همه چیز درباره گلزنان استقلال

در جدول گلزنان تیم استقلال کوین یامگا نفر اول است.

همه چیز درباره گلزنان استقلال

به گزارش زنهار، نگاهی به جدول گلزنان تیم صدرنشین جدول لیگ برتر مشخص می‌کند کوین یامگا بازیکن ۲۵ ساله استقلال با ۸ گل زده بهترین گلزن این تیم به شمار می‌رود. او به ترتیب مقابل تیم‌های ذوب آهن (سه گل؛ دو گل بازی رفت و یک گل بازی برگشت)، فجر سپاسی، آلومینیوم اراک، مس رفسنجان (دو گل) و نفت مسجدسلیمان ۸ بار موفق به گلزنی برای تیم استقلال شده و از این نظر تقریباً یک سوم گل‌های استقلال را به ثمر رسانده است.

استقلال فقط ۲۵ گل وارد دروازه حریفانش کرد

تیم استقلال در جدول رده بندی لیگ برتر با ۲۸ گل زده و شش گل خورده تفاضل گل مثبت ۲۲ را به خود اختصاص داده که البته از این ۲۸ گل، سه‌گل پس از تغییر نتیجه تساوی صفر - صفر این تیم مقابل گل‌گهر سیرجان به تعداد گل‌های استقلال اضافه شده است. در واقع تیم استقلال و بازیکنانش در ۱۸ مسابقه گذشته تنها ۲۵ گل وارد دروازه حریفان خود کرده‌اند.

دومین گلزن 

امیرحسین حسین زاده دومین بازیکن گلزن استقلال به شمار می‌رود که با ۴ گل زده در این جدول پشت سر کورین یامگا قرار گرفته است. حسین زاده گل‌هایش را به ترتیب مقابل صنعت نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان (۲ گل) و تراکتور به ثمر رساند. حسین زاده ۲۱ ساله متولد تهران با قد ۱۷۶ سانتی متر است که در پست وینگر چپ برای استقلال بازی می‌کند. او در ابتدای فصل از سایپا به این تیم پیوسته است.

۲ بازیکن و ۳ گل 

اما پشت سر حسین زاده دو بازیکن سه گله در تیم استقلال حضور دارند. جعفر سلمانی و امیر ارسلان مطهری. مطهری بازیکن ۲۸ ساله استقلال در این فصل موفق شده به ترتیب مقابل تراکتور (در دور رفت)، پیکان و هوادار سه بار دروازه حریفان استقلال را باز کند. جعفر سلمانی بازیکن ۲۵ ساله دیگر استقلال نیز با ۱۷۳ سانتیمتر قد تاکنون سه بار دروازه حریفان را گشوده. اولین گل او مقابل هوادار در بازی رفت ۳ امتیازی بود. دومین گلش مقابل سپاهان باز هم سه امتیازی بود و سومین گلش در بازی مقابل شهر خودرو بود که سه بر صفر به پایان رسید.

آمار ضعیف امید اول گلزنی

پنجمین گلزن تیم استقلال مهاجم خارجی دیگر این تیم رودی ژستد است. مهاجم ۳۳ ساله فرانسوی که با ۱۹۳ سانتی‌متر قد و کارنامه ای درخشان از گلزنی در لیگ برتر انگلیس به عنوان امید اول گلزنی به جمع شاگردان فرهاد مجیدی اضافه شد اما تاکنون تنها دو بار(!) موفق به گلزنی در ۱۳ بازی شده است. او مقابل شهرخودرو یک پنالتی به ثمر رساند و در دیدار مقابل هوادار زننده یکی از دو گل استقلال در بازی برگشت بود تا آمار ضعیفی را از خودش بر جا گذاشته باشد.

۴+۱ بازیکن با آمار یک گل

اما استقلال پنج بازیکن یک گله در خطوط مختلف راهم تا اینجا داشته که یکی از آنها با جدایی در نیم فصل به تیم گل گهر سیرجان پیوست. امین قاسمی‌نژاد که یکی از سه گل استقلال مقابل مس رفسنجان را به ثمر رساند یکی از بازیکنان یک گله استقلال بود. مهدی مهدی پور نیز تک گل سه امتیازی استقلال مقابل فولاد را به ثمر رساند. آرمان رمضانی در دیدار مقابل شهرخودرو یکی از سه گل تیمش را زد و سیاوش یزدانی همراه با محمد دانشگر هر دو در دیدار مقابل پیکان برای استقلال گل زدند.

دو گلزن جام حذفی

جدا از گل‌هایی که در لیگ برتر به ثمر رسید، دو بازیکن هم در جام حذفی برای استقلال گلهای مهمی زدند. آرمان رمضانی در دیدار مرحله یک شانزدهم نهایی مقابل نود ارومیه گل مساوی استقلال را در واپسین دقایق بازی زد تا تیمش حذف نشود و در وقت‌های قانونی بازی را مساوی کند. دیداری که در نهایت استقلال در ضربات پنالتی و به سختی برنده شد. دیگر گلزن استقلال در جام حذفی امیر ارسلان مطهری بود که در وقت‌های تلف شده موفق شد دروازه پیکان را در دور یک هشتم نهایی باز کنند تا استقلال به دور یک چهارم راه یابد. گل ارزشمندی که آبی پوشان را یک مرحله بالاتر آورد.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار