رکورد‌های برباد رفته با شکست مقابل کره‌جنوبی؛ شکستن طلسم‌های تاریخی

با باخت تیم ملی مقابل کره‌جنوبی، تعدادی از رکورد‌های خوب ایران از بین رفت.

رکورد‌های برباد رفته با شکست مقابل کره‌جنوبی؛ شکستن طلسم‌های تاریخی

به گزارش زنهار؛ تیم ملی ایران و کره‌جنوبی در شرایطی که صعودشان به جام‌جهانی قطعی شده بود به دیدارهم رفتند. مصاف دو غول بزرگ آسیا چندان تشریفاتی هم نبود و تقابل این دو تیم از تاریخی و آماری همیشه حائز اهمیت است. ایران با قبول باخت در این مسابقه چند رکورد خوب خود را از دست داد.

اسکوچیچ در تیم ملی آمار فراتر از حد تصوری از خود به جای گذاشته است. این مربی تا پیش از بازی با کره‌جنوبی در ۱۵ بازی به ۱۴ برد و یک تساوی دست یافته بود و شکستی نداشت. این مربی با عبور از کارلوس کی‌روش که در ۱۴ بازی نخست خود باختی نداشت تبدیل به اولین سرمربی تاریخ تیم ملی شد که در ۱۵ بازی اول خود شکست نخورده است. سرانجام، ولی این مربی در شانزدهمین بازی خود برابر کره‌جنوبی تن به شکست داد. اسکوچیچ در دوران مربیگری خود در تیم ملی فقط در ۲ بازی به پیروزی نرسیده که هر ۲ مسابقه مقابل کره‌جنوبی است. این اولین باری بود که تیم ملی با هدایت اسکوچیچ در یک بازی ۲ گل دریافت کرد. آخرین بار تیم ملی در نیمه‌نهایی جام‌ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ با اختلاف بیش از یک گل مغلوب شده بود.

کره به حسرت ۲۹ ساله خود پایان داد

تیم ملی در سال‌های اخیر همیشه مانع غیر قابل عبور برای کره‌جنوبی بوده است. آخرین باخت تیم ملی به کره‌جنوبی به جام‌ملت‌های آسیا ۲۰۱۱ بازمی‌گشت که تیم ملی در وقت اضافه مغلوب این تیم شد. تیم ملی پس از آن ۷ مسابقه مقابل کره شکستی نداشت و در این ۷ بازی به ۴ برد متوالی و ۵ کلین‌شیت پیاپی دست یافت و در مقطعی حتی گل زدن به ایران تبدیل به آرزو برای کره‌جنوبی شده بود.

تیم ملی قبل از جام ملت‌های ۲۰۱۱ در ۶ بازی از کره نباخته بود و در مجموع در ۱۴ مصاف قبلی فقط یک بار از این تیم شکست خورده بود که آن هم یک در بازی دوستانه بود. تیم ملی در جام ملت‌های ۲۰۰۰ هم در وقت اضافه مغلوب کره شد. آخرین پیروزی کره‌جنوبی برابر ایران در یک بازی رسمی و در وقت قانونی به مقدماتی جام‌جهانی ۱۹۹۴ بازمی‌گردد که با نتیجه ۳ بر صفر به برتری رسید که از آن مسابقه ۲۹ سال می‌گذرد.

با ۲ گلی که تیم ملی از کره‌جنوبی خورد مجموع گل خورده ایران از این تیم به ۳۶ رسید. این بیشترین تعداد گلی است که ایران در طول تاریخ خود از یک تیم دریافت کرده است. هرچند که ایران در تقابل‌های رودرو آمار بهتری از کره دارد، ولی با ۱۰ شکست به هیچ تیمی بیشتر از این شکست نخورده است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار