افشاگری بزرگ؛ فدراسیون فوتبال به دنبال فریب فیفا است!

رییس سابق کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال می گوید فدراسیون نباید با گزارش های خلاف واقع فیفا را فریب بدهد.

افشاگری بزرگ؛ فدراسیون فوتبال به دنبال فریب فیفا است!

به گزارش زنهار؛ صفی الله فغانپور، رییس سابق کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال امروز در گفتگوی تازه ای به نامه نگاری فدراسیون فوتبال با فیفا اشاره کرد، نامه ای که گویا قرار است به فیفا اطمینان بدهد فدراسیون فوتبال به عنوان یک شرکت خصوصی در ایران پذیرفته شده و دیگر نیازی به اصلاح اساسنامه در مجلس شورای اسلامی نیست.

مطابق قول و قرار قبلی فدراسیون فوتبال و فیفا، فدراسیون باید تا دهم اسفند ماه با استفاده از مهلت یکساله ای که از فیفا گرفته بود اساسنامه اصلاح شده را برای فدراسیون بین المللی بفرستد چرا که در غیر این صورت، انتخابات دهم اسفند ماه 99 باطل می شود و فیفا اداره فوتبال ایران را تا زمان اصلاح اساسنامه به کیمته عادی سازی می سپارد.

سال گذشته فیفا با این ضمانت به فدراسیون فوتبال اجازه داد انتخابات خود را برگزار کند که اساسنامه اصلاح شده اش ظرف مدت یک سال در مجلس به تصویب برسد اما فدراسیون نیمی از این فرصت یک ساله را هدر داد و در نیمه باقی مانده هم در حالی که احمدرضا براتی، حقوقدان عضو هیات رییسه در تلاش بود با نمایندگان مجلس تعامل کند، غلامرضا رفیعی مشاور حقوقی رییس فدراسیون فوتبال که براتی و سراجی، دو عضو مستقل هیات رییسه بارها و بارها به دخالت هایش در امور فوتبال اعتراض کرده اند، با یک نامه سرگشاده به مجلس، طوری وانمود کرد که انگار فوتبال مقابل مجلس قرار دارد و در کلاف روابط فدراسیون و مجلس، گره انداخت. از این جا به بعد برخی افراد به غلط مدعی شدند اگر اساسنامه اصلاح نشود فیفا ایران را از جام جهانی کنار می گذارد و این ادعا های غیر واقعی، حساسیت مجلس را نسبت به فوتبال بیشتر کرد و حالا که تنها یک ماه تا پایان مهلت فیفا مانده و فدراسیون به نقطه ای رسیده که اگر اساسنامه اصلاح شده به تصویب نرسد، رییس و نواب رییس می روند و جای خود را به کمیته عادی سازی می دهند، این شایعه به گوش می رسد که فدراسیون فوتبال قید تصویب اساسنامه اصلاح شده در مجلس را زده و می خواهد حکم دیوان عدالت اداری درباره بازنشسته ها (که در آن نوشته شده بود فدراسیون فوتبال یک شرکت خصوصی مستقل است و به این دلیل که در مجلس ردیف بودجه ندارد، ملزم به اجرای مصوبه مجلس درباره بازنشسته ها نیست) را به فیفا ارائه کند و بگوید نهادهای حاکمیت، فدراسیون فوتبال را به عنوان شرکت خصوصی پذیرفته اند و فدراسیون همان گونه که فیفا می خواهد مستقل و خصوصی شده و دیگر نهاد عمومی غیر دولتی هم نیست!

مصاحبه امروز رییس پیشین کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال در واقع افشای همین نامه نگاری است. البته هنوز مشخص نیست این نامه برای فیفا ارسال شده یا قرار است در آینده ارسال شود اما اگر حرف های فغانپور را با دقت بخوانید، متوجه این نکته می شوید که گویا فدراسیون قصد دارد به جای تصویب اساسنامه اصلاح شده در مجلس، همان ترجمه حکم دیوان عدالت اداری را برای فیفا بفرستد و فغانپور هشدار داده همان طور که کنفدراسیون فوتبال آسیا حقیقت را فهمید و استقلال و پرسپولیس را حذف کرد، فیفا هم اگر حقیقت را بفهمد با فدراسیون فوتبال برخورد می کند. فغانپور به صراحت می گوید فدراسیون نباید دنبال فریب دادن فیفا باشد و باید صادقانه تمام حقایق را به نهاد بالادستی اش بگوید.

فدراسیون فوتبال اگر تا 10 اسفند اساسنامه اصلاح شده را مصوب نکند، یا باید یک مهلت مجدد از کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا بگیرد و یا یک کمیته عادی سازی 6 نفره شامل سه نماینده ایرانی از طرف کمیته ملی المپیک و سه نماینده باز هم ایرانی از طرف فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا مامور مذاکره با مجلس برای رسیدن به یک نتیجه جدید می شود، نتیجه ای که هم به قانون داخلی ایران احترام بگذارد و هم خواسته فیفا را تامین کند. هیچ خطری هم تیم ملی ایران را تهدید نمی کند.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار