مصطفی کارخانه: ژاپن در ست اول به ایران چک زد/ به باخت دامن نزنیم

مدیر تیم‌های ملی والیبال دلیل شکست تیم ملی نوجوانان ایران در قهرمانی آسیا را سرویس‌های ژاپن دانست و گفت: ما در برابر سرویس ژاپنی‌ها ضعف نشان دادیم و نتوانستیم دریافت اول را به خوبی به پاسور برسانیم. همین عامل شکست ما شد.

مصطفی کارخانه: ژاپن در ست اول به ایران چک زد/ به باخت دامن نزنیم

به گزارش زنهار، تیم ملی والیبال نوجوانان ایران شب گذشته (دوشنبه) در فینال قهرمانی آسیا که به میزبانی سالن فدراسیون والیبال ایران برگزار شد، مقابل ژاپن شکست خورد و نایب قهرمان شد.

مصطفی کارخانه مدیر تیم‌های ملی والیبال در گفت‌وگو با ایسنا، به عملکرد تیم ملی اشاره و بیان کرد: هدف اول ما کسب سهمیه قهرمانی جهان بود که محقق شد. هدف دوم هم این بود که چون میزبانی را گرفته بودیم و این تیم مدت‌ها تمرین کرده بود، قهرمان شویم اما این اتفاق نیفتاد. به تیم کوچکی هم نباختیم. مقابل ژاپنی شکست خوردیم که در والیبال قدمت بیشتری از ما دارد.

او در ادامه افزود: باید بپذیریم که شکست خورده‌ایم. آقای وکیلی سرمربی تیم ملی باید این فیلم را ده‌ها بار نگاه کند که چرا این شکست اتفاق افتاد. او مربی باتجربه‌ای است و قطعا این کار را می‌کند. باید برای مسابقات جهانی آماده شویم.

کارخانه به نقطه ضعف تیم ایران اشاره و بیان کرد: در این رده سنی زدن سرویس پرشی خیلی خوب است و در آینده هم به درد می‌خورد اما باید سرویس دومی را هم تمرین می‌کردیم چون به سرویس‌های پرشی موجی ژاپن باختیم. در ست اول ۶ بر ۲ عقب افتادیم  و همان ست چک را به ما زدند. ما در برابر سرویس ژاپنی‌ها ضعف نشان دادیم و نتوانستیم دریافت اول را به خوبی به پاسور برسانیم. همین عامل شکست ما شد.

او با بیان اینکه نایب قهرمانی کم از قهرمان ندارد، ادامه داد: این شکست درس بزرگی برای ماست که عیب‌ها را برطرف کنیم تا در مسابقات جهانی این مشکلات را نداشته باشیم چون آنجا هم احتمالا با ژاپنی‌ها بازی داشته باشیم. باید در رده سنی نوجوانان و جوانان سرویس پرشی موجی هم تمرین کنیم.

مدیرتیم‌های ملی والیبال در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسید بازیکنان با استرس بازی می‌کردند، بیان کرد: در هر صورت وقتی ست اول را باختیم این‌ها نوجوان هستند و مثل هوای بهاری می‌مانند که گاهی آفتابی و گاهی بارانی است. به نظرم بد نباشد یک روانشناس کنار آنها قرار بگیرد. نباید الان به این باخت دامن بزنیم اما آقای وکیلی و همکرانش باید آسیب شناسی کنند که چرا باختیم.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار