استقلال؛ قهرمانی که هنوز دلچسب بازی نمی کند ولی امتیاز می گیرد!

استقلال یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک شده است.

استقلال؛ قهرمانی که هنوز دلچسب بازی نمی کند ولی امتیاز می گیرد!

به گزارش زنهار؛ استقلال در روزی که خوب و چشم نواز بازی نکرد هم برنده از میدان بیرون آمد تا به لطف مساوی پرسپولیس مقابل ذوب آهن مجددا با فاصله ای شش امتیازی نسبت به رقیب سنتی جایگاه خود در صدر جدول را استحکام بخشد. شاگردان فرهاد مجیدی در هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال ایران اگر چه با گل دقایق پایانی آرمان رمضانی حریف قعر نشین اما بسیار جنگنده و سخت کوش خود را از پیش رو بر داشتند اما این برد ارزشمند نباید باعث پنهان ماندن ضعف های فنی این تیم شود.

انتظار ها از صدرنشین مقتدر لیگ به مراتب بیشتر از آن نمایشی بود که برابر پدیده شاهد بودیم.‌ سر در گمی تاکتیکی آبی پوشان که در موقعیت سازی و رسیدن به گل آن هم در حالی که ۲۶ هفته از لیگ برتر سپری شده است اتفاق جالبی نیست!‌‌ تغییرات مکرر در خطوط مختلف و عدم دست یابی به ترکیبی ثابت آن هم در فاصله چهار بازی مانده به پایان لیگ بلای جان استقلال شده و بلاتکلیفی عجیبی را نزد برخی بازیکنان بوجود آورده است.

استقلال با مجیدی به رغم همین بازی نچندان دلچسب و روان نه تنها در صدر جدول ایستاده که رکورد های مختلف را یک به یک شکسته و می شکند. این جدای از توانایی های بالای بازیکنان و کادر فنی استقلال به ناتوانی و ضعف رقبا نیز بر می گردد. به عبارت دیگر می توان اقتدار فعلی و یکه تازی آیی پوشان در بالاترین رتبه لیگ را در حریف نبودن رقبای دیگر هم جستجو کرد. واقع بینانه که بنگریم پرسپولیس، سپاهان، فولاد، گل گهر و حتی تراکتور که طی فصول گذشته وضعیتی بهتر از امسال داشته اند روز های خوبی را سپری نمی کنند. آنها به دلایل مختلف در نتیجه گیری دچار مشکل شده و میدان را برای استقلال خالی کرده اند.

تیم مجیدی البته با همین شکل و سیاق نتایجی گرفته که شاید تا سال‌های سال در مورد آن صحبت شده و رکوردهایی به جای گذاشته که به این زودی ها شکسته نمی شوند اما همانگونه که پیشتر هم گفته شد و به تصدیق کارشناسان اهل فن، نحوه عملکرد بازیکنان در زمین درست مقابل جریان نتیجه گیری آبی پوشان بوده و این دو تناقضی آشکار با هم دارند. به هرحال استقلال فعلا صدرنشین لیگ برتر است و تیم فرهاد مجیدی در آستانه قهرمانی قرار دارد.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار