پیام خطرناک حرف های یحیی در خصوص پرسپولیس/ ستاره جدید را چه کسی نخواست؟

پیام صحبت‌های جدید یحیی برای هواداران پرسپولیس چیست؟ آیا قرمزها چون کمتر از ۳ تیم دیگر هزینه کرده‌اند، باید در جدول لیگ برتر چهارم شوند.

پیام خطرناک حرف های یحیی در خصوص پرسپولیس/ ستاره جدید را چه کسی نخواست؟

به گزارش زنهار؛ هر چقدر که به حافظه‌مان رجوع کنیم، تصویری از خشنودی و رضایت یحیی گل‌محمدی در کنفرانس‌های خبری را نخواهیم یافت. اگر این نارضایتی از وضع موجود شامل مسائل فنی هم می‌شد، یحیی حالا مربی به‌مراتب بزرگ‌تری شده بود اما او تقریبا همیشه از اقدامات باشگاه ناراضی به‌نظر می‌رسد و شرایط را معمولی‌تر از آنچه در واقعیت هست، نشان می‌دهد. گل‌محمدی در این فصل خواهان جذب یک مهاجم خارجی بود اما مدیران باشگاه ۲ مهاجم خارجی درجه یک برای او جذب کردند.

جالب اینکه او به جای لذت بردن از این خریدها، از تأخیر در نهایی شدن روند جذب این ۲ بازیکن گلایه دارد و معتقد است شیخ دیاباته باید کمی زودتر جذب می‌شد تا زودتر به شرایط آرمانی برسد. اصلا مگر خود او مخالف جذب شیخ نبود و تا زمان قطعی نشدن خرید لوکادیا، این خرید را به تأخیر نینداخت؟ اصلا مگر شیخ، گزینه مدیران باشگاه نبود و یحیی برای رضایت دادن در راستای انجام این خرید، برای مدتی طولانی صبر نکرد؟ مرد اول نیمکت پرسپولیس در کنفرانس خبری قبل از مسابقه با هوادار، ادعای بزرگ دیگری را نیز مطرح کرده است. او مدعی شده که حداقل «۳ تیم» این فصل بیشتر از پرسپولیس هزینه کرده‌اند. احتمالا منظور او از این ۳ تیم هم استقلال، سپاهان و فولاد خوزستان هستند. حتی به فرض درست بودن این ادعا، آیا چنین نگاهی از سوی سرمربی تیم به پیشرفت قرمزها در فصل جاری کمکی خواهد کرد؟
پیام صحبت‌های جدید یحیی برای هواداران پرسپولیس چیست؟ آیا قرمزها چون کمتر از ۳ تیم دیگر هزینه کرده‌اند، باید در جدول لیگ برتر چهارم شوند و هر نتیجه‌ای بهتر از این یک موفقیت برایشان خواهد بود؟ اصلا چطور می‌توان شرایط یک تیم را تنها با میزان هزینه‌ها سنجید؟ آیا تیمی مثل سپاهان که به اندازه یک تیم کامل بازیکن از دست داده با تیم یحیی که همه نفرات کلیدی فصل گذشته را حفظ کرده شرایط برابری دارد؟

آیا هزینه بیشتر تیمی مثل فولاد نسبت به پرسپولیس، به‌معنای پرستاره‌تر بودن این تیم در فصل جدید لیگ برتر است؟ یحیی باید دست از این مقایسه‌ها بردارد. او این فصل صاحب تیمی شده که ۹بازیکنش به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند و ۲ ستاره خارجی‌اش در لوشامپیونه، بوندس‌لیگا، سری آ و لیگ انگلیس بازی کرده‌اند. اگر او از این موقعیت هم لذت نبرد، دیگر از هیچ‌چیز لذت نخواهد برد. اگر او همین حالا سر تا پا انگیزه نباشد، دیگر هیچ‌وقت انگیزه‌ای نخواهد داشت. مهم نیست که در باشگاه‌های دیگر چه اتفاقی افتاده و خواهد افتاد. پرسپولیس در این فصل یک تیم کهکشانی است و باید خودش را به یک موفقیت بزرگ پیوند بزند. هر چند که سرمربی‌اش جملات یک دهه قبل امیرقلعه‌نویی را تکرار می‌کند. یک نفر باید برای یحیی توضیح بدهد که حتی خود قلعه‌نویی نیز دیگر به بخش زیادی از این جمله‌ها افتخار نمی‌کند!

 

دیدگاه شما