پیشنهاد 80 میلیاردی تیم صنعتی به مربی پرسپولیس!

دستیار اول یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس نقش مهم و پررنگی در موفقیت‌های این تیم داشته است.

پیشنهاد 80 میلیاردی تیم صنعتی به مربی پرسپولیس!

به گزارش زنهار؛ حمید مطهری، دستیار اول یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس، نقش مهم و پررنگی در موفقیت‌های این تیم داشته است. مطهری همگام و همسو با یحیی موفق‌ترین کادر فنی دو فصل اخیر فوتبال ایران را تشکل داده‌اند و این فصل با وجود مشکلات فوق‌العاده‌ای که در راه جذب بازیکنان دلخواه‌شان داشتند و با در نظر گرفتن افت فاحش برخی بازیکنان در پست‌های مهم و کلیدی، از فصل قبل‌شان هم یک امتیاز بیشتر گرفته‌اند و شاید اگر استقلال همان روند فصول گذشته‌اش را طی می‌کرد الان در صدر جدول بی‌رقیب بودند.

۶ پیشنهاد در دو فصل

حمید مطهری هم در میانه فصل قبل و هم این فصل پیشنهادات چشمگیری برای سرمربیگری در لیگ برتر داشته است. مطهری که سال‌هاست به عنوان دستیار در کادر فنی تیم‌های مختلف کنار مربیان زیادی کار کرده و تجربه اندوخته با حضور در کادر فنی شهرخودرو و همکاری با یحیی گل‌محمدی آثار و نشانه‌های طرز فکر و فلسفه کار خود را حتی در آن تیم متوسط نشان داد. مطهری کنار گل‌محمدی و کادر موفقی که در مشهد کار کردند ضمن ارائه فوتبال خوب و تماشاگرپسند برای اولین بار و شاید آخرین بار برای تیمی از مشهد سهمیه آسیایی گرفتند. با این درخشش، آن کادر فنی با قیمتی گزاف به عنوان مبلغ رضایتنامه به پرسپولیس آمد و به موفقیت‌های بزرگتر رسید. دو قهرمانی لیگ برتر، یک بار حضور در فینال آسیا و یک سوپرجام.

به سبب این عملکرد خوب حمید مطهری چندین بار با پیشنهاد سرمربیگری مواجه شده، اما هر بار این پیشنهاد را رد کرده است. او طی دو سال اخیر دو بار از نساجی، دو بار از شهر‌خودرو، یک بار از سایپا و یک بار از نفت مسجدسلیمان پیشنهاد داشته که همگی برایش از نظر مالی وضعیت بهتری به وجود می‌آورد، اما تمام این پیشنهاد‌ها را به خاطر بردن جام‌های بیشتر با پرسپولیس و تداوم موفقیت‌ها رد کرد، ضمن اینکه دوست نداشت برای یحیی رفیق نیمه راه باشد.

پیشنهاد هفتم چشمگیر بود

اما پیشنهاد هفتم برای سرمربیگری حمید مطهری در لیگ برتر چشمگیرتر و جذاب‌تر هم بود. آلومینیوم اراک که دوباره رسول خطیبی را به خاطر نتایج ضعیف کنار گذاشته بود قبل از دربی ۲۶ اسفند به حمید مطهری پیشنهاد ۸ میلیاردی داد تا در بازی‌های باقیمانده این فصل و فصل بعد سرمربی تیم اراکی باشد، اما مطهری باز هم به خاطر حضور در پرسپولیس و تداوم موفقیت با کادر فعلی این پیشنهاد را رد کرد.

او در صورت پذیرش این پیشنهاد چند برابر رقم قراردادش با پرسپولیس به عنوان دستیار پول می‌گرفت، اما حاضر نشد این مسئولیت را بپذیرد. در عین حال او می‌دانست که آلومینیوم در جام حذفی باید مقابل پرسپولیس قرار گیرد و در دومین بازی که سرمربی این تیم شود باید چنین کار سختی را تجربه کند و به همین خاطر از این پیشنهاد عبور کرد.

فحاشی اینستاگرامی بعد از بازی حذفی

مطهری پیشنهاد آلومینیوم را رد کرد تا دوران سخت تازه‌ای را تجربه کند. دورانی که بعد از بازی با تیم اراکی تلخی‌های فراوانی داشت و او را بشدت آزرده خاطر کرد. بعد از حذف پرسپولیس در جام حذفی و بازی پر انتقاد مقابل آلومینیوم اراک، حمید مطهری از کادر فنی بیشترین انتقاد‌ها را شنید و البته از سوی هتاکان و زامبی‌های اینستاگرامی مورد هجوم قرار گرفت که بخشی از این هتاکی‌ها منسوب به هواداران افراطی پرسپولیس و برخی دیگر مربوط به هواداران رقیب بود.

واقعیت اینکه طی دو سال گذشته مطهری در کنفرانس‌های مطبوعاتی و مصاحبه‌هایش جملات و نکاتی به کار برده که استقلالی‌ها را برآشفته کرده و هر بار که پرسپولیس نتیجه نمی‌گیرد گروهی از هواداران تیم رقیب با پیش کشیدن همان جملات مثل اینکه «باید قوی‌تر از بهانه‌های‌مان باشیم» یا ماجرای تمجید لوران بلان از پرسپولیس در جریان بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان در گوا هند، بشدت به مربی پرسپولیس حمله می‌کنند، ضمن اینکه توقعات ایجاد شده از این مربی فنی باعث شده تا هواداران پرسپولیس هم به صفحه او هجوم برده و ضمن انتقاد‌های فنی بعضاً از ادبیات بدی استفاده کنند. این بار این اتفاقات در شرایطی رخ داد که یحیی گل‌محمدی بعد از بازی دوستانه با تیم امید در تعطیلات نوروز صفحه اینستاگرامش را غیر فعال کرده بود و مطهری هم ناچار شد تا با بستن بخش کامنت‌ها و تگ‌ها و البته بلاک کردن افراد و صفحات فحاش، اجازه ندهد که بیش از این خود و خانواده‌اش آزرده خاطر شوند.

تصمیم دشوار برای فصل بعد

مطهری طی دوران همکاری با گل‌محمدی بشدت با او متحد و هماهنگ بوده و با وجود تأثیرگذاری و مشورت در تمام امور به یحیی هیچ‌گاه از مرز‌های یک دستیار فراتر نرفته و حتی وقتی یکی دو بار از جمله بعد از دربی اخیر صحبت از جانشینی یحیی شد به صراحت به این نکته تأکید داشت که هیچ‌گاه به گل‌محمدی پشت نخواهد کرد. با وجود این با در نظر گرفتن دشواری‌های کار در پرسپولیس مثل همین ماجرای عجیب حمله مجازی بعد از بازی آلومینیوم شاید مطهری برای فصل بعد تصمیم دیگری بگیرد. به هر حال او باید از نقطه‌ای کارش را به عنوان سرمربی آغاز کند و برای همیشه نمی‌تواند دستیار بماند. با وجود این اگر یحیی با در نظر گرفتن هر اتفاقی در پایان این فصل، طبق قراردادش فصل بعد هم سرمربی پرسپولیس باشد کار سختی برای متقاعد کردن مطهری خواهد داشت تا او را کنارش نگه دارد و شاید از حالا باید دنبال مربی خوشفکر و کاربلدی در سطح او باشد. البته مطمئناً برای مطهری هم تصمیم به ترک پرسپولیس بسیار دشوار و دردناک خواهد بود و باید دید در آن مقطع چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

منبع: ایران ورزشی

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار