آمار و ارقام عجیب وینگر ملی‌پوش در ۳۳ سالگی

مهره قهرمانی پرسپولیس؛ این امیری شگفت انگیز!

وحید امیری در 33 سالگی یکی از بهترین سالهای فوتبالی خود را سپری می‌کند.

مهره قهرمانی پرسپولیس؛ این امیری شگفت انگیز!

به گزارش زنهار؛ بسیاری تصور می‌کردند که وحید امیری در بازگشت به پرسپولیس، ستاره قبلی نباشد و حتی برخی اعتقاد داشتند که تمدید قرارداد سه ساله با او در تابستان 1400 اقدام مثبتی برای قرمزها نخواهد بود اما آنچه او تا پایان هفته هجدهم نشان داده، چهره بازیکن موثر و کارآمد است که می‌تواند در پایان فصل جزو نامزدهای بهترین بازیکن لیگ برتر هم باشد.

اگرچه شاید در مورد امیری و توانایی‌هایش گاها اغراق هم بشود و باوجود اینکه او در چند بازی همین فصل افت مقطعی هم داشت اما آمار و ارقام نشان می‌دهد که پرسپولیس بدون درخشش این بازیکن شاید نمی‌توانست در بین مدعیان قرار بگیرد و در تعقیب استقلال، جلوتر از سپاهان حرکت کند.

* بیشترین پاس (967 پاس، 79.4% پاس صحیح، 10.7% مجموع پاس‌های تیم)

وحید امیری بالاتر از هافبک‌ دفاعی‌ها و مدافعان مرکزی پرسپولیس، بیشترین تعداد پاس ارسالی را در بین بازیکنان این تیم داشته است. نکته جالب اینکه امیری از میلاد سرلک تعداد دقایق کمتری در زمین حضور داشته اما 131 پاس بیشتر از او داده و همچنین دقت پاس او هم نزدیک 80 درصد بوده که نرخ بالایی محسوب می‌شود. بهترین رکورد امیری به بازی با هوادار (87 پاس) و از نظر دقت به دیدار مقابل پیکان (87%) برمی‌گردد (بازی‌های فیکس).

* بیشترین تغییر پست (4 دفاع، 11 هافبک، 2 وینگر و یک بازی تعویضی)

وحید امیری رکورد بیشترین جابجایی در زمین را به نام خود ثبت کرده است. او فصل را به عنوان مدافع چپ آغاز کرد و در این پست درخشید و سپس در سیستم 3-4-3 به عنوان وینگر نقش آفرینی کرد اما بیشترین میزان حضورش در خط میانی بود؛ جایی که باتوجه به حضور مهدی ترابی، اغلب در پست غیرتخصصی هافبک راست به میدان رفت. به عبارتی او بیشتر در پست غیرتخصصی بازی کرده است.

* بیشترین دریبل (43 دریبل - 24 تا بیشتر از نفر دوم)

ستاره سرخپوشان باوجود اینکه شاید برچسب بازیکن تکنیکی را روی خود نداشته باشد اما در دریبل زنی عملکرد درخشانی داشته و 43 دریبل را از خود به جای گذاشته است. نکته جالب اینکه نفر دوم این فهرست، مهدی ترابی و امید عالیشاه هستند که 19 و 17 دریبل داشته‌اند. بهترین آمار امیری در بازی با سپاهان، فجرسپاسی و صنعت نفت رقم خورد که در هر بازی پنج بار بازیکنان حریف را فریب داد.

* دومین بازیکن برتر کنش دفاعی (35 تکل، 10 دفع و 47 قطع توپ)

تا پیش از دیدار مقابل نساجی مازندران، وحید امیری رکورد بیشترین کنش دفاعی را هم داشت اما در این بازی فرشاد فرجی او را جا گذاشت و به صدر صعود کرد. امیری در طول فصل 92 کنش دفاعی ثبت کرده که عدد قابل توجهی برای یک بازیکن هجومی محسوب می‌شود. بهترین نمایش او در دیدار مقابل فولاد بود که مقابل شاگردان عبدالله ویسی 11 کنش دفاعی ثبت کرد تا به عنوان مدافع چپ درخشان ظاهر شود.

* دومین بازیکن برتر در دقایق بازی (1564 دقیقه، 86.8 دقیقه به ازای هر بازی، 96.5% حضور در زمین)

وحید امیری این فصل تنها یک بار از روی نیمکت بازی را آغاز کرد که در دیدار مقابل مس رفسنجان بود و تنها یک بار از زمین تعویض شد که بازی با نساجی بود و در دقیقه 90 جای خود را به بازیکن تعویضی داد. امیری متوسط 86.8 دقیقه حضور را ثبت کرده و در 96% بازی‌های پرسپولیس در زمین حضور داشته است.

* چهارمین بازیکن برتر در شوتزنی (18 شوت و 2 چارچوب)

این شاید تنها آماری باشد که امیری در آن عملکرد چندان خوبی نداشته است. او دقت پایینی در شوتزنی دارد و از بین 18 شوت تنها دو تا را در چارچوب زده. مهدی ترابی، مهدی عبدی و عیسی آل کثیر برترین بازیکنان پرسپولیس در این فاکتور به شمار می‌روند.

* دومین بازیکن برتر در پاس کلیدی (17)

وحید امیری به صورت متوسط در هر بازی که فیکس بوده، یک پاس کلیدی را داشته تا پس از مهدی ترابی، دومین بازیکن برتر پرسپولیس در این فاکتور لقب بگیرد. بهترین عملکرد او دیدار مقابل نفت آبادان بود که سه پاس کلیدی داد.

* دومین بازیکن برتر در پاس گل (3)

پس از مهدی ترابی که صدرنشین گلساز‌های لیگ برتر محسوب می‌شود، نام وحید امیری با سه پاس گل به چشم می‌خورد. او در بازی با فولاد و همچنین دیدار رفت و برگشت مقابل نساجی توانست پاس گل بدهد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار