سه فوق‌ستاره رئال مادرید: پیرمردانی که پیر نمی‌شوند

مثلث طلایی رئال مادرید، نام هایی که از همین حالا در موزه تاریخ این باشگاه یک جایگاه اختصاصی دارند.

سه فوق‌ستاره رئال مادرید: پیرمردانی که پیر نمی‌شوند

به گزارش زنهار؛ چند روز پیش، رونالدو نازاریو در کنار فلورنتینو پرز و پس از انتظار بسیار، از مستند "پدیده" رونمایی کرد. فیلمی که درخشان‌ترین و البته سخت‌ترین لحظات یک ستاره حرفه‌ای را مرور می‌کند و بدشانسی‌های متوالی بابت مصدومیت، نکته بارز این مستند است. رونالدو که در سن 34 سالگی در برزیل و در کورینتیانس بازنشسته شد، پس از تحمیل دو فصل دشوار مراسم خداحافظی را با این سخنان تلخ آغاز کرد: "دیگر طاقت ندارم، می‌خواستم ادامه دهم، اما نمی‌توانم آن‌طور که می‌خواهم بازی کنم و وقت وداع فرا است. "

مشکلات سلامتی مرتبط با کم کاری تیروئید برای این بازیکن قطعی بود. زین الدین زیدان نیز پس از بازی در جام جهانی 2006 آلمان و در سن 34 سالگی کفش های خود را آویخت و از سال آخر قراردادش با رئال مادرید صرف نظر کرد. او خستگی روانی و ناامیدی بابت برآورده نشدن انتظاراتش را دلیل این تصمیم دانست.

اما این دو اسطوره کریم بنزما در مراسم توپ طلا حضور داشتند. همچنین ستاره های باتجربه دیگری مانند لوکا مودریچ و تونی کروس نیز در این مراسم دیده شدند. مودریچ (37 ساله)، بنزما (34 ساله) و کروس (32 ساله) یک دوره کلاسیک را از ابتدا آغاز کرده و در این مدت انرژی، قدرت بدنی و مهارت خود را نشان دادند. در بارسلونا ستاره های مسن زیر نظر ژاوی وارد دوران بازنشستگی می شوند. جرارد پیکه و جوردی آلبا در برنابئو روی نیمکت حضور داشتند و بوسکتس که مقصر گل اول رئال مادرید بود، خیلی زود تعویض شد. مودریچ، بنزما و کروس در مجموع 103 سال داشته و یک سال بیشتر از پیکه (35 ساله)، بوسکتس (34 ساله) و جوردی آلبا (33 ساله) عمر کرده اند.

اما نکته اصلی در پس صحبت های ژاوی در پایان بازی برنابئو پنهان است. سرمربی بارسلونا مدعی شد رئال مادرید در ال کلاسیکو پیروز شد، زیرا تیم بالغ تری بود و البته نباید فراموش این سه بازیکن در رقم خوردن این نتیجه کاملا تعیین کننده بودند. کروس با پاسی که به گل بنزما ختم شد و لوکا مودریچ در بازی خوانی بی نقص عمل کردند. رئال مادرید به طور خلاصه و به گفته ژاوی، از بلوغی در میدان برخوردار بوده که بارسلونا فاقد آن است.

نگرش، کلید اصلی این مسئله است

یک روز پس از ال کلاسیکو، توپ طلا به بنزما رسید. این سه بازیکن هر جور شده راهی برای یافتن نقشی ضروری در زمین پیدا کرده و هیچ نشانه‌ای از خستگی، فرسودگی جسمی و ذهنی از خود نشان نمی‌دهند. بنزما، کروس و مودریچ به مبارزه ادامه می دهند و هنوز تا غروب آفتاب فاصله دارند. فرمولی مخفی وجود ندارد که بتواند ثبات عملکرد این سه بازیکن را توضیح دهد و دلیل اصلی بی تردید رویکرد و نگرش آنهاست.

کار، تغذیه سالم و استراحت باعث بهبود سلامت شما می شود و بنزما پس از مراسم گالا در پاریس به این موارد اشاره کرد. این مهاجم فرانسوی همچنین مدعی شد تا آخرین بازی خود برای رئال مادرید در سطح بسیار بالا به میدان برود. مودریچ و کروس روز به روز، بازی به بازی، فصل به فصل و بدون تعیین اهداف بلندمدت پیش رفته و جالب اینجاست برای حفظ جایگاه خود در ترکیب با جوانان نیز رقابت می کنند.

رئال مادرید فصل گذشته برنامه انتقال در خط میانی را با این پیش بینی آغاز کرد که مودریچ و کروس ممکن است دچار مصدومیت، رکود طولانی مدت یا هر نوع مشکلی شوند. ادوارد کاماوینگا وارد ترکیب و در این فصل نیز اورلین شوامنی را با هدف ایجاد طراوت در رئال مادرید، از موناکو جذب شد. قدرت فیزیکی فده والورده چشمگیر بوده و تطبیق پذیری او برای بازی در بخش هجومی و هافبک، باعث شده رقابت داخلی بزرگی در تیم ایجاد شود. نه مودریچ و نه کروس در 14 دیداری که رئال مادرید در این فصل بدون شکست پشت سر گذاشته است، حتی یک بار هم غیبت نکرده اند.

کارلو آنچلوتی کاری نمی کند و آنها به سادگی، بازی همیشگی خود را ارائه می دهند. لوکا و تونی کروس هنوز بهترین هستند و خارج کردن این دو بازیکن از ترکیب اصلی دشوار خواهد بود. آنچلوتی در ماه سپتامبر یک بار دیگر تایید کرد که روی این سه بازیکن در فصل جاری نیز حساب باز خواهد کرد.

سرمربی ایتالیایی در آن مقطع گفت: "مدیریت بنزما، مودریچ و کروس ساده ترین کاری است که در دوران حرفه ای ام داشته ام، زیرا آنها بسیار باهوش و البته متواضع هستند."

رمز و راز موفقیت تونی کروس

مدیریت مودریچ، کروس و بنزما برای همه سرمربیان آسان است. این سه بازیکن شرایط را دشوار نکرده، مغرور نیستند و منافع باشگاه را بالاتر از منافع خود قرار می دهند. در این میان رفتار تونی کروس غافلگیر کننده بوده است. او با هدف حفظ تعادل در پایان فصل، ارزیابی احساسات و عملکرد خود و البته عدم ایجاد مانع در برنامه ریزی باشگاه، درخواست کرده که صحبت برای تمدید قرارداد فعلا متوقف شود.

پس از ال کلاسیکو، فلورنتینو پزر یک پیراهن یادبود به کروس به خاطر انجام 250 بازی در لالیگا اهدا کرد، اما هنوز نیت او برای فصل بعد معلوم نیست. معمای آینده این بازیکن آلمانی همچنان ادامه دارد و البته به نظر می رسد او نیز قصد دارد در رئال مادرید از فوتبال خداحافظی کند.

قرارداد کروس و مودریچ در پایان این فصل به پایان می رسد. با توجه به اینکه دو سال دیگر یورو 2024 برگزار می شود، شرایط برای لوکا مودریچ متفاوت است. چالش پیش روی او این است که در این فصل نشان دهد که می تواند یک سال دیگر نیز قراردادش را تمدید کند و البته در این میان دستمزد اصلا در اولویت او نیست.

قرارداد بنزما نیز پس از کسب توپ طلا تا سال 2024 و به صورت اتومات تمدید می شود. فلورنتینو تاکید کرد به موفقیت مهاجم فرانسوی افتخار می کند و او نیز درست مثل آنچلوتی می خواهد کاری کند بنزما برای کسب دومین توپ طلای متوالی تلاش کند. همچنین این دو ستاره کروات و فرانسوی به عنوان بازیکنان کلیدی تیم های خود در یک فصل غیرمعمول و بیش از حد سخت، در جام جهانی قطر نیز به میدان می روند. ممکن بود این اتفاق برای تونی کروس نیز رخ دهد، اما او از تیم ملی آلمان خداحافظی کرد تا فقط روی رئال مادرید تمرکز کند.

 

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار