شوک فروردینی به پرسپولیس

شکایت رادو در حالی به باشگاه پرسپولیس رسید که احتمالا کمیته انضباطی فیفا خیلی سریع حکم یک میلیون یورویی را صادر خواهد کرد.

شوک فروردینی به پرسپولیس

به گزارش زنهار؛ دو روز پیش هواداران پرسپولیس با استوری بوژیدار رادوشویچ علیه مدیران باشگاه پرسپولیس مواجه شدند که مدیران باشگاه را دروغگو خطاب می‌کرد؛ این استوری پس از آن منتشر شد که شکایت بوژیدار رادوشویچ در کمیته انضباطی فیفا به دست مدیران پرسپولیس رسید.

بوژیدار رادوشوویچ که با ۶ سال حضور در تیم پرسپولیس با سابقه‌ترین خارجی تاریخ باشگاه لقب گرفته بود، پس از ترک قابل پیش‌بینی اردوی سرخ‌پوشان شکایت خود را در کمیته انضباطی فیفا ثبت کرد تا به این‌ترتیب قرمز‌ها درگیر یک پرونده جدید شوند؛ پرونده‌ای که وکیل رادو رقمی در حدود یک میلیون یورو را پای آن ثبت کرده بود.

در همان زمان بود که رضا درویش، مدیرعامل جدید باشگاه پرسپولیس در مصاحبه‌ای تند و آتشین گلر کروات سرخ‌پوشان را به فریب‌کاری متهم کرد و با نسبت دادن الفاظی باور نکردنی، نوید پیروزی در این پرونده را داد.

اگرچه پیش از آن مدیران باشگاه پرسپولیس اعلام کرده بودند که رادو رقم گزافی را از پرسپولیس دریافت می‌کرد و محکوم به جدایی بود، اما این اظهارات باعث خشم رادوشویچ شد؛ قرمز‌ها هیچ مذاکره‌ای را با او انجام ندادند و حالا در نوروز با خبری شوکه کننده مواجه شدند.

شکایت رادو ساعاتی قبل به باشگاه پرسپولیس رسید و این در حالی است که قرمز‌ها انتظار داشتند این اتفاق مدتی بعد رخ دهد؛ به همین خاطر به‌شدت از دست بوژیدار خشمگین شدند و حتی احتمال داشت که این خشم را در یک بیانیه آتشین نشان دهند.

موضوع این است که حالا پرسپولیس درگیر پرونده‌ای است که احتمال دارد یکی از گران‌ترین بدهی‌های تاریخ را روی دست این باشگاه بگذارد. همان‌طور که مدیرعامل باشگاه نیز چندی پیش گفته بود؛ رادو با توجه به میزان دریافتی گران‌ترین بازیکن تاریخ و حتی گران‌تر از لیونل مسی بود.

شنیده‌ها حاکی از آن است که فیفا به دلیل شفاف بودن پرونده قصد دارد که حکم را بسیار سریع صادر کند و به موکلش گفته که ۱۰ آپریل روز صدور حکم نهایی خواهد بود.

اگر این اتفاق رخ دهد پرسپولیس در روز ۲۱ فروردین ماه، این حکم شوکه کننده را دریافت خواهد کرد که بر اساس آن باید علاوه بر خسارت حدود یک میلیون یورویی، هزینه دادرسی را هم بپردازد.

در واقع باشگاه پرسپولیس چیزی در حدود ۳۰ میلیارد تومان بدهکار رادو خواهد شد که البته این رقم در صورتی است که سرخ‌ها برای اتلاف وقت کار را به دادگاه عالی ورزش نکشانند که اگر این اتفاق رخ دهد هزینه دادرسی در دادگاه CAS نیز به آن اضافه خواهد شد. همچنین مشخص نیست در آینده قیمت ارز چگونه شود که در صورت افزایش حتی ممکن است قرمز‌ها بیش از ۳۰ میلیارد تومان به این گلر گران‌قیمت و نیمکت نشین پرداخت کنند.

نکته مهم اینکه باشگاهی پرسپولیس هنوز در پرداخت دستمزد بازیکنانش به توفیق خاصی نرسیده و همچنین بدهی مالیاتی نیز روی دست مدیران باشگاه سنگینی می‌کند.

به این‌ترتیب پرسپولیسی‌ها که تصور می‌کردند بعد از عبور از پرونده برانکو، بودیمیر، گابریل کالدرون و دستیارانش به ثبات مالی می‌رسند؛ حالا در یک بحران عمیق فرو خواهند رفت.

باشگاه پرسپولیس هنوز واکنش رسمی به این خبر نشان نداده، اما با توجه به اینکه رادو به‌صورت قانونی قراردادش را فسخ کرده، بعید است که دست آن‌ها به جایی بند باشد. همچنان باید منتظر تاریخ ۱۰ آپریل وعده داده شده ماند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار