لیست خرید یحیی برای پرسپولیس روی هوا

در شرایطی که شنیده می‌شد پرسپولیس برای فصل بعد خواهان به خدمت گرفتن ۸ بازیکن شناخته شده است، در راه جذب این بازیکنان با مشکلات بزرگی مواجه شده که احتمال سرخپوش شدن آن‌ها را کم کرده است.

لیست خرید یحیی برای پرسپولیس روی هوا

به گزارش زنهار؛ پرسپولیس در حال به پایان رساندن فصل پرچالشی است. آن‌ها پس از ۵ قهرمانی متوالی در لیگ برتر، حالا کار سختی برای تکرارش دارند. در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی وداع تلخی با این مسابقات داشته‌اند، از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم شده‌اند، سوپرجام را به فولاد واگذار کرده‌اند، تغییرات مدیریتی داشته و البته با مشکلات مالی زیادی هم دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند. از طرفی جدایی چند بازیکن موثر در ابتدای فصل و حضور بازیکنان متوسط، روی عملکرد تیم یحیی گل‌محمدی اثر منفی گذاشت و انتقادات زیادی را به سمت او آورد. یحیی در آخرین مصاحبه خود هم اشاره کرد که نفرات مورد نیازش در ابتدای فصل خریداری نشدند و آن‌ها مجبور شده‌اند به سمت جذب نفراتی بروند که قرارداد نداشتند و یا باید پول فسخ قرارداد را خودشان پرداخت می‌کردند.

چند روز قبل لیستی از ۸ بازیکن مدنظر پرسپولیس برای فصل بعد منتشر و دست‌به‌دست شد. لیستی که شامل چند بازیکن سابق این تیم است که اغلب در تیم ملی حضور دارند و بازگشت‌شان می‌تواند کمک‌کننده باشد. بخش دیگر لیست هم به بازیکنانی اختصاص دارد که در لیگ برتر نمایش درخشانی داشته‌اند.

علیرضا بیرانوند

علیرضا بیرانوند بعد از ۲ فصل تلخ در فوتبال اروپا و همچنین به خطر افتادن جایگاهش در درون دروازه تیم ملی در سال منتهی به جام جهانی، قصد بازگشت دارد. او بار‌ها در این مدت پالس مثبت به سمت باشگاه پرسپولیس فرستاده و مسئولان این باشگاه هم بی‌تمایل به جذب دروازه‌بان اسبق خود نیستند. اما همه چیز قرار نیست به همین شیرینی به سرانجام برسد. هنوز یک فصل از قرارداد بیرو با باشگاه آنتورپ بلژیک باقی‌مانده و شنیده می‌شود بلژیکی‌ها طلب مبلغ یک میلیون دلار برای صدور رضایتنامه بیرانوند کرده‌اند. مبلغی که پرداخت آن برای پرسپولیس سخت و دشوار خواهد بود. فصل گذشته هم چنین سناریویی برای شهریار مغانلو به وجود آمد و پرسپولیس نتوانست این بازیکن را سرخپوش کند.

شجاع خلیل‌زاده

خبر توافق شجاع خلیل‌زاده با باشگاه الاهلی قطر شوکه‌کننده بود. هواداران پرسپولیس امیدوار بودند خلیل‌زاده با بازگشت به پرسپولیس وضعیت خط دفاعی این تیم را سروسامان ببخشد. خود شجاع هم به نظر می‌رسید راضی به وصال مجدد است، اما گویا در حقیقت ماجرا چیز دیگری بود. البته باید به این نکته هم اشاره داشت که هنوز قرارداد شجاع با الاهلی رسمی نشده است.

امید نورافکن

در کوران بازی‌های سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا خبر مذاکرات پرسپولیس با امید نورافکن منتشر شد. این بازیکن ملی‌پوش هم که با سیل پیام‌های مثبت و منفی همراه شده بود، در یک استوری اینستاگرامی اعلام کرد نه پیشنهادی داشته و نه برنامه‌ای برای رفتن از سپاهان دارد.

علی علیپور

یکی از مهم‌ترین مشکلات پرسپولیس در لیگ بیست‌ویکم نبود مهاجم باثبات است. یحیی گل‌محمدی برای حل کردن این مشکل روی زوج علی علیپور و پیمان بابایی حساب کرده است. علیپور در تازه‌ترین مصاحبه خود اعلام کرده که با وجود تمام شدن قراردادش با ماریتیمو نه قراردادی با این تیم امضا کرده و نه پیشنهادی از سوی پرسپولیس به دستش رسیده است. به نظر می‌رسد وضعیت علیپور هم مبهم است. او از یک سو دوست دارد به بازی در اروپا ادامه دهد و از طرفی دیگر نیمکت‌نشینی‌های گاه‌و‌بیگاهش در ماریتیمو باعث شده تا نتواند به پیراهن تیم ملی برسد و شاید بازگشت به پرسپولیس بتواند او را به رویایش که همراه تیم اسکوچیچ در قطر است؛ نزدیک کند.

محمدحسین کنعانی‌زادگان

پیوستن شجاع خلیل‌زاده به الاهلی این تئوری را به وجود می‌آورد که به واسطه سهمیه خرید بازیکنان خارجی، الاهلی قید دیگر مدافع ایرانی‌اش را خواهد زد و اجازه خروج به کنعانی‌زادگان را می‌دهد، اما گویا ممکن است این تئوری به حقیقت منجر نشود. خبرنگار «الکاس» اعلام کرده خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان قرار است با یکدیگر زوج خط دفاعی الاهلی را همانند تیم ملی فوتبال ایران تشکیل دهند و این می‌تواند خبر بسیار بدی برای پرسپولیس باشد. سرخپوشان تهرانی به بازگشت این بازیکن دل خوش کرده بودند تا بتوانند به وضعیت از هم گسیخته خط دفاع‌شان سروسامان دهند.

دانیال اسماعیلی‌فر، پیمان بابایی و سعید صادقی

۳ بازیکن سپاهان، تراکتور و گل‌گهر هم در لیست یحیی نامشان دیده می‌شود. دانیال اسماعیلی‌فر و سعید صادقی پیش از این شاگرد یحیی گل‌محمدی بوده‌اند و این می‌تواند کاتالیزور خوبی برای پیشروی مذاکرات باشد، اما مساله این است که پرسپولیس تنها مشتریان این ۳ بازیکن (اسماعیلی‌فر، بابایی و صادقی) نیست. هر ۳ نفر پیش از این هم در تیررس پرسپولیس بودند، ولی نهایتا مذاکرات به نتیجه نرسید.

باتوجه به وضعیت ۸ بازیکنی که یحیی برای لیگ بیست‌ودوم می‌خواهد، مسئولان باشگاه پرسپولیس کار سختی برای جذب نفرات موردنظر او دارند. به نظر می‌رسد از همین حالا، یحیی برای چند انتخاب خود باید به فکر بازیکنان جایگزین باشد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار