چرا علی دایی در مراسم افطاری رئیسی نبود؟

عصر روز جمعه جمعی از ورزشکاران در مراسم افطاری رئیس‌جمهور حاضر شدند. از سرشناس‌ترین چهره‌های حاضر در این مراسم که سمتی در ورزش ندارند می‌شود به علی پروین، حسن روشن، حسن یزدانی، خواهران منصوریان، احسان حدادی و چند چهره دیگر اشاره کرد.

چرا علی دایی در مراسم افطاری رئیسی نبود؟

به گزارش زنهار؛ عصر روز جمعه جمعی از ورزشکاران در مراسم افطاری رئیس‌جمهور حاضر شدند. از سرشناس‌ترین چهره‌های حاضر در این مراسم که سمتی در ورزش ندارند می‌شود به علی پروین، حسن روشن، حسن یزدانی، خواهران منصوریان، احسان حدادی و چند چهره دیگر اشاره کرد. حضور پروین در این مراسم دور از انتظار نبود چراکه وی جزو حامیان ابراهیم رئیسی در انتخابات سال گذشته به حساب می‌آمد. بیشتر چهره‌های مطرح دیگر که در مراسم حضور داشتند یا رئیس فدراسیون هستند یا در وزارت ورزش سمت دارند یا عضو کادرفنی تیم‌های ملی هستند. نفراتی نظیر میرشاد ماجدی، هادی ساعی، علیرضا دبیر، رضا درویش، مصطفی آجرلو... تعدادی از این افراد نظیر علی پروین و خواهران منصوریان و حسن یزدانی در مراسم افطاری رئیس‌جمهور قبلی هم حضور داشتند.

توجه به ترکیب نفرات حاضر شده در مراسم افطاری رئیس‌جمهور با ورزشکاران از این جهت مهم است که مراسم افطاری ایشان با هنرمندان حواشی زیادی به همراه داشت. در نهایت هم معلوم شد با همه تبلیغاتی که رسانه‌های نزدیک به دولت انجام دادند، هنرمندان از این مراسم استقبال نکرده‌اند. حتی سید‌جواد هاشمی رسما اعلام کرد به رئیس‌جمهور گفتم تعداد زیادی از هنرمندان دوست نداشتند در مراسم شما شرکت کنند.

به نظر می‌رسد در مراسم افطاری ابراهیم رئیسی با ورزشکاران همان اتفاقات مراسم هنرمندان رخ داده باشد. غیبت چند چهره بسیار مهم ورزش ایران در همان نخستین تصاویری که منتشر شد معلوم بود. ضمن اینکه عدم اعلام اسامی تمامی نفراتی که در مراسم حضور داشتند هم به نوعی عجیب به نظر می‌رسید. مهم‌ترین چهره‌ای که غیبتش در مراسم شنبه به چشم آمد علی دایی، اسطوره ورزش ایران، بود. اینکه از او دعوت به عمل آمده بود و در این مراسم شرکت نکرد یا اصلا دعوتی انجام نشده بود مشخص نیست.

آنچه غیبت دایی را در این مراسم برجسته می‌کند حضور این ستاره سابق فوتبال کشورمان در مراسم افطاری حسن روحانی است. در سال ۹۶ و چند روز پس از برگزاری انتخابات علی دایی در مراسم افطاری حسن روحانی شرکت کرد، پیشانی رئیس‌جمهور وقت را بوسید و عکسی از دیدار خودش با روحانی را با کپشن «ضیافت افطاری با رئیس‌جمهور منتخب» به اشتراک گذاشت. در آن مقطع شایع شده بود که دایی با وجود عدم اعلام موضع صریح در مورد کاندیدا‌های ریاست‌جمهوری طرفدار روحانی است. کما اینکه دایی قبلا بار‌ها طرفداری خودش را از سیدمحمد خاتمی اعلام کرده بود. دایی در سال ۸۳ از دست خاتمی نشان لیافت دریافت کرد.

با این وجود دایی در سال‌های بعد دیگر در مراسم افطاری روحانی شرکت نکرد. در آخرین سال ریاست‌جمهوری روحانی که شرایط سخت کرونایی بر کشور حاکم شده بود، دایی به صف منتقدان رئیس‌جمهور وقت پیوست و در اینستاگرام با اشاره به شرایط کشور و وضعیت معیشت کارگران و مرگ و میر روزانه و نبود واکسن در جمله‌ای کنایه‌ای خطاب به دولت روحانی نوشت: «تاریخ دوران طلایی شما را فراموش نمی‌کند» به این ترتیب مشخص شد حد فاصل سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰، دایی هم مثل خیلی از طرفداران روحانی از او ناامیده شده بود.

امسال دایی در نخستین مراسم افطاری رئیس‌جمهور وقت شرکت نکرد. خیلی از ستاره‌های دیگر ورزش ایران هم در این مراسم حضور نداشتند، اما آن‌ها معمولا در مراسم هیچ رئیس‌جمهوری شرکت نکرده بودند. این عدم شرکت دو معنا می‌تواند داشته باشد: دایی همان‌طور که جزو منتقدین سیاست احمدی‌نژاد بود، منتقد سیاست‌های ابراهیم رئیسی هم هست یا اینکه شهریار فوتبال ایران که از جایگاهش میان مردم باخبر است نخواسته با حضور در این مراسم حمایتی از رئیس‌جمهور وقت نشان بدهد که بعد‌ها از آن پشیمان شود. به بیان ساده‌تر دایی نخواسته اشتباهی را که در مورد حسن روحانی انجام داده بود در مورد رئیسی انجام دهد.

1205847_913

منبع: روزنامه اعتماد

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار