شادباش به استقلالی ها/ گزینه رویایی جای فرهاد مجیدی

مدیرعامل استقلال شاید سخت‌ترین روزهای دوران پرفراز و نشیب مدیرعاملی‌اش در فوتبال ایران را می‌گذراند و به دنبال انتخاب گزینه‌ای شایسته برای هدایت استقلال است.

 شادباش به استقلالی ها/ گزینه رویایی جای فرهاد مجیدی

به گزارش زنهار، شاید بدبین‌ترین هوادار استقلال هم تصور نمی‌کرد که تیمش یک هفته بعد از قهرمانی قاطعانه در لیگ برتر، با چالشی جدی مواجه شود. جدایی ناگهانی فرهاد مجیدی به مقصد لیگ امارات باعث شد تا مدیران استقلال با چالش انتخاب سرمربی جدید برای تیم‌شان برای حضور در بیست‌ودومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران مواجه شوند.

مصطفی آجورلو فهرستی از مربیان خارجی و داخلی را مدنظر خود قرار داد و هدف‌گذاری اصلی او، ساخت یک «فرهاد مجیدی» جدید در استقلال بود و آجورلو برای تحقق وعده خود، به سراغ جواد نکونام رفت. بازیکن سابق خود در تیم پاس تهران که حالا از نکونام می‌خواست تا در کسوت سرمربی در تیم استقلال با او همکاری داشته باشد. آجورلو تقریبا به مراحل پایانی برای امضای قرارداد با جواد نکونام رسیده بود اما سرمربی فولاد خوزستان تصمیمش را تغییر داد و با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در حال حاضر برای او شرایط حضور در استقلال فراهم نیست و می‌خواهد پروژه‌اش در فولاد را پیش ببرد!

جواد نکونام با رد پیشنهاد استقلال، مدیران آبی‌پوش را با شوکی بزرگ مواجه کرد و آن‌ها به سرعت فهرست تازه‌ای از نفرات مدنظر خود را تهیه کردند. آجورلو سعی کرد تا برای آن‌که زمان بیشتری تلف نشود، به صورت همزمان او و نمایندگانش مذاکره با مربیان داخلی و خارجی را پیش ببرند.

عنایتی در استقلال؛ ما در جریان نیستیم!

رضا عنایتی سرمربی فصل پیش هوادار تهران روز گذشته میهمان دفتر مصطفی آجورلو بود. به صورت رسمی خبری پیرامون جزئیات مذاکره آجورلو و عنایتی مطرح نشده اما باشگاه استقلال بعد از دیدار طرفین بیانیه‌ای را صادر کرد و اعلام داشت: «مذاکره با گزینه‌های مختلف جهت هدایت تیم استقلال با هدف ورود قدرتمند به فصل آینده با دقت فراوان در حال انجام است. این انتخاب حتما با لحاظ تمام جوانب و بر مبنای تداوم قهرمانی استقلال و حضور قدرتمندانه در فصل آینده صورت خواهد گرفت».

باشگاه استقلال با بیانیه خود به شکل تلویحی اخبار پیرامون قطعی شدن حضور عنایتی روی نیمکت استقلال به عنوان سرمربی را نقض کرد. انتخابی که با واکنش تند هواداران آبی‌پوش هم همراه شده بود. حجت کریمی عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال ساعتی پیش در گفت‌وگویی پیرامون انتخاب رضا عنایتی به عنوان سرمربی استقلال، نسبت به این مسئله واکنش نشان داده و گفته بود: «در جریان این مذاکره قرار نداریم و منتظر ارائه گزارش مدیرعامل هستیم. آجورلو پیگیر سرمربی است و هواداران نگرانی نداشته باشند. خیال‌ آن‌ها راحت باشد که آجورلو باتجربه است و بهترین گزینه را برای استقلال انتخاب می‌کند».

رضا عنایتی سابقه مربی و سرمربیگری در تیم سیاه جامگان مشهد و حضوری کوتاه‌مدت در تیم قشقایی شیراز را در کارنامه خود دارد و توانسته هوادار را به لیگ برتر برساند. عنایتی که نامش در حوالی نیمکت نساجی شنیده می‌شد، حالا گفته می‌شود یکی از گزینه‌های حضور در کادرفنی استقلال است و اگر یک سرمربی نام‌آشنای خارجی فصل آینده سکاندار آبی‌ها شود، رضا عنایتی به عنوان دستیار اول حضور خواهد یافت و هدف مدیران استقلال از حضور عنایتی، آشنایی بیشتر و سریع‌تر کادرفنی جدید با شرایط فوتبال ایران است!

دستیار مورینیو جانشین فرهاد مجیدی می‌شود؟

ژوزه مورایس سرمربی سابق الهلال عربستان که در کنار ژوزه مورینیو سابقه مربیگری در تیم‌هایی چون رئال مادرید، اینترمیلان، چلسی و پورتو را دارد، جدی‌ترین گزینه خارجی حول نیمکت استقلال در ساعات اخیر بوده است. مدیران استقلال چند مسئله مهم را درباره انتخاب سرمربی جدید خارجی در نظر دارند که دو فاکتور اصلی، مدت زمان قرارداد (بیش از یکسال) و هزینه معقول است. مورایس در سالیان گذشته و بعد از آن‌که مسیر مربیگری خود را از مورینیو جدا کرد، به طور میانگین هر 6 ماه یک‌بار تیمش را تغییر داده که این تغییر مکرر تیم‌های مورایس باعث شده تا مدیران استقلال درباره انتخاب او مردد شوند و شانس سرمربی 56 ساله پرتغالی کم‌رنگ شود.

دستیار سابق ژوزه مورینیو در کارنامه مربیگری‌اش، دو قهرمانی لیگ و یک قهرمانی سوپرکاپ کره‌جنوبی و یک قهرمانی لیگ و یک قهرمانی سوپرکاپ عربستان را به ثبت رسانده و همواره در دوران سرمربیگری خود از سیستم تهاجمی 3-3-4 استفاده کرده است.

سرمربی جدید استقلال در امارات انتخاب می‌شود؟

مصطفی آجورلو که رزومه بلندبالایی در عرصه مدیریت فوتبال دارد، در دوران حضورش در پاس تهران از حضور مصطفی دنیزلی استفاده کرد و همکاری موفقی با او داشت. او همچنین در دوران حضورش در تراکتور با ارطغرول ساغلام همکاری می‌کرد و در دوره حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران، همواره حامی عملکرد سرمربی پرتغالی بود.

مدیرعامل استقلال در امارات به واسطه یکی از آژانس‌های بین‌المللی نقل‌وانتقالاتی با چند گزینه خارجی وارد مذاکره شده و امیدوار است بتواند مذاکرات خود را مثبت پیش ببرد. گزینه خارجی رسمی برای نیمکت استقلال مطرح نشده اما آجورلو سعی کرده تا بدون توجه به حواشی و در آرامش، پروژه سخت انتخاب سرمربی جدید برای استقلال را پیش ببرد و با چند سرمربی خارجی که هنوز نام‌شان به صورت رسمی افشا نشده، مذاکره داشته است. تلاش مدیرعامل استقلال بر این است تا بتواند نهایتا تا اواسط هفته آینده سرمربی جدید استقلال را معرفی کند.

آجورلو که به واسطه قهرمانی این فصل، یکی از محبوب‌ترین مدیران باشگاه استقلال در یک دهه اخیر به شمار می‌رود، به خوبی متوجه انتظارات بالای هواداران استقلال از خود است و در تلاش بوده تا بتواند با انتخاب بهترین گزینه ممکن برای استقلال، جو مثبت هواداری به سود خود را حفظ کند. البته که هواداران آبی‌پوش به جز انتخاب سرمربی موفق و کاربلد به عنوان جانشین فرهاد مجیدی، انتظار عملکردی مثبت از سوی مدیرعامل باشگاه در بازار نقل‌وانتقالات تابستانی را هم دارند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار