اعتراض تند به فوتبالی ها/کارشناسی‌ها در مورد گروه ایران یک توهم بزرگ است!

کارشناس فوتبال ایران اعتقاد دارد کارشناسی‌ها و گمانه‌زنی‌هایی که در مورد آسان بودن قرعه تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 قطر صورت می گیرد یک توهم بزرگ است.

اعتراض تند به فوتبالی ها/کارشناسی‌ها در مورد گروه ایران یک توهم بزرگ است!

به گزارش زنهار، جلال چراغپور کارشناس فوتبال ایران در مورد همگروه شدن ایران با تیم های انگلستان، آمریکا و برنده پلی آف اروپا از بین تیم‌های اسکاتلند، اوکراین و ولز گفت: "زمان زیادی تا جام جهانی باقی مانده و باید ببینیم ایران و دیگر تیم های گروه B چه برنامه و بازی‌های تدارکاتی خواهند داشت. اما تعجب می کنم عده ای گروه و قرعه ایران را آسان گرفته‌اند."

وی ادامه داد: "ایران 24 سال پیش موفق شد آمریکا را در جام جهانی 1998 فرانسه شکست دهد و همین موضوع باعث شده که کارشناسان و مردم فکر کنند که تیم ملی حتما دوباره آمریکا را می‌برد! مگر کسی شناخت کافی از تیم فعلی آمریکا دارد؟ فوتبال آمریکا در سال های اخیر پیشرفت بسیار زیادی داشته و اصلا نمی شود به این دید به ماجرا نگاه کنیم که چون یکبار پیروز شدیم حتما برای بار دوم هم برنده خواهیم شد."

چراغپور با طرح این سئوال که آیا حمید استیلی در دوران بازی‌اش اصلا بازیکن سرزنی بوده یا نه، عنوان داشت:" به غیر از گل زیبای استیلی به امریکا در جام جهانی که با ضربه سر به ثمر رسید، دیگر یادم نمی آید او با ضربه سر گل زده باشد. آن بازی با آمریکا تمام شد و همانطور که گفتم، بعد از 24 سال فوتبال آمریکا پیشرفت زیادی داشته اما در برخی مصاحبه‌ها و اظهارنظر‌ها می‌بینم عده‌ای توهم بزرگی دارند و می‌گویند آمریکا را شکست می‌دهیم و از انگلیس و برنده پلی آف هم اروپا هم مساوی می‌گیریم!"

از چراغپور درباره این پرسیدیم که هم اسکوچیچ و هم دستیارش یعنی ماریو تات به صعود تیم ملی از گروهش خوشبین هستند و حتی اسکوچیچ به انگلیس هشدار داده که تیم ملی توانایی بردن آنها را دارد. پاسخ چراغپور را بخوانید:" این را نگویند چه بگویند! یک نفر با یک کاسه ماست سمت دریا می رفت از او پرسیدند می‌خواهی چه کار کنی جواب داد می خواهم با این یک کاسه ماست آب دریا را دوغ کنم! پرسیدند مگر می شود؟ گفت اگر بشود چه می‌شود! همه از قدرت و توانایی فوتبال انگلیس اطلاع داریم و می‌دانیم که کار سختی برابر آنها خواهیم داشت."

کارشناس فوتبال ایران صحبت هایش را اینگونه ادامه داد:"من نمی‌گویم تیم ضعیفی داریم اما اعتقاد دارم نحوه آماده‌سازی و استراتژی ما برای این بازی‌ها بسیار تعیین‌کننده خواهد بود. همه درباره بردن آمریکا صحبت می‌کنند اما کسی نمی‌داند تیم ایران برای شبیه‌سازی بازی با آمریکا و همچنین دیدار با انگلیس، با کدام تیم بازی دوستانه برگزار خواهد کرد."

چراغپور با اشاره نتیجه بازی ایران و بوسنی در جام جهانی 2014 خاطرنشان کرد:" در جام جهانی 2014 همه از تیم بوسنی به عنوان رقیب ضعیف ایران نام می بردند که با شکست آن می شود به صعود امیدوار بود اما ایران بعد از تساوی مقابل نیجریه و شکست 1-0 به آرژانتین در بازی آخر مقابل بوسنی 3-1 شکست خورد و این در حالی بود که تیم ملی در بازی های دوستانه با بوسنی از سال 1380 تا 1388، چهار پیروزی پیاپی به دست آورده بود. این یعنی نباید حریفی را از الان دست کم گرفت و کار و یا گروه را آسان دانست."

چراغپور در پایان در مورد سختی بازی با هر کدام از تیم‌های (ولز- اسکاتلند و اوکراین) گفت:"همانطور که گفتم در سال 2014 به بوسنی به چشم بچه مدرسه‌ای نگاه می کردیم اما سه گل به ما زد. حالا نباید این دید را نسبت به برنده پلی آف اروپا یا آمریکا داشته باشیم. کسی نمی تواند بگوید برنده پلی آف اروپا ضعیف است . نکته ای که در صورت صعود اسکاتلند یا ولز به جام جهانی باید به آن توجه داشته باشیم این است که هر دو تیم بازیکنان قدرتی و بلندقامتی دارند و این در حالیست که مدافع میانی ایران مثل شجاع خلیل‌زاده قد‌بلند نیست و آن زمان کادر فنی تیم ملی در بازی با انگلیس و یا اسکاتلند و ولز باید به فکر میانگین قدی تیم هم باشد."

 

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار