فوتبال ایران در آستانه تعلیق!

زمزمه‌ دخالت فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا در وضعیت فوتبال ایران روز به روز بیشتر به گوش می‌رسد و حالا این خبر به اهالی فوتبال رسیده که فیفا چهارشنبه گذشته نامه هشدارآمیزی به فدراسیون فوتبال ارسال کرده است.

فوتبال ایران در آستانه تعلیق!

به گزارش زنهار؛ شایعه تعلیق فعالیت‌های فدراسیون فوتبال که از روزهای گذشته در محافل خاص فوتبالی پیچیده بود، امروز به واقعیت نزدیک‌تر شد!

شایعه شده فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال اعلام کرده‌اند پرونده فدراسیون فوتبال ایران به دلیل مصوب نشدن بند یک اساسنامه اصلاح شده و آشفتگی‌های اخیر برای تصمیم‌گیری به کمیته اجرایی رفته و احتمال دارد ظرف روزهای آینده فدراسیون فعلی به صورت رسمی تعلیق شود و یک کمیته عادی‌سازی هدایت فدراسیون را تا تصویب بند یک اساسنامه اصلاح شده برعهده بگیرد.

گویا سرپرست فدراسیون فوتبال در مکالمه‌ای که با یکی از مدیران باتجربه فوتبال ایران داشته رسیدن این نامه را تائید کرده است. به گفته یکی از خبرنگاران فعال در حوزه فوتبال، پس از آن که خبرنگاری در اینستاگرام ادعا کرد فدراسیون فوتبال ایران تعلیق شده و این خبر ظرف چند روز آینده رسانه‌ای می‌شود، مدیرعامل اسبق استقلال که رابطه خوبی با میرشاد ماجدی دارد، با سرپرست فدراسیون فوتبال تماس گرفت و صحت و سقم این خبر را پرسید و جواب شنید نامه‌ای هشدارگونه چهارشنبه هفته گذشته از فیفا به فدراسیون فوتبال رسیده و احتمال این که کمیته‌ای به اسم کمیته عادی‌سازی تشکیل شود، وجود دارد.

اگر فیفا قصد تشکیل کمیته عادی‌سازی را داشته باشد، اعضای این کمیته با هماهنگی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا از جمع حقوقدان‌های ورزشی ایران و مسئولان ایرانی مورد تائید کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب و معرفی می شوند. این کمیته در صورت تشکیل وظیفه خواهد داشت ابتدا اساسنامه اصلاح شده را به تصویب برساند و سپس با ایجاد تغییرات در مجمع و نزدیک کردن مجمع به استانداردهای فیفا، انتخابات فدراسیون فوتبال را برگزار کند

فیفا سال 1399 به این شرط که اساسنامه اصلاح شده فدراسیون فوتبال ظرف مدت یک‌سال مصوب شود، اجازه داد مجمع فدراسیون تشکیل و انتخابات برگزار شود اما با گذشت یک سال و چند ماه از صدور این مجوز، هنوز خبری از تصویب بند یک اساسنامه اصلاح شده نیست و همین موضوع کنار آشفتگی‌های اخیر فوتبال باعث شده فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم بگیرند پرونده فدراسیون فوتبال ایران را برای تصمیم‌گیری نهایی به جریان بیاندازند.

طبق اخبار رسیده از داخل فدراسیون، هنوز تشکیل کمیته عادی‌سازی قطعی نیست و نامه روز چهارشنبه فیفا، بیشتر جنبه هشدارگونه داشته اما منابع آگاه بیرون از فدراسیون فوتبال ادعا می‌کنند تشکیل کمیته عادی‌سازی در فدراسیون فوتبال و تعلیق فدراسیون فوتبال فعلی تقریبا قطعی است.

قبل از هر چیز باید منتظر ماند تا فدراسیون فوتبال اعلام کند داستان نامه‌ای که روز چهارشنبه دریافت کرده است، چیست؟

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار