نقش غیر قابل پیش بینی رضاییان در پرسپولیس!

رضاییان در حالی به ایران آمده تا پیراهن پرسپولیس را برتن کند که شاید نقشی جدید را در این تیم برعهده بگیرد.​

نقش غیر قابل پیش بینی رضاییان در پرسپولیس!

به گزارش زنهار، احتمالا خود رامین رضاییان بیشتر از طرفدارانی که در فرودگاه چشم انتظارش بودند، ذوق و شوق این روز را داشت و همه حاضران در سالن می‌توانستند این اشتیاق و خوشحالی را از چشمان رضاییان ببینند؛ از چشمان بازیکنی که 6-7 سال پیش به عنوان پدیده لیگ برتر به تیم برانکو ایوانکوویچ پیوست و حالا در قامت یک ستاره، عضو تیم یحیی گل‌محمدی شده است.

او در حالی به پرسپولیس می‌آید که جدایی مهدی شیری باعث شده تا او به صورت طبیعی گزینه نخست برای پست دفاع راست باشد. طرفداران پرسپولیس که خاطرات نوستالژیک زیادی از روزهای فصل 94-95 دارند، به نفوذها و ارسال‌های رامین و زوج‌سازی اش با هافبک کناری امید بسته‌اند اما شاید اوضاع آنطور که مورد نظر هواداران پرسپولیس است، پیش نرود.

رضاییان فوتبالیستی با توانایی نفوذ دائمی به جناح چپ حریف است و همین موضوع باعث شده تا جرقه‌های یک تغییر بزرگ در اذهان ایجاد شود و رامین با یک خرید جنجالی دیگر مقایسه شود: علیرضا نیکبخت. چپ‌پای شماره 22 استقلال با پیراهن این تیم آبی پوش به عنوان مدافع چپ درخشید و حتی به تیم ملی هم رسید اما زمانی که پیراهن پرسپولیس را برتن کرد، دوره جدید برای فوتبال او شکل گرفت و این بار نیکبخت در قامت یک هافبک، وینگر و حتی مهاجم گلزن در سطح اول فوتبال ایران ظاهر شد.

رضاییان مدافع راست تخصصی است و با حضور منوچهر صفروف و سیامک نعمتی پرسپولیس سه گزینه برای دفاع راست دارد؛ اما رامین شاید مثل نیم فصل اول که در خط حمله السیلیه بازی کرد باتوجه به خلا پرسپولیس در این پست به خط حمله سرخ‌ها اضافه شود. ممکن است اتفاق تیم دنیزلی که نیکبخت واحدی از دفاع چپ به یک مهاجم تبدیل شد دوباره رخ دهد و رامین رضاییان را در پست وینگر و حتی مهاجم ببینیم.

اگرچه رضاییان در سالهای گذشته با مقاومتی ویژه، از لقب یاغی گریخته اما ممکن است یحیی گل‌ محمدی راهی را پیش روی او قرار دهد که مصطفی دنیزلی در مقابل علیرضا نیکبخت گذاشت و اتفاقا نتیجه هم گرفت و این بازیکن برای حدود 5 سال، جزو بهترین عناصر هجومی تیم سرخپوش پایتخت بود.

جذب رامین رضاییان تا حدودی فشار را از روی درویش برداشت چرا که پرسپولیسی‌ها روی شم‌ گلزنی رامین نیز حساب کرده‌اند. رضاییان در دوران اولیه حضورش در پرسپولیس در 42 بازی 9 گل و 6 پاس گل ثبت کرده بود. با این اوصاف اگرچه رامین به عنوان یک مدافع شناخته می‌شود اما احتمالا یحیی از او توقع کمک به خط حمله را خواهد داشت.

یحیی البته برای اینکه رامین را در پازل هجومی تیمش قرار دهد، باید تغییراتی را اعمال کند که شاید آغازش از همین دیدار با نساجی باشد؛ اینکه خط دفاعی به سه مدافع مرکزی سپرده شود و در خط میانی هم کمال کامیابی‌نیا و میلاد سرلک حملات حریف را کنترل کنند تا به این ترتیب با نقش آفرینی مهدی عبدی در نوک حمله، چهار مهره کناری انتخاب شوند و رامین رضاییان هم در نقش کاندیدای جدی سمت راست ظهور کند.

جذب رامین رضاییان تا حدودی فشار را از روی درویش برداشت چرا که پرسپولیسی‌ها روی شم‌ گلزنی رامین نیز حساب کرده‌اند. رضاییان در دوران اولیه حضورش در پرسپولیس در 42 بازی 9 گل و 6 پاس گل ثبت کرده بود. با این اوصاف اگرچه رامین به عنوان یک مدافع شناخته می‌شود اما احتمالا یحیی از او توقع کمک به خط حمله را خواهد داشت.

رضاییان به همراه محسن بنگر و رضانورمحمدی، از معدود بازیکنان نسل پرسپولیس ایوانکوویچ است که از قهرمانی‌های پرشمار این تیم بی بهره ماند و مسیرش به بلژیک و قطر کج شد اما برخلاف دو کاپیتان سرخپوشان، این فرصت را دارد تا بتواند در بازگشت به این تیم، قهرمانی را تصاحب کند. اتفاقا مورد ویژه خرید جدید پرسپولیس این است که می‌تواند این بار در قامت ناجی ظاهر شود و ستاره‌ای باشد که پرسپولیس با او، اختلاف با استقلال را جبران کند و به قهرمانی ششم برسد تا نواز قهرمانی اش پاره نشود. این فرمولی است که رامین 31 ساله را به همان بازیکن جوان اواسط دهه 1390 متصل و او را در قهرمانی‌های تیم سهیم می کند.

 

 

رضاییان در آستانه 32 سالگی به پرسپولیس برگشته و پیراهن این باشگاه را دوباره به تن می‌کند. جای تعجب ندارد اگر در ابتدای راه و بازی‌هایش او را کاملا مشابه رامین 27 ساله‌ای که از پرسپولیس کنار گذاشته شد نبینید. گرچه آمادگی فیزیکی بالا و تمرینات سخت رضاییان را از لحاظ بدنی در کیفیتی مطلوب قرار داده است.

مهمترین نکته، آمادگی بدنی و فنی رامین رضاییان است که به زودی طرفداران فوتبال به آن پی خواهند برد و ادامه کار نیز همان چیزی خواهد بود که برانکو ایوانکوویچ در تماس تلفنی کوتاه رامین با او، انتقال داد: برای تیم مثمرثمر باش! اگر رضاییان خود را در چارچوب تیم پرسپولیس بازتعریف کند و جزوی از این تیم کم حاشیه باشد، بی تردید بزرگترین خرید این فصل لقب خواهد گرفت.

 

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار