واعظ آشتیانی: فیفا می‌تواند انتخابات را باطل کند/ برخی بدنامی را به بی‌نامی ترجیح می‌دهند

نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال با اشاره به تخلفات صورت گرفته در مجمع هشتم شهریور گفت: مشروعیت انتخابات زیر سوال است و این برای بطال انتخابات از سوی فیفا کفایت می‌کند.

واعظ آشتیانی: فیفا می‌تواند انتخابات را باطل کند/ برخی بدنامی را به بی‌نامی ترجیح می‌دهند

به گزارش زنهار؛  امیررضا آشتیانی نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال ظهر روز جمعه در یک برنامه تلویزیونی درباره برگزاری انتخابات، اظهار داشت: صحبت‌های دیشب عضو کمیته بدوی، به خوبی نشان داد مشروعیت انتخابات زیر سوال است و این برای فیفا جهت ابطال انتخابات کفایت می‌کند. مواردی که اشاره شد جای تاسف داشت، ما شاهد بودیم حسن کامرانی‌فر دبیرکل وقت خیلی شجاعانه و منطقی تصمیم گرفت و طبق اساسنامه وظیفه‌اش را انجام داد و استناد به بندهایی شد که کاملا قانونی و درست بود.

پرده‌نشینان خط می‌دهند

واعظ آشتیانی در ادامه با اشاره تصمیم هئیت رئیسه برای برگزاری انتخابات و وتوی تصمیم دبیرکل، اظهار داشت:خیلی جالب است بعد از تصمیم کامرانی‌فر، هئیت رئیسه که با ۴ نفر تشکیل شد و قانونی نیست و وجاهت ندارد اعلام می‌کند انتخابات برگزار شود.

وی به پشت پرده این تصمیم اشاره کرد و گفت: برگزاری انتخابات تحت فشار پرده‌نشینان که نظام و دولت برایشان مهم نیست، صورت گرفت تا بی‌قانونی در فوتبال بیداد کند.

نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال با بیان اینکه تصمیمات کمیته بدوی انتخابات زیر سوال است، خاطرنشان کرد: حضور فلاحتی و دو عضو دیگر در کمیته بدوی تعارض منافع دارد و از حبیبی به‌عنوان کسی که خودش را یک فرد جهادی می‌داند، انتظار می‌رفت در نهایت با شهامت می‌آمدند و با توجه به بی‌قانونی‌های صورت گرفته، استعفا می‌دادند نه اینکه تا انتهای انتخابات بمانند.

واعظ آشتیانی با اشاره به استعلامات مراجع ۴ گانه که برای انتخابات گرفته می‌شود، تاکید کرد: چرا کمیته بدوی استعلامات نهادهای ۴ گانه را که طبق قانون کشور برای هر انتخاباتی انجام می‌شود را تحلیل و قضاوت می‌کنند، شاید هم این استعلامات را برای کسانی گرفته‌اند که می‌خواستند حذف کنند.

واعظ آشتیانی: فیفا می‌تواند انتخابات را باطل کند/ برخی بدنامی را به بی‌نامی ترجیح می‌دهند

واعظ آشتیانی با بیان اشاره به حال ناخوش دبیرکل سابق در روز انتخابات، گفت: کامرانی‌فر روز انتخابات حال خوشی نداشت، چون بی‌عدالتی و بی‌قانونی دید و به همین خاطر آن حالت را داشت.

برخی بدنامی را به بی‌نامی ترجیح می‌دهند

نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال با بیان اینکه اگر قرار است آدم‌های درستی وارد عرضه انتخابات شوند باید فیلترهای منصفانه‌ای انجام شود، گفت: به‌نظر می‌رسد برای برخی بدنامی بهتر از بی‌نامی است. وقتی من و علیرضا اسدی به انتخابات ورود کردیم، می‌دانستیم که این انتخابات مهندسی شده است. حیدر بهاروند در زمان حضورش این چیدمان را انجام داده بود که چه کسی در کجا باشد و چه مسئولیتی داشته باشد. اگر ورود نمی‌کردیم این اتفاقات سربسته می‌ماند و شفاف سازی صورت نمی‌گرفت.

واعظ آشتیانی: فیفا می‌تواند انتخابات را باطل کند/ برخی بدنامی را به بی‌نامی ترجیح می‌دهند

وی با اشاره به شکایت به کمیته اخلاق، گفت: من و اسدی به دلیل تعارض منافعی که سه عضو کمیته بدوی داشتند به کمیته اخلاق شکایت کردیم اما این کمیته در این‌باره سکوت کرد و چه بسا که پشت پرده‌نشینان در این مسئله نقش داشتند.کمیته اخلاق و کمیته بدوی باید به افکار عمومی درباره فریبکاری که صورت گرفته، پاسخ دهند.

نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال با بیان اینکه اعضای کمیته بدوی نباید شرافت حقوقی‌شان را زیر سوال می‌بردند، گفت: شما مدعی حقوق هستید؟ کجا شرافت حقوقی را رعایت کردید؟ کجای آیین‌نامه درباره ۵ امضای نامزدها از اعضای مجمع به آن اشاره شده است؟ در ادامه هم مجلس را با کمیته ۵ نفره بدوی مقایسه می‌کنند و این جالب نیست، حقوق‌دان هستند و اینطوری صحبت می‌کنند.

واعظ آشتیانی: فیفا می‌تواند انتخابات را باطل کند/ برخی بدنامی را به بی‌نامی ترجیح می‌دهند

وی افزود: از این اظهارات و تصمیمات متاسف می‌شوم، بار علمی‌شان مشکل دارد یا پشت پرده نشینان به آنها خط و ربط می‌دهند.

 واعظ آشتیانی با مطرح کردن این سوال که اگر فردی غیر از مهدی تاج بود، آیا باز هم این رفتار می‌شد، تصریح کرد: نتیجه تصمیمات کمیته بدوی در آینده فوتبال مشخص می‌شود و باید آنها به مردم پاسخگو باشند. معتقدم افرادی که اینطور تصمیم‌گیری می‌کنند را نباید در مناصب مهم بگذارند.​

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار