کی‌روش فقط می‌خواست سرگرم باشد!

جلال چراغپور در خصوص شرایط تیم‌ملی ایران صحبت کرده است.

کی‌روش فقط می‌خواست سرگرم باشد!

به گزارش زنهار؛ جلال چراغپور در خصوص شرایط تیم‌ملی ایران صحبت کرده است.
کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است با توجه به میانگین سنی بالای تیم کشورمان، تیم‌ملی یک جام‌جهانی پر ریسک و پر خطر را پیش رو دارد.
جلال چراغپور کارشناس فوتبال کشورمان درباره وضعیت تیم ملی برای حضور در جام‌جهانی، اظهار کرد:
درباره تیم ملی یک سری توهمات و یک سری واقعیت‌ها وجود دارد، جامعه مخاطب ما باید با واقعیت‌ها مواجه شود و سعی می‌کنم با تکیه بر واقعیت‌ها، وضعیت تیم ملی را شرح دهم.
چراغپور به نقد اردوی تیم ملی با حضور بازیکنان داخلی در غیاب لژیونرها پرداخت و اظهار داشت:
دعوت از بازیکنان داخلی و تشکیل اردو توسط کی‌روش یک نوع سرگرم کردن خودش بود تا کادر تیم ملی بیکار نباشند و سرگرمی فوتبالی داشته باشند؛ هیچکدام از بازیکنانی که در این اردوها دعوت شده‌اند، تاثیری در تغییر روند و مسیر بازی‌های تیم ملی نخواهند داشت یا بازیکنی که بخواهد پدیده باشد، در این اردو حضور نداشت.
کارشناس فوتبال کشورمان افزود:
راه پیدا کردن پدیده این نیست که بازیکنان دعوت شده، تمرین بدنسازی کنند یا در تمرین توپی روبروی هم قرار بگیرند و بغل پا بزنند و بعد اینکه توپ را زدند پشت سرشان را نگاه کنند. اصلا این سبک تمرین اشتباه است و باید بعد اینکه توپ را بازیکن می‌گیرد پشت سرش را نگاه کند. تمرینات این اردوها خیلی ساده و سرگرم کننده است و هدف پرکردن وقت و تولید خبر برای رسانه‌ها بود.
وی در ادامه با اشاره به ترکیب احتمالی تیم ملی در جام‌جهانی، خاطرنشان کرد:
تیم انتخابی برای جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر تقریبا همان ترکیبی است که در ۸ سال حضور کی‌روش در تیم ملی حضور داشتند. این ترکیب ۸ سال پیش برای اولین بار با این مربی در جام‌جهانی شرکت کرد، پس از بازگشت از این مسابقات یکی دو نفر دیگر از ترکیب کنار گذاشته شدند و دوباره این تیم ۴ سال بعد به جام‌جهانی رفت. الان بعد از ۴ سال دوباره قرار است اکثریت این ترکیب با نظر کی‌روش در جام‌جهانی شرکت کنند.
چراغپور تاکید کرد:
با توجه به ترکیب تیم ملی در دو جام‌جهانی گذشته و بالا رفتن سن بازیکنان، الان شاکله اصلی تیم ملی نیاز به بازنگری و بازنشستگی برخی بازیکنان دارد اما فرصت محدود و نوع نگاهی که به تیم ملی می‌شود، سبب شده، بازیکنانی که چند سال از زمان بازنشستگی‌شان می‌گذرد، کنار گذاشته نشوند.
کارشناس فوتبال کشورمان با بیان اینکه تیم ملی با چنین ترکیبی، کاملا یک جام‌جهانی پرخطر و با ریسک بالایی را پیش رو دارد، افزود:
کی‌روش بنا دارد همان اسکلت تیمی که خودش بنا نهاده را به میدان بفرستد و تنها چند بازیکن جوان اضافه شده‌اند. همان طور که کی‌روش در بازگشت دوباره به ایران، چهره‌اش شکسته‌تر و پیرتر شده است، قیافه تیم ملی هم پیرتر شده و این خیلی خطرناک است. ما با تیم بشاش و سرزنده، مبارز و جنگنده‌ای به جام‌جهانی قطر نمی‌رویم و باید منتظر حوادثی باشیم که فوتبال برای تیم ملی کشورمان رقم می‌زند.
وی در ادامه با اشاره به تاثیر نتیجه اولین بازی ایران در جام‌جهانی، تصریح کرد:
بازی با انگلیس به عنوان مسابقه اول، بسیار مهم و البته خطرناک است، مهم از این نظر که حتی باخت با گل کم هم می‌تواند برای ما سرنوشت‌ساز باشد. چه برسد که در این بازی مساوی کنیم یا پیروز شویم.
چراغپور افزود:
اگر مقابل انگلیس نتیجه را واگذار کنیم، این باخت می‌تواند ۲ نوع باشد، یک نوع ممکن است، نزدیک باشد و سر به سر، شانه به شانه و سینه به سینه فوتبال بازی کنیم و فقط نتیجه را واگذار کنیم، یا در نوع دیگر باخت می‌توانیم هم عقب و هم دفاعی بازی کنیم و از زمین خودمان جلوتر نیاییم و بازی را ببازیم.
کارشناس فوتبال کشورمان در پایان تاکید کرد:
اگر باخت نوع دوم را کسب کنیم، برای دو بازی بعدی برابر ولز و آمریکا، هیچ چیزی کسب نکرده‌ایم اما اگر یک باخت نزدیک به انگلیس داشته باشیم و با این تیم، فوتبال بازی کنیم و ببازیم. یک تجربه خوب برای دو بازی بعدی است. امیدوارم اگر در بازی اول می‌بازیم یک باخت نزدیک باشد تا این تجربه برای مسابقه‌های بعدی که با ولز و آمریکا داریم به کارمان بیاید.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار