تیم ملی والیبال لهستان موفق شد والیبال آمریکا را با نتیجه ۳ بر یک شکست دهد.

الکسی ناوالنی، منتقد ولادیمیر پوتین اعلام کرد که برای سومین بار در یک ماه گذشته، در انفرادی محبوس شده است.

تیم ملی والیبال لهستان موفق شد والیبال آمریکا را با نتیجه ۳ بر یک شکست دهد.

به گزارش زنهار، به نقل از خبرگزاری رویترز، الکسی ناوالنی که از صریح‌ترین منتقدان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه است، به ۱۱.۵ سال حبس در یک زندان فوق‌ امنیتی محکوم شده است. او به نقض قوانین آزادی مشروط، کلاه‌برداری و بی‌احترامی به دادگاه محکوم شده، اتهاماتی که شخصا آن‌ها را ابزار کرملین برای نقش بر آب کردن تمایلات سیاسی وی و سرکوب مخالفان می‌داند.

او در پستی در توییتر و اینستاگرام خود اعلام کرد که به دلیل اینکه خودش را اشتباه معرفی کرده، ۷ روز به یک سلول تنبیهی فرستاده شده است.

او نوشت: حقیقت این است که من به عنوان یک زندانی، بیش از حد از نظر سیاسی فعال هستم. اتحادیه زندانیان که من ایجادش کردم، دردسرهای زیادی ایجاد می‌کند. (مقامات روس با خود) می‌گویند: ما او را به زندان نیانداختیم که در اینجا هم اتحادیه کارگری تاسیس کند!

ناوالنی گفت که «بنیاد ضدفساد» وی که در روسیه ممنوع است و کارزاری برای گسترش تحریم‌های بین‌المللی علیه روس‌های قدرتمند و ثروتمند ایجاد کرده، باعث شده تا این اشخاص کاری کنند که ناوالنی و این بنیاد «عقب بکشند».

او همچنین بار دیگر در شبکه‌های اجتماعی خود با حمله روسیه به اوکراین مخالفت کرد و نوشت: وضع من از خیلی‌ها بهتر است، من با خطر بمباران زندگی نمی‌کنم. از این جنگ متنفرم. من و همکارانم در بنیاد ضدفساد تلاش می‌کنیم تا این (جنگ) را به پایان برسانیم. آنچه اکنون به آن نیاز داریم، تحت فشار قرار دادن افراد فاسد نزدیک به پوتین است، تا حدی که از هم بپاشند.

ناوالنی هفته گذشته هم اعلام کرد که پنج روز تنبیه شده است، زیرا هنگام پیاده‌روی دستانش را پشتش نگرفته بوده است.

این منتقد پوتین در ۱۵ اوت نیز اعلام کرد که به دلیل نبستن دکمه بالای لباس فرم زندانش سه روز به انفرادی رفته است. ناوالنی تاکید کرد که این لباس برایش کوچک است!

او در تازه‌ترین پست خود تصریح کرد که منظورش از «سلول تنبیهی» اتاقی ۲ در ۳ متر است که در آن باید روی یک چهارپایه  فلزی نشست و چیزی بجز «غذای آبکی بی‌مزه» برای خوردن پیدا نمی‌شود.

ناوالنی سال گذشته میلادی با پای خود از آلمان به روسیه بازگشت  و دستگیر شد. او در آلمان تحت مداوا قرار داشت، ‌زیرا در صربستان با یک عامل عصبی زمان شوروی مسموم شده بود و تا پای مرگ هم رفت. روسیه تلاش برای ترور او را رد می‌کند.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار