نکونام نمی‌خواهد از فولاد برود / تا پایان لیگ برای سهمیه آسیایی می‌جنگیم

مربی تیم فوتبال فولاد خوزستان می‌گوید به هواداران قول می دهیم تا روز پایانی لیگ برای کسب سهمیه آسیایی بجنگیم.

نکونام نمی‌خواهد از فولاد برود / تا پایان لیگ برای سهمیه آسیایی می‌جنگیم

به گزارش زنهار؛ حمید رجبی در گفت وگو با ایسنا در ابتدا با اشاره به بازی فولاد و استقلال در هفته هشتم، اظهار کرد: نیمه اول این بازی در اختیار ما بود و نیمه دوم استقلال کمی فشار آورد که طبیعی بود زیرا دنبال گل تساوی بودند و به همین دلیل هجمه ای هم به داور وارد کردند تا پنالتی بگیرند. در مجموع به نظر من نتیجه تساوی عادلانه بود. 

وی در ادامه با اشاره به نحوه بازی تیم‌ها در اهواز که روی ریتم بازی فولاد تاثیر گذاشته است، عنوان کرد: در سال های گذشته فولاد در بازی های خانگی‌اش بیشترین امتیاز را می گرفت ولی امسال همه تیم ها نسبت به شرایطی که تیم فولاد دارد برای نباختن به اهواز می آیند و با لایه های دفاعی مقابل ما بازی می کنند و این کار ما را سخت می کند. در چنین شرایطی وقتی قرار است از فشردگی لایه های دفاعی تیم حریف عبور کنیم باید از تک موقعیت ها استفاده کرد. در بازی با مس رفسنجان و مس کرمان نیز با وجود لایه های دفاعی حریفان موفق شدیم چند موقعیت خلق کنیم اما متأسفانه به گل تبدیل نشدند که باید بیشتر دقت کنیم تا به گل برسیم تا هم روندمان بهتر شود و هم بازیکنان اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنند. به هر حال مشکل ما در اهواز این است که تیم ها می خواهند با لایه های دفاعی بازی کنند و این ریتم تیم فولاد را کند می کند. 

مربی تیم فوتبال فولاد خوزستان درباره دیدار پیش رو با پیکان، گفت: این تیم ساختار دفاعی قوی دارد و فشرده بازی می کند. اما انشاءالله با تمریناتی که داشته ایم بتوانیم از لایه های دفاعی این تیم عبور کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: این فصل شش، هفت بازیکن جدید به تیم فولاد اضافه شده است و علی رغم اینکه به تاکتیک تیمی نزدیک شده اند اما هنوز به اعتماد به نفس کامل نرسیده اند تا بتوانیم از همه موقعیت هایمان در جریان بازی استفاده کنیم.

وی همچنین درباره ساختار دفاعی فولاد، عنوان کرد: به نظرم ساختار دفاعی تیم مان قوی است و در چند سال اخیر جزو تیم های با ساختار قوی بوده ایم. کل تیم از خط حمله گرفته تا دروازه‌بانمان در این ساختار وظایف خود را به خوبی انجام می دهند. 

رجبی در پاسخ به این  سؤال که برخی معتقدند بحث رفتن جواد نکونام به تیم ملی روی تمرکز تیم فولاد تأثیر گذاشته است، گفت: به نظر من به این صورت نیست. نکونام اول فصل هم از استقلال پیشنهاد داشت و اکنون هم از تیم ملی و اگر می خواست به تیم ملی برود، می رفت. همه اعضای تیم فولاد می دانند که نکونام فولاد را دوست دارد و بارها گفته است که به دنبال اهداف بزرگ در فولاد است و بعید می دانم که بحث مطرح شدن حضورش در تیم ملی روی بازیکنان تأثیر بگذارد زیرا نکونام کارش را در تمرینات با جدیت انجام می دهد و این یعنی تمام تمرکزش روی تیم فولاد است و قصد رفتن به تیم ملی را ندارد. نکونام با همان قدرت گذشته اکنون در حال فعالیت است و هدفش این است که فولاد را به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا برساند و تیم در لیگ برتر نیز جزو مدعیان باشد. 

وی درباره مصدومیت کنت دروازه بان خارجی این تیم نیز عنوان کرد: او بعد از مصدومیتی که در جریان بازی با استقلال برایش پیش آمد هنوز آسیب دیده است و کادر پزشکی باید شرایط او را بررسی کند تا ببینیم به بازی با پیکان می رسد یا خیر.

مربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در پاسخ به سؤالی درباره میزان آمادگی شهاب گردان که در جریان دیدار با استقلال تهران جایگزین کنت شد، گفت: شهاب گلر آماده و قابل اعتماد است. در این چند سال که در فولاد بوده تمام افتخاراتمان را با او گرفته ایم و جزو گلرهای خوب ایران است. طبیعی است وقتی گلری چند هفته بازی نمی کند از شرایط مسابقه دور است و شاید هر دروزاه بانی که  بعد از چند هفته بخواهد درون دروزاه بایستد زمان ببرد تا به شرایط مسابقه عادت کند اما شهاب یک گلر باتجربه است و مطمئن هستیم که می توانیم درون دروازه فولاد به او اعتماد کنیم. 

وی درباره هواداران تیم فولاد هم خاطرنشان کرد: واقعاً دوست داریم بازی هایمان با حضور هواداران باشد. در بازی با تراکتور به نظرم به خاطر حضور آنها توانستیم به آن برد برسیم زیرا انرژی خاص و باورنکردنی به تیم دادند. در بازی با مس رفسنجان نیز در دقایقی که به حریف فشار آوردیم حاصل حضور همین هواداران بود. از نبودشان متأسفیم و امیدواریم با شرایط خاص اجازه حضور آنها در ورزشگاه صادر شود. 

رجبی در پاسخ به این سؤال که آیا در چند هفته سپری شده از لیگ، کادر فنی به آنچه مدنظرش بوده دست پیدا کرده است؟ گفت: از سال اولی که به فولاد آمدیم برنامه داشتیم روند رو به رشدی که در فولاد متوقف شده بود به جریان بیندازیم که این موضوع را شاهد هستید. از زمان حضور نکونام در فولاد شرایط تیم خوب شده و توانستیم به دو سهمیه آسیایی برسیم و یکی از این سهمیه ها در حالی به دست آمد که پنجره باشگاه فولاد بسته بود و توانستیم به مرحله دوم این رقابت ها صعود کنیم. برای فصل جاری نیز بعد از اینکه بالاخره پنجره مان باز شد موفق به جذب بازیکن باکیفیت شدیم اما باید بپذیریم رقبا هزینه های زیادی کردند و تیم هایی از جمله استقلال، پرسپولیس، تراکتور و سپاهان واقعاً از ما بیشتر یار گرفتند و هزینه های بیشتری هم داشتند و این رقابتی است که در لیگ ادامه دارد اما قول می دهیم تا روز آخر برای بودن جزو مدعیان و رسیدن به سهمیه آسیایی بجنگیم و در آسیا هم بتوانیم از نام فولاد دفاع کنیم. 


 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار