کشف حجاب الناز رکابی با پرچم جمهوری اسلامی ایران در مسابقات سنگ‌نوردی آسیا/ فیلم

الناز رکابی که از طرف ایران در مسابقات سنگ‌نوردی آسیایی شرکت کرده بود به دور نهایی راه یافت و چهارم شد. او با حضور بدون حجاب در فینال مسابقات، جنجال ساز شده است.

کشف حجاب الناز رکابی با پرچم جمهوری اسلامی ایران در مسابقات سنگ‌نوردی آسیا/ فیلم

الناز رکابی که از طرف ایران در مسابقات سنگ‌نوردی آسیایی شرکت کرده بود به دور نهایی راه یافت و چهارم شد. تصاویری از این ورزشکار منتشر شده که او را بدون حجاب در فینال مسابقات نشان می‌دهد. در صورت تایید این تصاویر باید دید مسئولان ورزشی کشور چه واکنشی نشان خواهند داد.

الناز رکابی ملی‌پوش سنگ‌نوردی چندی پیش به خبرورزشی گفته بود: لقب دختر عنکبوتی جالب است. مرد عنکبوتی یک شخصیت جاافتاده و جذاب بین مردم بود و اینکه حالا با الهام از آن مرا دختر عنکبوتی صدا می‌کنند، برایم جالب است.

او گفته بود: کلا با جنسیت سازی موافق نیستم. به نظرم جنسیت فرهنگ و ذهنیت غلطی است که بین ما جا افتاده است و فکر می‌کنیم توانایی دختر و پسر با هم متفاوت است. دخترها هم می‌توانند فراتر از پسرها پیش بروند. خود من تا چند وقت پیش فکر می‌کردم پسرها از نظر رشد عضلانی از دخترها جلوترند اما با توجه به چیزهایی که دیدم متوجه شدم که همه چیز حاصل تلاش و پشتکار است. هرچند که مردان از نظر فیزیولوژی و هورمونی متفاوت ترند ولی خیلی دخترهایی را دیدم که با تلاش زیاد فراتر از آقایان حرکت کرده اند. در حال حاضر هم خیلی از ورزش‌ها به سمت مهارت پیش می‌رود و صرفا فقط قدرت نیاز نیست.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار