انتقام سخت استراماچونی از استقلال/ احتمال سقوط به دسته پایین‌تر

موعد تسویه حساب با آندره‌آ استراماچونی سرمربی سابق استقلال فرا رسیده است.

 انتقام سخت استراماچونی  از استقلال/ احتمال سقوط  به دسته پایین‌تر

به گزارش زنهار،  آبان ماه سال ۹۹ فدراسیون جهانی فوتبال فیفا، با ارسال‌ای میل به باشگاه استقلال، حکم نهایی پرونده آندره استراماچونی سرمربی سابق ایتالیایی این باشگاه را صادر کرد که به واسطه آن استقلال به پرداخت یک میلیون و ۳۰۰ هزار یورو جهت پرداخت مطالبات این مربی ایتالیایی محکوم شد. در ادامه استقلالی‌ها پس از اعلام این حکم این پرونده را به دادگاه CAS کشاندند و در تلاش بودند تا مبلغ این مطالبات را به کمترین حد ممکن برسانند، اما درنهایت دادگاه حکمیت ورزش پس از چندین بار تعویق در صدور رأی (۵ بار)، فرجام خواهی استقلال را نپذیرفت و این دادگاه ۲۱ مرداد امسال رأی فیفا درمورد پرونده باشگاه استقلال و آندره استراماچونی را مورد تایید قرار داد.

بر همین اساس مقرر شد باشگاه استقلال با محکومیت در این پرونده که پیگیری آن را به وکلای خارجی سپرده بود، علاوه‌بر مطالبات مربی ایتالیایی، جریمه تأخیر بابت اعتراض به دادگاه CAS و حق‌الوکاله سنگینی را هم به وکلای خارجی پرداخت کند. آن زمان اعلام شد براساس رأی صادر شده، باشگاه استقلال ملزم به پرداخت مبلغی حدود یک میلیون و چهارصد هزار دلار است اما با پیگیری‌ها مشخص شد که این رقم با تاخیر تادیه (خسارت دیرکرد) و حق‌الوکاله وکلای خارجی بالغ بر یک میلیون و پانصد هزار دلار است.

بر همین اساس و طبق حکم دادگاه عالی ورزش، برطبق رای صادر شده از سوی فیفا، باشگاه استقلال ۳۰ روزکاری فرصت داشت تا این رقم را به سرمربی ایتالیایی پرداخت کند این در حالی است که اگرچه با سپری شدن این ۳۰ روز این امر محقق نشده است اما گویا هماهنگی‌های لازم درخصوص موعد پرداختی به سرمربی ایتالیایی به عمل آمده تا تبعات این اتفاق گریبان استقلال را نگیرد.

اینکه این موضوع یعنی عدم تسویه‌حساب با استراماچونی در موعد مقرر اعلام شده چه عواقبی می‌تواند داشته باشد موضوعی است که مورد پرسش از رسول باختر کارشناس حقوقی قرار گرفت. وی در پاسخ به این سوال اظهار داشت: «درصورتی‌که این امر انجام نشود، استراماچونی یا وکلای وی با یک ایمیل کمیته مرتبط با این امر در فیفا را از موضوع مطلع کرده و طبیعتا پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال تا زمانی که مطالبات وی پرداخت نشود، بسته می‌شود. سرمربی ایتالیایی درواقع با مضمون این پیام که رای دادگاه عالی ورزش نیز صادر شده اما استقلالی‌ها از پرداخت مطالبات ممانعت می‌کنند فیفا را از این امر مطلع می‌کند.»

وی درباره اینکه استقلال تا پنجره زمستانی نیازی به جذب بازیکن ندارد، بنابراین می‌تواند به این شکل هم زمان بخرد یا خیر، ادامه داد: «اگر تا زمانی که در رای به‌عنوان مهلت پرداخت است، این رقم پرداخت نشود، طبق قوانین تا ۳ پنجره نقل و انتقالاتی، پنجره این باشگاه بسته می‌شود و هیچ اتفاق خاصی در این بازه زمانی نخواهد افتاد. بعد از این ۳ پنجره اگر باز هم اقدام خاصی صورت نگیرد، یک بار دیگر سرمربی ایتالیایی می‌تواند در کمیته انضباطی فیفا طرح دعوا کرده و اعلام کند که هنوز مطالباتش را دریافت نکرده که در این زمان کمیته انضباطی فیفا دوباره وارد عمل شده و علاوه‌بر جریمه نقدی باشگاه از ۵ تا ۱۰۰ هزار فرانک سوئیس، در مراتب بعدی استقلال را به کسر ۶ امتیاز و سقوط به دسته پایین‌تر محکوم خواهد کرد.»

باختر تاکید کرد: «همه این‌ها در حالی است که در هر زمان و مرحله‌ای اگر استقلالی‌ها مطالبات سرمربی ایتالیایی را پرداخت و در این خصوص فیفا را مطلع کنند، درصورتی‌که در فرصت ۳ روزه‌ای که فیفا برای بدهکار برای اعتراض مشخص می‌کند، اعتراضی صورت نگیرد؛ پنجره نقل و انتقالاتی باز می‌شود. درواقع تا روزی که پنجره زمستانی باز می‌شود استقلالی‌ها می‌توانند باز هم برای پرداخت مطالبات استراماچونی زمان بخرند و بعید است در این بازه زمانی نیز اتفاقی بیفتد.»

با این حال به نظر می‌رسد اراده‌ای در باشگاه استقلال وجود دارد که تا پیش از اینکه این مساله تبعات سنگینی را ایجاد کند، پرداختی به استرا در دستورکار قرار بگیرد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار