شرط عجیب الاهلی امارات برای بازگشت نوراللهی به پرسپولیس

احمد نوراللهی این روز‌ها در امارات در شرایط برزخی قرار گرفته و با برخورد سرد مهدی علی، سرمربی شباب الاهلی، مواجه شده است.

شرط عجیب الاهلی امارات برای بازگشت نوراللهی به پرسپولیس

به گزارش زنهار؛ پس از اتمام لیگ بیستم، احمد نوراللهی درحالی پرسپولیس و ایران را به مقصد شباب الاهلی ترک کرد که جعفر سمیعی در دفتر باشگاه با او قرار ملاقات و تمدید قرارداد گذاشته بود!

هافبک ملی پوش پرسپولیس سرانجام تصمیم خودش را گرفت و روز سه شنبه ۲۶ مرداد در امارات با شباب الاهلی قراردادی بست که مطابق آن برای سال اول یک میلیون و صد هزار دلار دستمزد می‌گیرد.

برخی منابع ایرانی ارزش قرارداد او را یک میلیون و دویست هزار دلار و یک سایت اماراتی رقم دریافتی سال اول او را با تمام افزودنی‌های احتمالی یک میلیون و سیصد هزار دلار ذکر کرده بودند، اما به گفته یک منبع آگاه که از ابتدا در جریان مذاکره مدیر برنامه جدید او با مدیران شباب الاهلی قرار داشته است، احمد نوراللهی مبلغ یک میلیون و صد هزار دلار با باشگاه اماراتی قرارداد بسته که این مبلغ در سال دوم به یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار می‌رسد.

فصل جاری به شکلی عجیب برای او پیش رفت. در حالی که نوراللهی بعد از سال‌ها منع حضور بازیکنان ایرانی در لیگ امارات راهی این کشور شد، عملکردی سینوسی داشت و ابتدا موفق نبود، بعد از آن چند هفته موفق نشان داد و درنهایت رفته رفته شرایط نامناسبی را تجربه کرد. احمد نوراللهی، اما در لیگ قهرمانان آسیا در ۶ مسابقه تیمش فقط ۱۵۲ دقیقه بازی کرد که آماری نومید کننده برای یک هافبک ملی پوش محسوب می‌شود.

عجیب آن که این بازیکن در دیدار برابر برگشت با فولاد خوزستان نماینده کشورمان حتی از لیست تیمش هم خارج شده و یک دقیقه فرصت بازی پیدا نکرد! این درحالیست که احمد نوراللهی ظاهرا در لیست مازاد شباب الاهلی قرار گرفته و فصل آینده جایی در تفکرات مهدی علی، سرمربی ایرانی الاصل این تیم، نخواهد داشت.

حالا شنیده می‌شود احمد نوراللهی برای بازگشت چراغ سبز نشان داده، اما مدیربرنامه‌هایش به باشگاه پرسپولیس گفته که باید ۲۰۰ هزار دلار غرامت به تیم اماراتی برای صدور رضایتنامه پرداخت شود! به عبارت بهتر شرایط امروز احمد نوراللهی مشابه وضعیت رامین رضاییان در نیم فصل اول لیگ ستارگان قطر شده است. رامین رضاییان نیز ابتدا به باشگاه پرسپولیس اعلام کرد باید ۵۰۰ هزار دلار به الدحیل پرداخت کند، اما پس از مخالفت سرخپوشان خودش رضایتنامه‌اش را از قطری‌ها گرفت و به ایران بازگشت.

آنچه مشخص و بدیهی است وقتی باشگاهی بازیکن تحت قراردادش را نخواهد سعی می‌کند به تیم‌های دیگری قرض بدهد، اما شباب الاهلی چنین تصمیمی ندارد چراکه هیچ باشگاه دیگری در این کشور بازیکن خارجی سکونشین را نمی‌خواهد! بنابراین باشگاه شباب الاهلی برای فرار از تعهد یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلاری چاره‌ای ندارد مگر اینکه پس از توافق با احمد نوراللهی رضایت او برای جدایی را جلب کند. اینکه ۲۰۰ هزار دلار به چه درد تیم متمول شباب الاهلی می‌خورد سئوالی است که جوابی برای آن نمی‌توان پیدا کرد!

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار