خیز دروازه‌بان استقلال برای بازی در جام جهانی

آن روز‌ها که دراگان اسکوچیچ پیوسته دروازه‌بان‌های لژیونر را به تیم ملی دعوت می‌کرد و حتی حاضر نمی‌شد سیدحسین حسینی را به‌عنوان دروازه‌بان حاضر در لیست انتظار به اردوی تیم ملی فرا بخواند، کمتر کسی تصور می‌کرد که سرمربی تیم ملی ناگهان سیاست خود را تغییر دهد

خیز دروازه‌بان استقلال برای بازی در جام جهانی

به گزارش زنهار؛ آن روز‌ها که دراگان اسکوچیچ پیوسته دروازه‌بان‌های لژیونر را به تیم ملی دعوت می‌کرد و حتی حاضر نمی‌شد سیدحسین حسینی را به‌عنوان دروازه‌بان حاضر در لیست انتظار به اردوی تیم ملی فرا بخواند، کمتر کسی تصور می‌کرد که سرمربی تیم ملی ناگهان سیاست خود را تغییر دهد و این بار سیدحسین حسینی را که در اردو‌های قبلی حتی در لیست انتظار حضور نداشت به‌عنوان یکی از سه دروازه‌بان برتر به اردوی تیم ملی فرا بخواند.  پیش از دو بازی آخر تیم ملی مقابل کره جنوبی و لبنان فضا به گونه‌ای بود که هیچ اقبالی را نمی‌شد برای دعوت از حسینی به تیم ملی در ذهن متصور بود. در آن ایام امیرعابدزاده نیز به ترکیب اصلی تیم ملی رسیده بود که این کار را برای حسینی دشوار‌تر هم می‌کرد. با این حال درخشش ادامه‌دار حسینی در قفس توری و افت محسوس پیام نیازمند در لیگ پرتغال سبب شد که دراگان اسکوچیچ نام دروازه‌بان آماده استقلال را در لیست مدعوین تیم ملی قرار دهد تا این دروازه‌بان بعد از ماه‌های طولانی دوری از اردوی تیم ملی دوباره طعم شیرین ملی پوش شدن را بچشد.

بعد از دعوت حسینی به تیم ملی، اما فعل و انفعالاتی رخ داد که حتی شانس این دروازه‌بان را برای حضور در قفس توری تیم ملی هم افزایش داد. نمایش بحث برانگیز از سوی امیرعابدزاده در بازی با کره جنوبی و پیامدش بازگشت علیرضا بیرانوند به قفس توری تیم ملی احتمالاتی را به وجود آورده که حتی در بازی‌های آتی شماره یک استقلال مورد آزمایش قرار بگیرد تا اقبال بازی در جام جهانی را هم پیدا کند. آیا می‌شود دروازه‌بان استقلال را در جام جهانی به‌عنوان مرد اول تیم ملی دید؟! پاسخ دادن به این سؤال ساده نیست، اما با تردید‌هایی که ذهن سرمربی تیم ملی و همکارانش را برای انتخاب شماره یک تیم ملی در جام جهانی فرا گرفته، می‌شود هر تغییری را در این پست محتمل دانست.

اسکوچیچ از بازی دادن به امیر عابدزاده آن نتیجه‌ای که مدنظرش بود را نگرفته است. گرچه بودن در کوران بازی‌ها همچنان شانس این دروازه‌بان را برای باز پس گرفتن جایگاهش زنده نگه می‌دارد و عابدزاده می‌تواند امیدوار به حضور در قفس توری باشد، اما به هر حال نمایش او در بازی با کره جنوبی به‌عنوان سدی در مقابل سرمربی باقی خواهد ماند تا همچنان با، اما و اگر به این بازگشت نگاه کند. علیرضا بیرانوند نیز با وجود آنکه در بازی با لبنان دوباره به قفس توری بازگشت، اما در باشگاهش بواویشتا در ترکیب اصلی قرار ندارد و نیمکت‌نشینی‌های متعددی را تجربه می‌کند. حال اینکه او از یک تجربه بزرگ، حاصل از بازی در جام جهانی نیز برخوردار است و این دست او را همچنان بالاتر نگه خواهد داشت.

با این حال، اما اسکوچیچ عمیقاً به بازیکنانی که در جریان رقابت قرار دارند به منزله گزینه‌هایی معقول‌تر می‌نگرد که حسینی از این ویژگی برخوردار است و هیچ بعید نیست در بازی‌های تدارکاتی آتی این دروازه‌بان مورد آزمایش قرار بگیرد. حسینی، اما برای رسیدن به این نقطه تاریخی باید در شش بازی آتی همچنان بدون اشتباه باقی بماند. او تاکنون عملکرد درخشانی در لیگ داشته است. کلین‌شیت‌های پی در پی و برخورداری از یک آمادگی فوق‌العاده که او را به‌عنوان اول دروازه‌بان لیگ برتر فوتبال ایران معرفی ساخته است. بی‌شک قهرمانی با استقلال نیز جایگاه دروازه‌بان استقلال را محکم خواهد کرد و راه رسیدن به پست شماره یک تیم ملی را هموار‌تر خواهد ساخت. شاید همین رویاپردازی‌ها است که موجب شده حسینی تمرینات ویژه‌ای در هفته‌های اخیر انجام دهد. تمرین‌هایی که بخشی اختصاصی است و بخشی هم با بهزاد غلامپور، مربی دروازه‌بان‌های استقلال. باید دید که سرانجام این همه تلاش چه خواهد شد و آیا حسینی به اهدافش خواهد رسید یا خیر؟!

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار