اتفاقی تاریخی برای تیم‌های آفریقایی در جام جهانی قطر

تمام ۵ مربی تیم‌های آفریقایی در جام جهانی بومی هستند.

اتفاقی تاریخی برای تیم‌های آفریقایی در جام جهانی قطر

به گزارش زنهار و به نقل از استار نیوز، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برای فوتبال آفریقا تاریخی خواهد بود زیرا هر پنج کشور آفریقایی در این جام یعنی مراکش، سنگال، کامرون، تونس و غنا توسط مربیان آفریقایی هدایت خواهند شد. وحید هلیل هودزیچ، سرمربی بوسنیایی از هدایت تیم ملی مراکش کنار رفت و به این ترتیب در یک اتفاق تاریخی برای قاره آفریقا، تمام سرمربی‌های تیم‌های این قاره در جام جهانی بومی هستند. 

کنفدراسیون فوتبال آفریقا (CAF) این اقدام را گامی عظیم برای رشد مربیان آفریقایی توصیف کرد که اکنون شجاعت به دست آوردن هدایت در بالاترین سطح را دارند.

 

سرمربی‌های آفریقایی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

ولید الرکراکی – مراکش

الرکراکی مراکشی الاصل که  در کوربیل - اسون فرانسه متولد شد، کار خود را به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای با چندین باشگاه فرانسوی از جمله تولوز، آژاکسیو، دیژون و گرنوبل آغاز کرد. او مربیگری خود را در سال ۲۰۱۲ زمانی شروع کرد که به عنوان مربی در تیم ملی مراکش منصوب شد.

هفته‌ها قبل از انتخاب سرمربی جدید "شیرهای اطلس"، او اعلام کرد که از باشگاه اتلتیک ویداد مراکش که یک فصل مربی آن بود، جدا می‌شود و در نهایت جانشین وحید هلیل هودزیچ شد.

آلیو سیسه – سنگال

آلیو سیسه بازیکن پیشین سنگال از سال ۲۰۱۵ مربیگری تیم ملی فوتبال کشورش را برعهده داشته است. اوایل امسال او موفق شد "شیرهای ترانگا" را به اولین قهرمانی جام ملت‌های آفریقا برساند. تیم او در فینال توانست مصر را شکست دهد و امسال نیز به عنوان بهترین مربی سال قاره آفریقا در مراسم برترین‌های این قاره انتخاب شد.

ریگوبرت سانگ - کامرون

ریگوبرت سانگ که بازیکن  پیشین تیم ملی کامرون است، در فوریه ۲۰۲۲ به عنوان سرمربی "شیرها" منصوب شد. سانگ که به دلیل مهارت‌های دفاعی خود در طول دوران بازیگری خود شهرت دارد، با مجموع ۱۳۷ بازی، رکورد بیش‌ترین بازی ملی در تاریخ تیم ملی کامرون را در اختیار دارد.

جلیل قادری – تونس

جلیل قادری در ژانویه ۲۰۲۲ به عنوان سرمربی تونس منصوب شد. چند روز پس از حذف "عقاب‌های کارتاژ" از مرحله یک چهارم نهایی AFCON مقابل بورکینافاسو او سرمربی تیم ملی کشورش شد و توانست تونس را به جام جهانی برساند. او بعد از ناکامی در جام ملت‌های آفریقا توانست تونس را بازسازی کند و این تیم را برای ششمین‌بار در تاریخ خود به جام جهانی برساند.

اتو آدو - غنا

اتو آدو به عنوان یکی دیگر از فوتبالیست‌های پیشین، اندکی پس از حذف "ستاره‌های سیاه" از جام ملت‌های آفریقا آن هم در مرحله گروهی، سرمربی تیم فوتبال غنا شد. آدو که در سال ۱۹۷۵ در آلمان متولد شد، هم‌چنان به عنوان مربی استعدادیابی برای باشگاه بوروسیا دورتموند کار می‌کند.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار