تیم منتخب هفته بیست و ششم لیگ برتر

پایان بازی های هفته بیست و ششم لیگ برتر و دوباره اختلاف 6 امتیازی استقلال با پرسپولیس.

تیم منتخب هفته بیست و ششم لیگ برتر

به گزارش زنهار، تساوی پرسپولیس در برابر ذوب آهن در استادیوم فولاد شهر موجب شد آبی ها با پیروزی دیر هنگام در برابر شهر خودرو بار دیگر اختلاف با پرسپولیس را به 6 امتیاز برسانند. آنهم در فاصله 4 هفته مانده به پایان بازی ها. با این حال هنوز روی کاغذ هیچ چیز قطعی نشده است و این موجب می شود بازی ها در هفته های پایانی هم چنان جذاب ومهیج باشد. نمایش خوب ذوب آهن با هدایت مهدی تارتار در برابر پرسپولیس بر شایعات خط مجازی خط بطلان کشید و نشان داد مهدی تارتار اعتبار خودش را بیش از پرسپولیس دوست دارد چون سال ها برای آن زحمت کشیده است. پر واضح بود این شایعات و اتهامات درباره مجتبی حسینی هم بی اساس بود.

شانس شهر خودرو با شکست در برابر استقلال برای ماندن در جدول بازی ها کم شد. با این حال هنوز شانس ها صد در صد از بین نرفته است و شاگردان داوود سید عباسی می توانند با امید زندگی کنند. اما تیم منتخب هفته بیست و ششم لیگ برتر. بدون شک بودند بازیکنانی که شایسته حضور در این تیم بودند اما مجبور به انتخاب یازده بازیکن هستیم. آنهم با ترکیب 2-5-3 به این خاطر که این هفته در فاز تهاجمی خیلی از مهره ها خوب کار کردند. بر این اساس بازیکنان دیگری هم می توانستند در این ترکیب قرار بگیرند؛ مهرزاد رضایی از مس رفسنجان، یوسف بهزادی و محمد حسین حیدری از شهر خودرو، سید محمد قریشی از ذوب آهن، شیرزود تمیروف از پرسپولیس، فرشاد احمد زاده از سپاهان، صالح حردانی از استقلال و...  

ایمان صادقی (فجر سپاسی)

طبیعی بود ایمان صادقی در بازی با نفت مسجد سلیمان روز پر فشاری را پشت سر بگذارد چرا که نفت هم برای ماندن در جدول بازی ها تلاش می کند و یقینا در بازی های خارج از خانه هم به دنبال پیروزی است. در مصاف دو تیمی که برای ماندن در جدول بازی ها تلاش می کنند ایمان صادقی دروازه بان فجر چهره برتر میدان بود چون دو موقعیت خوب و طلایی را از شاگردان رضا مهاجری گرفت و در نهایت موجب شد این بازی با نتیجه مساوی بدون گل پایان یابد. ایمان صادقی این فصل در بازی های متعددی نمایش خوبی در چارچوب دروازه فجر سپاسی داشت.

مهدی شیری (فولاد) 

در جناح راست خط دفاعی فولاد ارایه گر بازی خوبی در برابر صنعت نفت در فاز تهاجمی بود و موجب شد بارها و بارها تیم فولاد از این جناح پیش روی کند ودر یکی از این پیشروی ها با همکاری خوب لوسیانو و نجاریان به گل رسید. در نیمه نخست این بازی بیشتر حملات فولاد از جناح چپ بود اما در نیمه دوم شرایط تغییر کرد و مهدی شیری با تغییر معادلات موجب حملات متعددی از جناح خودش شد. مهدی شیری بعد از جدایی از پرسپولیس حالا روزهای خوبی را در فولاد سپری می کند و این جدایی سبب نشد که روحیه اش را از دست دهد.

مجتبی بیژن (شهر خودرو) 

کاپیتان شهر خودرو باز هم به همراه تیمش بدشانسی آورد و در دقایق پایانی بازی گل خوردند. بااین حال نمی شود چشم را به روی درخشش این بازیکن در خط دفاعی شهر خودرو بست. مدافعی که دست کم در چند صحنه مانع از گلزنی آبی ها شد. شهر خودرو اگر چند بازیکن باتجربه دیگر مثل مجتبی بیژن در ترکیب داشت به طور حتم در جدول بازی ها باقی می ماند. به خصوص که نشان داده در فاز تهاجمی هم یک تیم خوب است و در خیلی از بازی هایی که بازنده بوده به اندازه کافی موقعیت روی دروازه تیم حریف ایجاد کرد.

شایان مصلح (گل گهر) 

شایان مصلح در مصاف با آلومینیوم اراک زننده یکی از گل های تیم گل گهر بوده است. این بدین معنی است روز خوبی را در این بازی پشت سر گذاشته است. به این خاطر که شایان یک مدافع است و زمانی که گل می زند چیزی است فراتر از حد انتظار. از سویی باید به این نکته مهم اشاره کرد نقطه قوت تیم آلومینیوم اراک در جناح راست است جایی که شایان بازی می کند. به هر صورت این مدافع بلند قامت در  پایان بازی با آلومینوم اراک یکی از بازیکنان شادمان زمین مسابقه بود. کسب سه امتیاز دیدار با فینالیست جام حذفی اتفاق خوبی برای شایان و هم تیمی ها بود.

مهدی حسینی (مس) 

یک پاس خوب از سوی مهدی حسینی قفل دروازه نساجی را در دقایق پایانی باز کرد. روی این پاس دقیق و میلی متری تنها کاری که امید لطیفی انجام داد گلزنی برای مس رفسنجان بود. اتفاقی که در دقیقه 83 رخ دادکه اگر رخ نمی داد ممکن بود مس این بازی را با نتیجه مساوی به پایان ببرد. اما این گل موجب شد تا مس در دقایق پایانی گل دوم را به ثمر برساند و یک پیروزی ارزشمند در خانه حریف در کرج به دست بیاورد. مهدی حسینی با این پاس دقیق نشان داد یکی از مهره های کلیدی مس رفسنجان در میانه میدان است.

رضا شکاری (گل گهر) 

رضا شکاری در میانه ی میدان گل گهر برای چندمین بار است که برای تیمش گلزنی می کند. بازیکن تیم ملی جوانان در جام جهانی جوانان که به تیم هایی چون زامبیا و پرتغال گل زد بعد از روزهای ناموفق در فوتبال روسیه به نظر می رسد درتیم امیر قلعه نویی در حال احیاء شدن است. او اگر چه در خط هافبک توپ می زند اما تشنه گلزنی است و از هر فرصتی برای باز کردن دروازه تیم حریف استفاده می کند. این موقعیت در بازی با آلومینیوم اراک برای او مهیا شد و زمینه ساز پیروزی دو بر صفر تیمش در این بازی حساس شد.

مهدی ترابی (پرسپولیس) 

مهدی ترابی در بازی با ذوب آهن تکاپوی زیادی داشت که موجب پیروزی پرسپولیس شود اما گل زودهنگام تیم ذوب آهن توسط سعید باقر پسند کمی کار رابرای سرخپوشان سخت کرد. با این حال پاس طلایی مهدی ترابی به مهاجم تاجیک موقعیت گلزنی داد و دست کم موجب شد که پرسپولیس بازنده از میدان خارج نشود. مهدی جدا از  این پاس بدون نقص و فوق العاده که کمتر در بازی های لیگ برتر شاهد آن هستیم در سایر دقایق بازی هم یکی از خوب های پرسپولیس بود اما در نهایت همین یک بار زحمتش به ثمر نشست.

سروش رفیعی (سپاهان)

در روزهایی که سپاهان شانس قهرمانی در لیگ برتر را از دست داده است ارایه بازی های رو به جلو در برابر حریفان کار سختی است اما باتجربه های سپاهان سعی می کنند این نقش را به خوبی ایفاء کنند. یکی از این بازیکنان سروش رفیعی است که در بازی با پیکان خیلی تلاش کرد تیمش را رو به جلو رهنمون کند و در این مسیر موفق بود چرا که در پایان به همراه تیمش پیروزی یک بر صفر در برابر پیکان را جشن گرفت.به هر صورت در فصلی که سپاهان شانس قهرمانی در لیگ برتر را از دست داده یک پایان  خوب بهتر از یک پایان بد است.

سجاد آشوری (ذوب آهن)

هافبک روی به جلوی تیم ذوب آهن با دوندگی فراوان در دیدار مقابل پرسپولیس، یکی از موثرترین بازیکنان تیمش بود. او که در کنار باقرپسند زوج خط حمله را تشکیل داده بود، در طول بازی مدافعان پرسپولیس را خسته کرد و دو خطا نیز از آنها گرفت. آشوری که توانایی ویژه‌ای در ارسال‌ها دارد سه بار روی دروازه پرسپولیس سانتر کرد و یک دریبل موفق نیز داشت و بهترین بازیکن تیمش در جدال با پرسپولیس بود. سجاد آشوری و هم تیمی هایش بازی را خوب شروع کردند اما نتیجه مساوی در برابر تیم مدعی قهرمانی می تواند نتیجه قابل دفاعی برای آنها باشد.

محمد عباس زاده (تراکتور) 

محمد عباس زاده در بازی باهوادار در حالی که تیمش یک بر صفر از هوادار عقب افتاد یک ضربه پنالتی از دست داد اما روحیه اش را از دست نداد و دبل کرد تا بیشترین نقش را در پیروزی 3-2 تیمش ایفاء کند. این روحیه از سوی محمد عباس زاده مثال زدنی بود که بعد از – از دست دان پنالتی تلاش کرد جبران کند. این پیروزی موجب شد تا بعد از مدت ها آب خوش از گلوی تراکتوری ها پایان برود و چه خوب که آنها در حضور هواداران از شکست پیروزی ساختند. تراکتورسازی می تواند به روزهای خوب خود در بازی های لیگ برتر برگردد.

آرمان رمضانی (استقلال) 

آرمان رمضاتی یکی از حساس ترین گل های دوران بازیگری اش را در برابر شهر خودرو به ثمر رساند. آنهم در دقایق پایانی که شهر خودرو با کسب نتیجه مساوی در این دیدار فاصله ای نداشت. گلی که بار دیگر موجب اختلاف 6 امتیازی استقلال با پرسپولیس شد.این بار آرمان رمضانی برای گلزنی کسی را هل نداد و استقلال را به جام نزدیک تر کرد. او با این گل نشان داد چه مهاجم موثری است با اینکه خیلی کم به بازی گرفته می شود. او با این گل بدون شک در بازی های آتی استقلال فرصت بیشتری برای بازی کردن پیدا خواهد کرد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار