طلسم هشت ساله فولاد با نکونام شکست

فولاد خوزستان برای دومین بار از گروهش در لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد و مانند سال ۲۰۱۴ این صعود بدون باخت رقم خورد.

طلسم هشت ساله فولاد با نکونام شکست

به گزارش زنهار؛ مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۲ در منطقه غرب به اتمام رسید و تکلیف حضور هشت تیم حاضر در یک هشتم نهایی مشخص شد. فولاد ایران، تنها نماینده کشورمان در دور دوم خواهد بود. شاگردان جواد نکونام موفق شدند به عنوان تیم صدرنشین از گروه سوم بالا بیایند و حریف الفیصلی عربستان در یک هشتم نهایی شوند. مسابقه‌ای که روز جمعه چهاردهم بهمن‌ماه به انجام خواهد رسید.

فولاد خوزستان برای پنجمین بار به دور گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا راه یافت و موفق شد برای دومین بار به مرحله بعدی برسد و کوالیفای شود. آنها پیش از این فقط در سال ۲۰۱۴ موفق به صعود شده بودند و در سه حضور دیگرشان که مربوط به سال‌های ۲۰۰۶، ۲۰۱۵ و ۲۰۲۱ بود به ترتیب چهارم، سوم و چهارم شدند.

در ادامه توجه شما را به چند آمار جلب می‌کنیم:

*فولاد خوزستان بعد از هشت سال مجددا طعم صعود را چشید.

*فولاد خوزستان در تنها صعود خود پیش از این نتوانست بیشتر از یک هشتم نهایی پیشروی کند و در این مرحله پس از ۲ تساوی مقابل السد قطر به خاطر گل خورده بیشتر از گردونه مسابقات کنار رفت.

*فولاد هر گاه از گروهش صعود کرده به عنوان تیم صدرنشین و البته بدون تحمل باخت بوده است.

*همچنان تیم سال ۲۰۱۴ با کسب ۱۴ امتیاز، بهترین نمایش را برای نماینده استان خوزستان بر جای گذاشته اسن. در آن سال تیم‌های بنیادکار ازبکستان، الجیش و الفتح عربستان در گروه حضور داشتند.فولاد با ۱۱ گل زده و سه گل خورده و ثبت چهار برد و ۲ تساوی به دور بعدی راه یافت و البته نهایتا بدون حتی یک باخت از گردونه مسابقات کنار رفت.

*فولاد با آمارهای این فصل تا به اینجا در مرحله اصلی لیگ قهرمانان آسیا ۱۰ برد، ۱۳ تساوی و ۹ باخت داشته است. تیم جواد نکونام موفق شد آمار بردهای فولاد را از باخت‌هایش بیشتر کند.

*فولاد در این فصل یک رکورد را هم ثبت کرد. آنها در دور گروهی تنها۲ گل دریافت کردند تا بهترین آمارِ فولاد در لیگ قهرمانان آسیا از این حیث ثبت شود.

*هر ۲ صعود فولاد در شرایطی رقم خورده که آنها در حضور قبلی در گروه‌شان آخر شده بودند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار