سکوت مطلق سجاد برای 180 دقیقه/شهباززاده یک پرسپولیسی در تمرینات سپاهان!

در شرایطی که این روزها همه جا حرف از حضور سجاد شهباززاده در پرسپولیس است، اما این بازیکن که دو بازی دیگر تا آزاد شدن در پیش دارد، تمایلی به حرف زدن نشان نمی‌دهد.

سکوت مطلق سجاد برای 180 دقیقه/شهباززاده یک پرسپولیسی در تمرینات سپاهان!

به گزارش زنهار، سپاهان در شرایطی به لیگ بیست و یکم رسید که سجاد شهباززاده با ثبت 20 گل بهترین گلزن مسابقات شد و مدیران باشگاه پس از مذاکرات طولانی توانستند در رقابت با مدیران پرسولیس و استقلال که برای جذب او اقدام کرده بودند، رضایت این بازیکن برای ادامه حضورش در اصفهان را جلب کنند. انتظار می‌رفت شهباززاده که در اولین فصل حضور محرم نویدکیا به عنوان سرمربی توانسته بود عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته باشد و بهترین فصل فوتبال خود را پشت سر گذاشته بود، در فصل جدید نیز بتواند همان عملکرد را تکرار کند، اما اضافه شدن شهریار مغانلو کار را برای سجاد و کادر فنی سپاهان بسیار سخت و دور از انتظار کرد.

سجاد شهباززاده و شهریار مغانلو که دو تن از بهترین مهاجمین فوتبال ایران در فصل گذشته بودند، تا پایان هفته هفتم لیگ بیست و یکم در کنار هم بازی کردند؛ شهریار به عنوان مهاجم هدف در سیستم 3-3-4 و سجاد به عنوان وینگر چپ و جایگزین محمد محبی که در پایان لیگ بیستم به پرتغال رفت. دو بازی تا پایان فصل باقی مانده و اگرچه سجاد شهباززاده با زدن 6 گل و ارسال 6 پاس گل در رقابت‌های مختلف توانسته همچنان در ترکیب سپاهان موثر باشد و در سوی دیگر نیز مغانلو 9 گل و یک پاس گل به نامش ثبت شده، اما ناکامی طلایی‌پوشان اصفهانی در کسب جام سبب شده تا آمار فردی این دو بازیکن خیلی به چشم نیاید.

البته که اگر شهریار و سجاد بهترین فرم خودشان را را تجربه می‌کردند، سپاهان احتمالا می‌توانست همین حالا در کورس قهرمانی باشد. اما تردیدهای محرم نویدکیا و کادر فنی تیم از هفته هشتم با بیرون گذاشتن سجاد شهباززاده از ترکیب اصلی آغاز شد و طی هفته‌های پیش رو به شیوه‌های مختلف ادامه پیدا کرد. حتی در مصاف رفت برابر پرسپولیس شاهد تصمیم بسیار عجیبی بودیم و نویدکیا هر دو بازیکن را روی نیمکت نشاند! برآیند این تصمیمات در طول فصل مشخص کرد که کادر فنی سپاهان نتوانست عملکرد این دو بازیکن را از حالت بالقوه به بالفعل برساند. شاید آنها در مسابقاتی خاص توانستند عملکردی ویژه داشته باشند، ولی در مجموع فصل خوبی را تجربه نکردند.

نکته دیگر درباره این دو بازیکن اینکه هر دوی آنها تمایل زیادی دارند که نزدیک به دروازه حریف بازی کنند، ولی با حضور توامان آنها در یک تیم، این فرصت فقط برای یکی از آنها فراهم می‌شود که در فصل بیست و یکم شهریار مغانلو بیشتر به عنوان مهاجم هدف سپاهان بازی کرد و سجاد با صلاحدید کادر فنی بیشتر در پست وینگر چپ به میدان رفته است. حالا به پایان فصل رسیده‌‎ایم و گمانه‌زنی‌های زیادی درباره آینده بازیکن‌ها ایجاد شده و یکی از بازیکنان مورد توجه در بازار نیز سجاد شهباززاده است؛ مهاجمی که قراردادش با انجام دو بازی دیگر در اصفهان تمام خواهد شد و می‌تواند در مورد پیشنهاداتی که به دستش رسیده به صورت جدی و رسمی تصمیم بگیرد.

در حال حاضر خیلی‌ از رسانه‌ها تیم سجاد شهباززاده را برای فصل آینده معرفی کرده‌اند و معتقدند این بازیکن به پرسپولیس پیوسته است، اما این بازیکن که باید برای نایب قهرمانی سپاهان با پرسپولیس بجنگد، در این مورد سکوت کرده و هنوز درباره شایعات جدایی‌اش و پیوستن به تیم رقیب حرفی نزده است. از سوی دیگر پرسپولیس لیگ بیست و یکم را در شرایطی به انتها رساند که پس از مصدومیت عیسی آل کثیر به شدت از فقدان یک مهاجم تمام کننده رنج برد و هیچ کدام از مهاجمان این تیم نتوانستند جای خالی عیسی آل کثیر و علی علیپور که به دلایل مختلف از تیم کنار رفتند در بلند مدت پر کنند؛ موقعیتی که سبب شده حضور سجاد شهباززاده در پرسپولیس بسیار محتمل باشد و برخلاف استقلال که به عنوان یکی دیگر از تیم‌های خواهان سجاد از او نام برده می‌شود، در اردوی سرخپوشان و زیر نظر یحیی گل‌محمدی احتمالا فرصت بسیار مناسب‌تری برای سجاد و حضورش به عنوان بازیکن ثابت در پست مورد دلخواهش (مهاجم تخصصی) وجود دارد. این شرایط ممکن است منجر به این شود که سجاد علی‌رغم اینکه در گذشته برای استقلال بازی کرده، تصمیم به انتخاب رقیب همشهری برای بازی بگیرد.

این انتخاب برای سپاهانی‌ها هم چندان ناخوشایند نیست و به نظر می‌رسد آنها که شهریار مغانلو را برای استفاده در پست مهاجم هدف در اختیار دارند و قرارداد او نیز همچنان ادامه دار است، این بازیکن را در چارچوب افکار فنی و مدیریتی خودشان قرار داده باشند و برخلاف فصل گذشته برای حفظ شهباززاده خیلی یا حتی اصلا تلاش نکنند. البته که دو بازی دیگر از فصلی سخت پیش روی سجاد شهباززاده و خلاص شدنش قرار دارد و باید دید با اتمام این دو مسابقه درنهایت این بازیکن که این روزها درباره مذاکراتش با پرسپولیس و توافق با این تیم سکوت کرده و لام تا کام حرفی نمی‌زند، چه تصمیمی در رابطه با آینده‌اش گرفته یا خواهد گرفت.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار