اظهارات تند یک پرسپولیسی درباره دستمزد یحیی/ ژاوی انقدر پول نمی گیرد!

وحید قلیچ پیشکسوت پرسپولیس گفت: وقتی شنیدم سرمربی تیم پرسپولیس ۴۰ میلیارد پول می‌گیرد آن وقت هواداران این تیم پول تهیه بلیط برای حضور در استادیوم را ندارند به حال هوادار باشگاهم تاسف خوردم.

اظهارات تند یک پرسپولیسی درباره دستمزد یحیی/ ژاوی انقدر پول نمی گیرد!

به گزارش زنهار، وحید قلیچ دروازه‌بان اسبق پرسپولیس در گفت‌وگویی، در ارتباط با افشای رقم قرارداد یحیی گل محمدی اظهاراتی را مطرح کرد.

از رقم قرارداد مطرح شده از سوی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره یحیی گل محمدی خبر دارید؟

همین مدیران ناآگاه به مسائل فوتبالی هستند که این وضعیت را برای فوتبال به وجود آورده اند. همین‌ها هستند که سقف قراردادها را بالا بردند. این‌ها از فوتبال سر در نمی‌آورند و برای رسیدن به شهرت یادشان می‌رود باشگاه متعلق به آباءواجدادشان نیست تا هر کاری می‌خواهند بکنند. وقتی امسال حرف از ۴۰ میلیارد برای گل محمدی است خدا میداند سال بعد چه میشود. الکی توقعات را بالا می‌برند و دو روز بعد هم که از پرسپولیس رفتند این بدهی‌ها ارثیه شان برای مدیران بعدی است.

البته باشگاه پرسپولیس گفته این رقم برای سه سال است؟

یعنی سالی ۱۳ میلیارد؟ به خدا قسم سر آدم از شنیدن این اعداد و ارقام سوت می‌کشد!

به نظر شما این عدد و رقمها تا چه اندازه غیر معمول به نظر می‌رسد؟

از صفر تا صدش غیرمعقول است! یعنی چه؟ این پول‌ها از کجا می‌آید؟ نهادهای نظارتی حواسشان به این مسائل هست؟ در این اوضاع مملکت یک تیم دولتی از چه منبعی این همه پول آورده که برای خودش بذل و بخشش می‌کند!

قبول دارید که امروز وضع پرسپولیس به خاطر فروش سهام خوب شده و شاید مشکلی از این بابت نداشته نباشد؟

این که نشد دلیل! هر وقت پول ندارند یک درصد از سهام باشگاه را به مردم بیچاره بفروشند تا کارگر و دانشجو و دانش آموز بی پول از پول توجیبی اش یا دسترنج زحمت کشیده اش، تومن روی تومن بگذارد و سهام باشگاه اش را بخرد که آقایان ۴۰ میلیارد تومان به سرمربی پرسپولیس بدهند؟ من که نمی‌گویم به سرمربی نباید پول داد، ولی آخر عدد و رقم باید بگنجد. این اعداد در فضای مربیگری ایران نمی‌گنجد! عرف دنیا همین است که مربی‌ها خیلی کمتر از بازیکنان می‌گیرند و پول اصلی به بازیکنان می‌رسد ولی اینجا فرقی بین مربی و بازیکن نیست! خرج کردن از جیب مردم که نشد کار.

بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟

آقایان تا دیروز دستشان در جیب دولت بود حالا راه جدید یاد گرفته اند. یک و نیم درصد سهام میفروشند و نزدیک ۴۰۰ میلیارد پول می‌ریزند به حساب و از جیب مردم خرج می‌کنند. از قدیم گفته اند؛ خرج که از کیسه مهمان بُوَد حاتم طایی شدن آسان بُوَد.

اما قبول دارید که شاید در فوتبال حرفه‌ای و حتی در کشورهای دور و بر خودمان مشابه این اعداد و ارقام به فوتبالی‌ها پرداخت بشود؟

خیر! قبول ندارم! کدام باشگاه اماراتی و یا قطری چنین پولی به یک مربی در سطح یحیی گل محمدی می‌دهد که ما بدهیم؟ این پول با دلار ۳۱ هزار تومان حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلار می‌شود. با این پول می‌شد ژاوی را آورد. این حرفها اصلاً توجیه درستی نیست. نمیدانم چه کسی باید به این مسائل ورود کند. ولی قطعاً سازمانها و نهادهایی هستند که باید به این موضوعات ورود کنند.

منظورتان سازمان بازرسی است؟

بله! سازمان بازرسی کجاست؟ این خیلی بی معرفتی است که پول جمع شده از طرف مردم برای رفع مشکلات پرسپولیس را به فلان بازیکن یا فلان مربی بدهند. که چه بشود؟ ۱۵ میلیارد برای فلان بازیکن! ۱۴ میلیارد برای آن یکی! ۲۰ میلیارد برای آن یکی و حالا سالی ۱۳ میلیارد و ۳۰۰ برای گل محمدی! می‌دانید با این پول‌ها چه کارهایی میتوان کرد. می‌دانید با این پول‌ها چقدر به تیم‌های پایه پرسپولیس می‌توان رسیدگی کرد. از مربیان رده پایه پرسپولیس تعجب می‌کنم که چرا نسبت به این مسائل واکنش نشان می‌دهند.

چطور؟

از تمام دوستانم در رده‌های پایه خبر دارم که اصلاً وضع مالی تیم‌های پایه پرسپولیس خوب نیست. به خدا معطل ۵۰۰ میلیون تومان پول هستند تا یک فصل را پشت سر بگذارند، آن وقت این طور میلیارد میلیارد پول در باشگاه هزینه می‌شود تازه تیم دستش از هر دو جام هم کوتاه می‌ماند!

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار