حمله زشت و بی ادبانه به خرید یحیی/چشم‌های تمیروف ضعیف است؛ شرق را غرب می‌بینید!

مرتضی فنونی‌زاده پیشکسوت پرسپولیس گفت: مسئولان باشگاه که این مهاجم ازبکستانی را آورده‌اند لطفاً تحقیق کنند واقعا او ازبکستانی است؟ چون من می‌ترسم مثل بازیکن گابنی گل‌گهر او هم در پرونده‌اش مشکلی به وجود بیاید و کار دست ما بدهد.

حمله زشت و بی ادبانه به خرید یحیی/چشم‌های تمیروف ضعیف است؛ شرق را غرب می‌بینید!

به گزارش زنهار؛ مرتضی فنونی زاده مدافع اسبق پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره تقابل تیم‌های سرخابی پایتخت در دربی نود و هشتم و حاشیه‌های این دیدار سخن گفت که مشروح این مصاحبه را در زیر می‌خوانید:

دربی چطور بود؟

یکی از بهترین دیدارهای دو تیم را شاهد بودیم. ظرف چند سال گذشته هرگز دربی به این قشنگی نداشتیم. این بازی تداعی‌گر مسابقات دو تیم پرسپولیس و استقلال در دهه ۶۰ بود که همه از دیدنش لذت می‌بردند. درست است که تماشاگر کم به ورزشگاه رفته بود ولی آنهایی که در خانه بودند از دیدن یک مسابقه فوتبال سیراب شدند. فکر کنم اگر موقعیت‌های دو تیم به گل تبدیل می‌شد بازی با تساوی ۴ بر ۴ به پایان می‌رسید.

درباره گل پرسپولیس چه صحبتی دارید؟

رامین رضاییان در این بازی ۸ بار سانتر کرد ولی فقط یکی از سانترهایش درست بود که آن هم تبدیل به گل شد. در کل انتظار ما بیشتر از این است. رضاییان نباید از ۸ ارسالی که انجام می‌دهد فقط یکی درون شش قدم باشد. توپ‌هایش اینقدر زور داشت که از روی همه رد می‌شد و یا به بیرون میرفت. این شکل ارسال کردن به درد پرسپولیس نمی‌خورد.

صحنه برخورد گوهری با مهاجم استقلال پنالتی بود؟

من نمی‌توانم نظر قطعی بدهم ولی به نظرم مشکوک بود. اما در صحنه برخورد توپ به دست عارف غلامی‌کاملا هَند بود اما آن هم بیرون محوطه بود و داور باید لب خط برای پرسپولیس ضربه ایستگاهی می‌گرفت.

بازی در نیمه دوم چه تفاوتی با نیمه اول داشت؟

طبیعی بود که پرسپولیس در نیمه دوم عقب بکشد و استقلال که یک گل عقب است حمله کند چون استقلال گل می‌خواست. گل محمدی هم که به طور کلی در دربی‌ها محتاط است. این حرف هواداران است که من آن را تایید می‌کنم ولی ترکیب پرسپولیس اصلاً ایده‌آل نبود.

درباره این موضوع بیشتر صحبت می‌کنید؟

هر چهار نفری که در نیمه دوم به میدان آمدند باید از ابتدا در ترکیب اصلی حضور پیدا می‌کردند. پرسپولیس در ترکیب اصلی ۵ بازیکن داشت که اولین دربی‌هایشان را تجربه می‌کردند. ما شانس آوردیم که توپ‌های استقلال گل نشد. یکی از همین بازیکنان گوهری بود. چطور در چنین بازی او را به میدان فرستاده بودند!

چه شد که پرسپولیس گل خورد؟

تیم عقب رفت و گل هم خورد. مربیان پرسپولیس ادعا می‌کنند که حرفه‌ای هستیم ولی آخر چرا تیمی‌که می‌خواهد حفظ نتیجه کند باید سید جلال را در نیمه دوم روی نیمکت بنشاند؟ یا مهدی عبدی چقدر از بازیکن ازبکستانی ضعیف‌تر است که او را ترجیح داده اند!

چشم های تمیروف ضعیف است؛ شرق را غرب می بینید!/ دربی باید ۴-۴ مساوی می شد/ رامین رضاییان ۸ سانتر کرد فقط یکی درست بود!/ ترکیب پرسپولیس ایراد داشت

درباره تمیروف صحبتی دارید؟

اصلا این بازیکن را از کجا آوردند؟ واقعا ملیت او ازبکستانی است؟ بیشتر شبیه به اهالی یک کشور دیگر است. من می‌گویم به جای اینکه فردا مثل بازیکن گابنی گل گهر بفهمیم این بازیکن مشکل دارد و پرونده اش مشکل ساز شود همین الان درباره ملیّتش تحقیق کنند. این بازیکن اصلاً چشمش ضعیف است و دروازه را نمی‌بیند. دروازه شرق است، میزند به غرب! دروازه درغرب است میزند به شرق! کلا سه بار ضربه توی سر توپ زد و برگشت آن هم توپ را به در و دیوار می‌کوبید. شانس آوردیم به خودمان گل نزد.

گل استقلال آفساید بود؟

من صحنه را چند بار دیدم. سه نفر روی توپ ارسالی هجوم بردند که دو نفر پشت سر گلزن در آفساید بودند ولی بازیکنی که گل را زد خودش را از پشت جلو کشید. بنابراین آفساید نبود.

درباره رفتارهای یحیی گل محمدی بعد از گل استقلال صحبتی دارید؟

ما شنیده بودیم یحیی آدم خونسردی است ولی دیدیم که اینطور نیست و رفتارش تند و غیرمنتظره بود. ولی من حرفم سر این است؛ او وقتی می‌خواهد بازیکنی تعویض شود باید به بازیکنان بگوید توپ را بیرون بزنند. وقتی بازی در جریان است داور که نمی‌تواند آن را متوقف کند و اجازه بدهد بازیکن تعویضی وارد زمین شود. درست است، در آن لحظه سعید آقایی مصدوم بود و از زمین خارج شده بود ولی باید به بچه‌ها می‌گفت توپ را بیرون می‌زدند. گل محمدی با این کارش روحیه تیم را خراب کرد و ممکن بود باز هم گل بخوریم و ببازیم. در صورتی که هنوز یک ربع تا آخر بازی زمان بود و می‌شد خیلی کارها کرد.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار