استقلال متنوع‌ترین تیم لیگ برتری از اقلیم‌های متفاوت!

یکی از نکات جالب توجه در تیم استقلال فصل بیست و یکم، حضور بازیکنان مختلف از ملیت‌ها و قومیت‌های متفاوت در این تیم است. تیمی که در حال حاضر از پنج کشور جهان بازیکن در اختیار دارد.

استقلال متنوع‌ترین تیم لیگ برتری از اقلیم‌های متفاوت!

به گزارش زنهار؛ در سال‌های گذشته کمتر اتفاق افتاده بود که در تیم استقلال و یا حتی در دیگر تیم‌های لیگ برتری فوتبال کشورمان تا این اندازه تنوع ملیت و قومیت وجود داشته باشد و از این نظر، استقلال فصل بیست و یکم را می توان یک استثنا در فوتبال ایران تلقی کرد.

سیلوا از آمریکای جنوبی؛ کاندیدای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر جاری در خط دفاعی اش رافائل سیلوا مدافع ۲۹ ساله ای را دارد که متولد کشور برزیل است و از لیگ برتر عربستان در نیم فصل دوم به جمع آبی پوشان اضافه شد.

فرانسویِ رنگین پوست؛ استقلال در خط هافبک نیز کوین یامگا هافبک ۲۵ ساله‌ای را دارد که متولد کشور فرانسه است و در ابتدای فصل به جمع آبی‌پوشان اضافه شد. بازیکنی که سیه چرده و رنگین پوست هم به شمار می رود.

متولد کشور بنین؛ یکی دیگر از خارجی‌هایی که در همان ابتدای فصل به تیم استقلال پیوست رودی ژستد مهاجم ۳۳ ساله متولد کشور بنین بود. گرچه خیلی‌ها او را هم مانند یامگا، فرانسوی می دانند اما او متولد کشور بنین است و ملیتش متعلق به آن کشور به شمار می رود.

جوانی از آسیای میانه؛ اما چهارمین ملیتی که در حال حاضر در تیم استقلال وجود دارد و این تیم را همراهی می کند بازیکنی از آسیای میانه به نام عزیزبک آمانوف، هافبک تهاجمی ۲۴ ساله استقلال است که او نیز در نیم فصل دوم از تیم پاختاکور جدا شده و با ملیت ازبکستانی به جمع آبی‌پوشان اضافه شد و البته پنالتی حساسی را هم در جام حذفی از دست داد.مجموع این چهار کشور به اضافه بازیکنان وطنی تیم استقلال مشخص می کند که شاید در حال حاضر متنوع‌ترین تیم لیگ برتری به لحاظ در اختیار داشتن بازیکنان با ملیت‌های مختلف، استقلال تهران است.نکته جالب‌تر اینکه تیم استقلال نیز از استان‌های مختلف بازیکن به خدمت گرفته و از این نظر هم تعداد بازیکنان بومی و تهرانی‌هایش بسیار اندک هستند. در این تیم بازیکنانی از استان خوزستان(سلمانی)، کهگیلویه و بویراحمد (صالح حردانی)، بوشهر (دانشگر)، گلستان (غلامی)، مرکزی (مطهری)، کردستان (غفوری و نیک نفس)، فارس (حسین حسینی)، آذربایجان شرقی (مهری) و... در این تیم عضویت دارند. ناگفته نماند؛ فرهاد مجیدی سرمربی این تیم نیز متولد محله قادیکلا شهر ساری در استان مازندران است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار