گندکاری گل محمدی در پرسپولیس صدای هواداران را هم درآورد!

اصلی‌ترین گزینه پرسپولیسی‌ها کاسیانو دیاز مهاجم تیم ویزلا پرتغال بود. بازیکنی که پروسه انتقالش به‌قدری طولانی شد که سرانجام مصدومیت گریبان او را گرفت و نتوانست سرخپوش شود.

گندکاری گل محمدی در پرسپولیس صدای هواداران را هم درآورد!

به گزارش زنهار، گاهی به فهرست بازیکنان خارجی که با نظر «یحیی گل‌محمدی» به پرسپولیس آمده‌اند، نشان می‌دهد که او در جذب بازیکن خارجی یک ناکام بزرگ بوده است.

تیم فوتبال پرسپولیس این روز‌ها برای تکمیل کادر بازیکنان خود برای لیگ بیست‌ودوم به شدت پیگیر جذب یک مهاجم خارجی است. تا کنون بیش از پنج گزینه به پرسپولیس معرفی شده‌اند که هر کدام بنا به دلایلی حضورشان در تهران منتفی شده است.

اصلی‌ترین گزینه پرسپولیسی‌ها کاسیانو دیاز مهاجم تیم ویزلا پرتغال بود. بازیکنی که پروسه انتقالش به‌قدری طولانی شد که سرانجام مصدومیت گریبان او را گرفت و نتوانست سرخپوش شود. آلف مانگا مهاجم تیم گویاس دیگر گزینه سرخپوشان بود که با وجود توافق اولیه، او به یکباره مبلغ درخواستی‌اش را افزایش داد تا حضور او نیز منتفی شود.

شیخ دیاباته بازیکن سابق استقلال هم از جمله نفرات معرفی شده به پرسپولیس بود. مدیریت پرسپولیس با جذب او موافق بود، اما یحیی گل‌محمدی به دلیل سبک بازی کُند دیاباته، تمایلی به جذب این بازیکن نداشت.

در همین راستا سرخپوشان هنوز امیدوارند تا بتوانند پیش از آغاز لیگ بازیکن بگیرند.

این در حالی است که عملکرد یحیی گل‌محمدی در جذب بازیکن خارجی نشان می‌دهد که او تبحر خاصی در این زمینه نداشته و تمام بازیکنان خارجی که در این مدت با نظر او به پرسپولیس اضافه شده‌اند، نه تنها نتوانستند باری از دوش پرسپولیس بردارند بلکه با شکایت به فیفا مشکلاتی را هم برای پرسپولیس ایجاد کردند.

یحیی گل‌محمدی که در نیم‌فصل لیگ بیستم، جایگزین گابریل کالدرون شد، از همان ابتدا روی جذب دو مهاجم تاکید داشت. کریستین اوساگونا و آنتونی استوکس نفراتی بودند که با اصرار گل‌محمدی به جمع سرخپوشان اضافه شدند.

استوکس که تنها پس از ۳ بازی از بازگشت به ایران سر باز زد و به کشورش رفت، در نهایت با حکم شکایت او پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس بسته شد و بدهی زیادی روی دست سرخپوشان ماند.

اوساگونا هم تنها یک نیم‌فصل در جمع سرخپوشان بود و در تمام بازی‌هایی که برای پرسپولیس انجام داد، یک گل و یک پاس گل داد. از طرفی پنالتی که در جریان دربی جام حذفی از دست داد، موجب شد تا پرسپولیس از گردونه مسابقات کنار رود.

فصل پس از آن، پرسپولیس بازیکن خارجی نگرفت چرا که آن زمان طبق قانونی که برای سرخابی‌ها اعمال شد، جذب بازیکن خارجی امکان‌پذیر نبود.

پیش از لیگ بیست‌ویکم، اما سرخپوشان باز هم نتوانستند بازیکن خارجی بگیرند، اما در شرایطی که چند هفته از لیگ گذشته بود، خرید‌های عجیبی انجام دادند. دو بازیکن جوان تاجیکستانی از تیم استقلال این کشور به جمع سرخپوشان ملحق شدند.

این نفرات هفته‌ها به خاطر بسته بودن پنجره نتوانستند به میدان بروند، اما پس از چند هفته معطلی سرانجام برای سرخپوشان به میدان رفتند. صفروف چندان فرصت بازی پیدا نکرد. حنانوف هم که با اشتباهات عجیبش یکی از اصلی‌ترین دلایل شکست پرسپولیس مقابل آلومینیوم و حذف سرخپوشان از جام حذفی بود، چندان بازیکن مطمئنی نشان نداد.

شرزود تمیروف هم که نیم‌فصل به پرسپولیس اضافه شد، نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و تنها یک گل زد. عملکرد نه چندان خوب او موجب شد تا این بازیکن در فهرست مازاد قرار بگیرد، اما عدم جذب یک مهاجم ششدانگ موجب شد تا گل‌محمدی او را بازگرداند.

این خرید‌های به اصطلاح نپخته نشان می‌دهد که گل‌محمدی نتوانسته در جذب بازیکن خارجی عملکرد خوبی داشته باشد. با این وجود باید دید که اصرار او برای خرید بازیکن خارجی، برای تیم مفید خواهد بود یا دوباره نیز خرید‌های بی‌کیفیت او، عواقب سنگینی را به پرسپولیس تحمیل می‌کند

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار