چرا کمیته بدوی جواب فیفا را نداد؟/ شاه‌کرمی: تایپیست نداشتیم!

عضو کمیته بدوی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که چرا جواب نامه فیفا را ندادید؟ گفت: تایپیست نداشتیم!

چرا کمیته بدوی جواب فیفا را نداد؟/ شاه‌کرمی: تایپیست نداشتیم!

به گزارش زنهار، غلامرضا شاه‌کرمی، عضو کمیته بدوی در حاشیه مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال اظهار کرد: از کامرانی‌فر تشکر می کنیم که تمام سعی و تلاشش را در راستای برگزاری مجمع و انتخابات انجام داد. در روز آخر پروسه بررسی انتخابات فدراسیون فوتبال، نامه‌ای را دبیرکل فدراسیون در ساعت یک ظهر دیروز (دوشنبه) برای کمیته بدوی ارسال کرد که با توجه به اینکه وظیفه کمیته بدوی بررسی برگه‌های رای چه در حوزه رییس و چه در حوزه نواب بود و پشت آن‌ها را امضا می‌زدیم، زمان بسیار زیادی برد و تطبیق اعضای مجمع بود که باید لیست آن را تطبیق می‌دادیم.

وی ادامه داد: ما تا ۷ شب درگیر پروسه امضای برگه‌های آرا بودیم و از ساعت ۷ به بعد مشغول بررسی نامه شدیم که این نامه از مراجع ذی‌صلاح به دست ما رسیده بود و با بررسی همه‌جانبه اعضای کمیته روی نامه، ساعت ۱۱ به مرحله تایپ رسید اما کارمندان فدراسیون در حوزه تایپ به دلیل این که در آن ساعت از شب باید منزل می‌بودند، از کامرانی‌فر درخواست تایپیست داشتیم که ایشان هم قول مساعدت دادند. البته تایپیست در اختیار نبود و با توافقی که بین کامرانی‌فر و آقای فلاحتی صورت گرفت، به دلیل این که نامه باید فقط ویرایش می‌شد، به او گفتیم که نامه را صبح تقدیم کنیم. با این گفتمان، فدراسیون را ترک کردیم که یک دفعه در تلویزیون مشاهده کردیم که کامرانی‌فر هم خبر لغو انتخابات را داده بود و هم دلایل آن را گفته بود.

او ادامه داد: طبیعتا دلایلی که ایشان گفتند نیاز به بررسی دارد و به دلیل حفظ نظم و آرامش، اعضای کمیته بدوی می خواستند در آن برنامه تلویزیونی ورود کنند و پاسخ دهند که تصمیم گرفتیم موضوع را طور دیگری مدیریت کنیم که با توجه به این اطلاع‌رسانی، اعضای هیات رییسه تشکیل جلسه اضطراری دادند و دستور به برگزاری انتخابات دادند که جا دارد از ماجدی در این خصوص تشکر کرد.

شاه‌کرمی اضافه کرد: زمان ما برای بررسی نامه آن قدر کم بود که حتی ساعت ۵ با نماینده فیفا در هتل اسپیناس قرار داشتیم اما به آن نرسیدیم. در کمیته بدوی، احراز صلاحیت افراد را به دو شکل بررسی کردیم که یکی صلاحیت شکلی بود که بحث بررسی سوابق ورزشی بود که این مختص کمیته بدوی بود و دیگری صلاحیت ماهوی است که به دلیل بند یک اساسنامه جمهوری اسلامی است.

او افزود: باید اقدامات چهارگانه از مراجع ذی‌صلاح صورت بگیرد که این موضوع یک ماه و نیم پیش، در بدو شروع انتخابات صورت گرفت که در آن بازه زمانی باید استعلام‌ها و پاسخ‌ها باید ارسال می‌شد. از آن‌جایی که این پاسخ‌ها می‌تواند در هر زمانی بیاید و آن‌ها متولی احراز صلاحیت ماهوی هستند، به لحاظ شرح وظیفه ذاتی که این مراجع دارند، هیچ نهادی حق دخالت و تصرف در این استعلام‌ها را ندارند. از آن جایی که این موضوع هم مثل بقیه مکاتبات زمان برد و صلاحیتش را در آن حوزه‌ای که در خصوص آن کاندیدای خاص اظهار نظر کرده بودند، در دقیقه ۹۰ دوستان کمیته بدوی بررسی کردند و پاسخ را آماده کردند اما پاسخ آن را موکول کردیم به روز بعد یعنی امروز. ما اگر می‌خواستیم از نگاه‌های این‌چنینی داشته باشیم، سنگ روی سنگ بند نمی‌شد و تعاملی به وجود نمی آمد.

وی افزود: به هر حال کاری که آقای کامرانی‌فر انجام داده و آن تصمیمی که در آن لحظه گرفتند در حیطه وظایف ما نیست و باید بررسی شود و از او بررسی شود.

شاه‌کرمی در خصوص انتخاب تاج و این که آیا امکان دارد خللی در ریاست او وارد شود یا خیر، توضیح داد: ما در حوزه صلاحیت ماهوی که در حیطه مراجع صالحه است، نمی توانیم اظهار نظر کنیم و طبق قوانین جمهوری اسلامی این موضوعات یک اصولی دارد. اگر حکم قضایی صادر شود و اگر جرمی در دادگاهی اثبات شود، در اولین فرصت مراجع صالحه هستند که نظر می دهند و حکم را ابلاغ می‌کنند.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار