350 میلیارد؛ خوشبختی پرسپولیس

نیمه اسفندباشگاه پرسپولیس در یک اطلاعیه نحوه خرید سهام باشگاه را توضیح داد.

350 میلیارد؛ خوشبختی پرسپولیس

به گزارش زنهار، در حالی که مسائل پیرامون واگذاری پرسپولیس و استقلال از طریق بورس به اوج خود رسیده، حالا باشگاه پرسپولیس در بیانیه‌ای مهم، به نکاتی پیرامون این واگذاری اشاره کرده و توضیح داده که چگونه هواداران این تیم می‌توانند سهام باشگاه را خریداری کنند؟

* سرمایه پرسپولیس چگونه افزایش یافت؟

باشگاه پرسپولیس توضیح داده که از زمان تلاش برای خصوصی سازی این باشگاه از طریق بورس، 701 میلیارد تومان افزایش سرمایه برای این باشگاه انجام شده که از طریق انتقال مالکیت ورزشگاه درفشی‌فر و شهدای گمنام بوده است. همچنین در ادامه آمده که به دلیل «عدم احراز برخی از شرایط» سهام پرسپولیس، مثل استقلال در بازار پایه فرابورس عرضه خواهد شد و همچنین حذف از لیگ قهرمانان آسیا باعث شده تا در عرضه سهام تسریع شود.

مراحل شش گانه برای عرضه سهام به این شکل آمده است: 1. سی بهمن: ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، 2. تهیه گزارش ارزش گذاری توسط کارشناسان دادگستری، 3 تکمیل فایل‌ها و فرم‌های مربوطه جهت درج نماد در بازارپایه فرابورس، 4. نهم اسفند ماه: درج نماد در بازار پایه فرابورس با نام معاملاتی پرسپولیس، 5. تهیه گزارش توجیهی افزایش سرمایه و بیانیه ثبت و 6. دریافت مجوز افزایش سرمایه از محل صرف سهام با سلب حق تقدم به میزان 50 درصد سرمایه اسمی.

* هواداران چگونه سهام را می‌خرند؟

با توجه به تهیه گزارش ارزش‌گذاری، ارزش باشگاه پرسپولیس طبق روش محاسباتی ارزش روز خالص دارایی‌ها در تاریخ 30/10/1400 معادل 3210 میلیارد تومان و ارزش هرسهم 4581 ریال می‌باشد.

با توجه به گزارش توجیهی افزایش سرمایه تهیه شده، مقررگردید شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس اقدام به انجام افزایش سرمایه از محل صرف سهام با سلب حق تقدم به میزان 50 درصد سرمایه ثبتی (350 میلیارد تومان) در تاریخ 15 اسفند پرداخته تا از این طریق منابع به طور مستقیم به باشگاه وارد شده و جهت پرداخت بدهی‌ها و دریافت سطح A کنفدراسیون فوتبال آسیا شود.

از هواداران عزیز درخواست می‌گردد تا با انجام اقدامات ذیل اقدام به خرید سهام پرسپولیس نمایند:

1. ثبت نام در سامانه سجام

2. احراز هویت در سامانه سجام

3. دریافت کد بورسی از کارگزار بانک سامان

4. شارژ حساب کاربری

با این حساب از محل فروش 350 میلیارد تومان از سهام باشگاه پرسپولیس، این رقم هنگفت به خزانه باشگاه واریز خواهد شد تا شرایط مالی این باشگاه به کلی تغییر کند و احتمالا تمام بدهی مربوطه پرداخت شود.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار