حضور مهاجم جنجالی در استقلال

اریک باگناما در اولین روز لیگ قهرمانان آسیا با پیراهن استقلال تاجیکستان به میدان رفت تا مشکلی برای حضور در لیگ برتر ایران نداشته باشد.

حضور مهاجم جنجالی در استقلال

به گزارش زنهار؛ در یکی از دیدار‌های شب اول گروه (A) لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های استقلال تاجیکستان و الریان قطر به مصاف هم رفتند. نکته جالب این بازی برای هواداران ایرانی حضور یک مهاجم جنجالی در میدان با پیراهن استقلال بود. اریک باگناما مهاجم گل‌گهر که دقایق اندک بازی‌اش در لیگ برتر لطمات زیادی به تیم امیرقلعه‌نویی وارد کرد، در این بازی به میدان رفت. او که حضور پرحاشیه‌ای در گل گهر سیرجان داشت و این باشگاه بابت خرید و استفاده از او به کسر ۷ امتیاز محکوم شد (سه بازی که اریک باگناما در آن‌ها حضور داشت ۳-۰ شد) و از جمع مدعیان فاصله گرفت. باگناما به عنوان خرید گل‌گهر برای این تیم منفعتی نداشت، اما بازی کردنش حسابی به نفع استقلال تهران بود و حالا هم پیراهن استقلال تاجیکستان را برتن کرده است. با وجود اتفاقاتی که پیرامون این بازیکن افتاده، اما گویا سرمربی گل‌گهر همچنان اعتقاد ویژه‌ای به این مهاجم دارد و برخلاف شایعات گفته شده خرید او براساس مسائل غیرفنی نبوده است. امیر قلعه نویی تصمیم جدی دارد تا از او در فصل آینده استفاده کند و برای همین به دنبال راه‌حلی بوده است.

باگناما به خاطر اینکه قوانین جذب بازیکن خارجی در مورد او صدق نمی‌کرد از نظر سازمان لیگ بازیکن غیرقانونی محسوب می‌شد. او پس از جدایی جمع سیرجانی‌ها به صورت قرضی راهی استقلال دوشنبه شد تا همراه با این تیم در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشد. باگناما در اولین بازی آسیایی استقلال در ترکیب اصلی این تیم حضور داشت و آنگونه که به نظر می‌رسد او در همین مقطع خواهد توانست حداقل‌های لازم برای حضور در فوتبال ایران را کسب کند و در بازگشت به گل‌گهر مشکلی از این بابت نداشته باشد. این فرصت علاوه بر این که مشکلات او برای حضور در لیگ برتر ایران را حل می‌کند به قلعه‌نویی این فرصت را می‌دهد تا بازی او را دیده و به این نتیجه برسد که این مهاجم به دردش برای فصل آینده خواهد خورد یا نه.

باگناما در بازی مقابل الریان که به باخت ۳ بر ۲ تیمش انجامید، ۹۰ دقیقه در زمین حاضر بود. او در این بازی یک شوت خارج از چارچوب داشت و یکی از گل‌های استقلال تاجیکستان هم از ضربه برگشت همین شوت به ثمررسید و به این ترتیب می‌توان حضور این بازیکن را برای تیمش مثمرثمردانست. آمار جالب دیگر او ۳ دریبل موفق در این بازی است که نشان از تکنیکی بودن این مهاجم گابنی دارد. باگناما علاوه بر محوطه جریمه حریف در محوطه خودی هم تاثیرگذار بود و ۳ عملکرد دفاعی را به نام خودش ثبت کرد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار