محمد محبی مدیران استقلال را نگران کرد!

پرداخت پول رضایتنامه محبی به یکی از بزرگترین دغدغه‌های مدیران استقلال تبدیل شده است.

محمد محبی مدیران استقلال را نگران کرد!

به گزارش زنهار، محمد محبی وینگر تکنیکی بوشهری در سپاهان گل کرد و در زمان مربیگری ویلموتس به تیم ملی هم دعوت شد. در ماجرای خرید قطعی مغانلو توسط سپاهان، محبی با پیشنهاد تیم سانتاکلارا پرتغال روبرو شد و مدیران سپاهان هم محبی را وارد معامله خرید شهریار از این باشگاه پرتغالی کردند.

محبی در فصل گذشته، اکثرا نیمکت نشین بود و نتوانست آنطور که باید و شاید در لیگ پرتغال موفق شود. همین موضوع باعث شد تا محبی تیم ملی را از دست بدهد. نیمکت نشینی‌های پی در پی، از دست دادن تیم ملی و رسیدن چند پیشنهاد خوب از ایران باعث شد تا محمد تصمیم به بازگشت بگیرد و بخواهد در سال منتهی به جام جهانی در ایران بازی کند.

استقلال که مشتری جدی این بازیکن بود، مذاکرات فشرده‌ای با باشگاه سانتاکلارا و خود محبی انجام داد و در نهایت موفق شد با این باشگاه پرتغالی به توافق برسد. محبی قرارداد یک ساله خود را با این تیم به امضا رساند و یکی از بازیکنان اصلی تیم ریکاردو ساپینتو به حساب می‌آید.

درخشش محبی او را دوباره ملی پوش کرد و این احتمال وجود دارد این بازیکن یکی از مسافران جام جهانی لقب بگیرد. بعد از آمدن فتح‌الله‌زاده به جای آجرلو، مدیرعامل جدید استقلال مدعی شد خیلی زود باید چند میلیارد برای قسط دوم رضایتنامه محبی به باشگاه سانتاکلارا پرداخت کند وگرنه قرارداد این بازیکن به صورت خودکار فسخ خواهد شد و باشگاه استقلال هم باید ۶۰۰ هزار یورو به باشگاه پرتغالی غرامت پرداخت کند. موضوعی که سر و صدای زیادی در فضای فوتبال کشور به پا کرد و باعث انتقاد هواداران استقلال از مدیرعامل سابق تیمشان شد.

داستان رضایتنامه محبی از سانتاکلارا هم در نوع خودش جالب و هم کمی عجیب است. پرسپولیس و استقلال رقابت حساسی برای به خدمت گرفتن سعید صادقی وینگر گل گهر داشتند و در نهایت آقای پاس گل فصل گذشته لیگ برتر، پرسپولیس را انتخاب کرد. رفتن صادقی به پرسپولیس باعث شد تا هواداران استقلال انتقاد زیادی به آجرلو و همکارانش وارد کنند و تیم مدیریتی آبی‌ها به شدت تحت فشار قرار گرفت. آجرلو هم با نظر ساپینتو به سراغ خرید محبی رفت تا او را به خدمت بگیرد و به نوعی جوی که علیه او در فضای هواداری استقلال ایجاد شده بود، آرام کند.

در کنار استقلال که مشتری جدی محبی بود، دو تیم سپاهان و پرسپولیس هم نیم نگاهی به خرید این وینگر بوشهری داشتند و مدیران سانتاکلارا که به خوبی از طریق چند ایجنت فضای خبری و اتفاقات فوتبال ایران را رصد می‌کردند، ناگهان قیمت رضایتنامه محبی را دو برابر کردند. باشگاه استقلال هم که به شدت تحت فشار قرار داشت، با پرداخت این پول به باشگاه سانتاکلارا موافقت کرد و قرار شد این مبلغ در دو قسط به این باشگاه پرتغالی پرداخت شود.اتفاقی که حالا به یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت جدید استقلال تبدیل شده و فتح‌الله‌زاده باید به تعهدات باشگاه استقلال در قبال جذب محبی عمل کند.

باشگاه سانتاکلارا قبلا و در جریان مبلغ رضایتنامه دائمی مغانلو با پرسپولیس هم همین کار را انجام داده بود ولی مدیران وقت پرسپولیس زیربار پرداخت چنین پولی نرفتند و مغانلو سر از سپاهان درآورد. با احتساب پول رضایتنامه و همچنین دستمزد خود محبی، این بازیکن به یکی از گران ترین بازیکن این فصل لیگ برتر تبدیل خواهد شد.

نکته جالب و البته عجیب ماجرای انتقال محبی به استقلال این است که قرارداد این بازیکن فقط برای یک فصل و به صورت قرضی امضا شده است و هیچ بند دائمی در قرارداد این بازیکن وجود ندارد. در واقع مدیران استقلال برای اینکه وینگر تکنیکی تیمشان را در فصل آینده هم در اختیار داشته باشند، باید دوباره با مدیران سانتاکلارا پای میز مذاکره بنشینند و با آن‌ها توافق کنند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار