درویش پشت آجرلو را خالی کرد

با وجود همکاری استقلال و پرسپولیس برای وصول حق پخش تلویزیونی، حالا سرخ‌ها دیگر آبی‌ها را همراهی نمی‌کنند.

درویش پشت آجرلو را خالی کرد

به گزارش زنهار، در فوتبال دنیا باشگاه‌ها از راه‌های مختلفی منابع مالی خود را تامین می‌کنند. یکی از اصلی‌ترین راه‌ها، دریافت حق پخش تلویزیونی است. در بیشتر لیگ‌های معتبر، سازمان برگزار کننده مسابقات حق پخش بازی‌ها را به فروش می‌گذارد و بعد از وصول پول، بر اساس یک جدول مشخص بین باشگاه‌ها تقسیم می‌کند. با وجود اینکه در ایران، سازمان لیگ فوتبال ایران و فدراسیون فوتبال سال‌ها تلاش کردند تا این حق را برای باشگاه‌ها وصول کنند اما برخی قوانین داخلی و انحصار صداوسیما در تولید و پخش برنامه‌های زنده، باعث شده فوتبالی‌ها در وصول حق پخش موفق باشند.

 

با این حال باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس که حالا شرکت‌های بورسی محسوب می‌شوند، امسال تلاش زیادی انجام دادند تا بتوانند در بازی‌های خانگی خود حق پخش برنامه‌های تولیدی صداوسیما را وصول کنند. این دو باشگاه پیش از آغاز فصل در نامه‌ای مشترک که به امضای رضا درویش و مصطفی آجرلو رسیده بود، از تهیه کنندگان برنامه‌های ورزشی صداوسیما خواستند تا برای تولید محتوا از بازی‌های خانگی استقلال و پرسپولیس، ابتدا با این باشگاه‌ها وارد مذاکره شوند و بعد از پرداخت مبلغ مورد توافق مربوط به حق پخش، دوربین‌های خود را برای تولید محتوا روانه ورزشگاه کنند. از این رو با توجه به اینکه صداوسیما توجهی به این نامه نکرد، باشگاه استقلال در هفته نخست لیگ برتر در دیدار تیمش برابر سپاهان در ورزشگاه آزادی، اجازه نداد دوربین‌های تلویزیونی در نشست خبری قبل و بعد از بازی حاضر شوند و صداوسیما هم در اقدامی عجیب تصویر برداری بازی را طوری انجام داد که تبلیغات محیطی دیده نشود. باشگاه پرسپولیس هم که خواهان دریافت حق پخش تلویزیونی شده بود، پس از دیدار تیمش برابر ذوب‌آهن در هفته نخست لیگ، نشست خبری بعد از بازی را تحریم کرد چراکه دوربین‌های تلویزیونی در محل نشست حاضر بودند.

 

رفتار دو باشگاه پر طرفدار تهرانی نشان می‌داد این دو باشگاه دوش به دوش هم در راهی سخت حرکت می‌کنند تا بتوانند حقوق قانونی خود را از حق پخش تلویزیونی وصول کنند اما در این راه به یکباره پرسپولیس، پشت استقلال را خالی کرد. رضا درویش که مربی تیمش نشست خبری با حضور دوربین‌های صداوسیما را تحریم کرده بود، به یکباره به یک برنامه زنده تلویزیونی رفت تا از دستاوردهای مدیریتش سخن بگوید. پرسپولیسی‌ها در ادامه اجازه حضور دوربین‌های تلویزیونی را به نشست خبری پیش و بعد از دیدار تیمشان برابر فولاد دادند تا رسما نشان دهند در راه وصول حق پخش، راهشان را از استقلال جدا کرده‌اند.

 

باشگاه استقلال که این روزها تلاش زیادی برای احقاق حق خود انجام داده، در جدیدترین اقدام خود نه تنها اجازه تصویربرداری دوربین‌های تلویزیونی از نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر مس کرمان را نداد، حتی اعلام کرد که سایر رسانه‌ها هم حق تصویر برداری از برنامه‌های باشگاه استقلال را ندارند. اکنون باید دید حالا که هرچه آجرلو به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال نخ کرده را درویش پنبه کرده، در نهایت کدام باشگاه در احقاق حقوق خود موفق عمل خواهد کرد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار