راحتی‌ها از ترکیب اصلی دور شود. واقعیت اینکه در هفته‌های نیمکت‌نشینی کمال از شرایطش راضی نبود و احتمال جدایی او در نیم فصل وجود داشت، اما حالا که شرایط برای او تغییر کرده احتمالاً در تیم ماندنی است.

اما این وضعیت برای سیامک نعمتی که حالا یکی از باتجربه‌های تیم به حساب می‌آید وجود نداشته است. سیامک که در دوران برانکو بازیکن مهمی برای تیم به حساب می‌آمد در سه فصلی که یحیی گل‌محمدی سرمربی بوده در مسیر پسرفت قرار داشته است.

فصل قبل فصل بدی برای سیامک بود و بیشتر فصل را به خاطر دو مصدومیت از دست داد و از ترکیب دور شد. نعمتی در هفته سوم فصل قبل در اراک مصدوم شد و اواخر نیم فصل برگشت، اما در نیم فصل دوم هم دچار آسیب‌دیدگی شد و خیلی کم بازی کرد تا با بدشانسی مقاطع مهمی از فصل را بیرون باشد.

این فصل با جدایی رامین رضاییان، یحیی سراغ بازیکن سابقش در ذوب‌آهن و تراکتور رفت و بالاخره بعد از دو فصل تلاش دانیال اسماعیلی‌فر را به پرسپولیس آورد. دانیال مدافع راست فیکس شد و در ترکیب اصلی جا خوش کرد. یحیی هم نشان داد به این بازیکن اعتقاد ویژه‌ای دارد و همواره او در این پست در اولویت خواهد بود تا جایی که بازیکن رزرو او امیدی برای رقابت کردن با دانیال نخواهد داشت. اسماعیلی‌فر هم نمایش خوبی ارائه داد و با چهار پاس گلی که داده حالا یکی از خرید‌های موفق پرسپولیس به حساب می‌آید تا بیرون گذاشتن او هم غیر منطقی باشد.

دانیال تنها یک بار در اراک مصدوم شد و در میانه نیمه دوم آن بازی از زمین بیرون رفت و یک بار هم در همین بازی آخر مقابل مس کرمان در بیست دقیقه پایانی از زمین بیرون رفت که هر دو بار سیامک نعمتی جای او را گرفت.

آمار حضور سیامک نعمتی در میدان غیر از این دو زمان ۲۴ و ۲۰ دقیقه‌ای بسیار کوتاه بوده است. نعمتی یک بار در دقیقه ۸۵، یک بار دقیقه ۹۰ و سه بازی دقیقه ۸۸ به میدان رفته است. یعنی اینکه او در چهار بازی هم اصلاً به میدان نرفته و نیمکت‌نشین محض بوده است و در ۵ مسابقه‌ای که به میدان رفته با احتساب وقت‌های اضافه شاید کلاً زیر۳۰ دقیقه در میدان بوده و اصلاً بازی‌اش به چشم نیامد.

سیامک نعمتی در حالی تبدیل به نیمکت‌نشین محض این فصل پرسپولیس بوده که شانسی برای بازی در پست دفاع راست ندارد، اما یحیی به او در خط میانی هم اعتماد نمی‌کند. نعمتی در پیکان در شرایطی که در لیگ یک بازی می‌کرد ابتدا مدافع راست بود، اما بعد یک خط جلو آمد و بهترین بازی‌هایش در پرسپولیس را در پست وینگر یا هافبک کناری انجام داد، اما گل‌محمدی در این فصل هرگز به او در خط میانی اعتماد نکرده و میدان نداده آن هم در حالی که خط میانی پرسپولیس به وضوح مشکل دارد و نفراتی مثل ترابی و صادقی خوب کار نمی‌کنند.

سیامک نعمتی در حالی این فصل نیمکت‌نشین محض بوده که برخلاف فصل گذشته اصلاً مصدوم هم نشده و همواره در لیست تیم حضور داشته، اما خیلی کم به میدان رفته و در برنامه‌های یحیی جایی نداشته است. این اتفاق برای بازیکنی که توسط اسکوچیچ به تیم ملی دعوت می‌شد و چند بازی هم به میدان رفت اصلاً خوب نیست. طی هفته‌های گذشته به وضوح نارضایتی را می‌شد در چهره سیامک دید و به همین خاطر است که احتمال جدایی او از پرسپولیس در نیم فصل دوم زیاد است. البته همه چیز به چهار بازی بعد از جام جهانی بستگی دارد و اگر یحیی مثل همین بازی آخر مقابل مس کرمان گوشه چشمی به سیامک نشان دهد شرایط تغییر خواهد کرد وگرنه شماره ۸۸ تیم بعد از ۵ فصل و نیم حضور در پرسپولیس از جمع سرخ‌ها جدا خواهد شد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار