بلایی که بعد از بازی با تیم زنان بر سر سعید معروف آـمد!

داستان بازی کردن سعید معروف و محمد موسوی با تیم زنان فنرباغچه با حواشی زیادی همراه شد.

بلایی که بعد از بازی با تیم زنان بر سر سعید معروف آـمد!

 

به گزارش زنهار،  در والیبال ایران به ویژه در دهه گذشته، کمتر بازیکنانی توانستند به سطح سعید معروف و محمد موسوی برسند. دو ستاره‌ای که هر کدام نشان دادند سطح والیبال‌شان به مراتب از والیبال آسیا بالاتر است. این دو در تیم ملی ایران هم ستاره‌های مثال‌زدنی بودند.

به گزارش فرارو، ناکامی در بازی‌های المپیک توکیو باعث شد تا رفته‌رفته فاصله این دو، به ویژه سعید معروف، با تیم ملی والیبال ایران بیشتر شود. سعید معروف بعد از بازی‌های المپیک با نوشتن پیامی اینستاگرامی رسما خداحافظی‌اش را اعلام کرد، ولی هر بار، مسئولان فدراسیون والیبال می‌گفتند چنین رفتاری هیجانی است و او می‌تواند به تیم ملی برگردد.

همزمان، اما سعید به بازی در تیم‌های باشگاهی ادامه می‌دهد. او قبل از اینکه به عنوان یار کمکی به پیکان بیاید و در رقابت‌های قهرمانی آسیا بازی کند، حضور پررنگی در باشگاه فنرباغچه داشت. باشگاهی که اتفاقا محمد موسوی را هم در ترکیب داشت. اتفاق حاشیه‌ای که باعث به وجود آمدن حرف و حدیث زیادی پیرامون این دو شد، مربوط به هشت مارس گذشته، روز جهانی زن است. در آن روز، باشگاه فنرباغچه که دو والیبالیست سرشناس ایرانی را در ترکیب داشت، بازی مختلطی بین تیم مردان و زنان والیبال، بسکتبال و فوتبالش برگزار کرد که در این بازی سعید معروف و محمد موسوی با تیم زنان فنرباغچه همبازی شدند.

همین موضوع شایعه‌ای عجیب را مطرح کرد که ممکن است دیگر این دو بازیکن به تیم ملی ایران دعوت نشوند. به گزارش فرارو، این مورد را ولی، محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال، در گفت‌وگویی که با اعتماد داشته رد کرده است. او در پاسخ به این سوال که آیا این دو بازیکن به دلیل بازی کردن با تیم زنان فنرباغچه به تیم ملی دعوت نشدند، گفت: «اصلا و ابدا! آقای معروف و موسوی و غفور و بچه‌های آن نسل بچه‌هایی هستند که افتخارات زیادی به دست آوردند. اینکه تغییر نسل اتفاق می‌افتد به معنای نفی بازیکنان قبلی است. این پوست‌اندازی‌ها در همه تیم‌ها هستند. ما یک دفعه نمی‌توانیم بگوییم این تیم را می‌گذاریم کنار و یک تیم دیگر می‌آوریم. ما همیشه باید یک ورودی و یک خروجی داشته باشیم. بعد از المپیک توکیو این ورودی بیشتر شد. تا المپیک ۲۰۲۴ همچنان ورودی و خروجی خواهیم داشت. اینکه امروز بعضی از بازیکنان نیستند به این معنا نیست که کارشان در والیبال تمام شده باشد.»

داورزنی در پاسخ به این پرسش که «شایع شده بود برای معروف و موسوی به خاطر حضور در آن مسابقه کمیته انضباطی تشکیل می‌شود» هم گفت: «نه. ببینید یک اتفاقی در ترکیه افتاده که به مناسبت روز جهانی زن آمده یک مسابقه گذاشته که ترکیبی از زنان و مردان بود. اینکه اصلا این کار درست است یا خیر بحث دیگری است. باید ببینیم آقای سعید معروف و موسوی در قراردادی که بستند چه باید‌ها و نباید‌هایی در نظر گرفته شده. اینکه الان بگوییم نیامدن این دو بازیکن ارتباط داشته به آن مسابقه اصلا چنین چیزی نیست. دعوت از این‌ها قبل از مسابقه فنرباغچه بود. سعید از بازیکنان خیلی خوب ماست. کاری که باشگاه فنرباغچه انجام داده با ارزش‌های ما سازگاری ندارد و طبیعتا آن را در جای خودش مورد بحث قرار داد که بازیکنان باید متوجه باشند و مسائلی را در نظر بگیرند. اما اینکه برخورد شود با این بازیکنان خیر.»

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار