صعود بزرگ با ضعیف‌ترین فدراسیون فوتبال تاریخ‌‍!

شهاب عزیزی خادم به جرات رییس ضعیف ترین و ناآگاه ترین فدراسیون تاریخ فوتبال ایران است و وقتی تیم ملی در دوره چنین رییسی قاطعانه به جام جهانی صعود کرده، باید دست و پای ملی پوشان را طلا گرفت.

صعود بزرگ با ضعیف‌ترین فدراسیون فوتبال تاریخ‌‍!

به گزارش زنهار و به نقل از طرفداری؛ شهاب الدین عزیزی خادم تقریبا هیچ چیزی از گذشته فوتبال ایران نمی داند که اگر می دانست بعد از صعود تیم ملی ایران به جام جهانی نمی گفت تیم ملی حتی با یک مساوی جام ملتها را از دست می داد. تیم سوم گروه ایران هم به جام ملتها می رسید و تیم چهارم گروه هم هنوز امید دارد به جام ملتها راه یابد. اطلاعات او درباره فوتبال ایران به معنی واقعی کلمه ناقص است که اگر ناقص نبود هرگز نمی گفت ما با کی روش چهلم دنیا بودیم و الان بهترین رتبه رنکینگ را داریم. ما بارها و بارها تیم هفدهم تا بیستم رنکینگ فیفا شدیم و با برانکو و کی روش هم بارها آقای آسیا و سال ها بهترین تیم قاره بودیم. اما شهاب الدین عزیزی خادم اینها را نمی داند. او که سرگرم مسائل دیگری است، حتی کنارش مشاوران امین و صادقی هم ندارد که این موارد را به او بگویند. نایب رییس اول فدراسیون که خودش غیر قانونی است و نه مجمع قبولش دارد و نه اهالی فوتبال. بنده خدا چیز زیادی هم از فوتبال نمی داند. نایب رییس دوم هم به سازمان لیگ قانع است و کاری با فدراسیون ندارد. از نایب رییس سوم هم نگویید که پیگرد قانونی دارد! دبیرکل هم که تشریف برده اند استرالیا برای نظارت! تکلیف مشاوران هم روشن است؛ آن از غلامرضا رفیعی که فایل صوتی دردسرسازش دو کمیته را به جان هم انداخته و این هم از علی عالی که عکس های همسرش روی سکوهای ورزشگاه آزادی سوژه رسانه های بیگانه شده تا ادعا کنند حضور بانوان در ورزشگاه گزینشی بوده است. در چنین شرایطی شهاب هم سرگرم بررسی راه های نزدیک شدن به دولت است!

او که بعد از پیروزی تیم ملی ایران در کره جنوبی و راهیابی تیم ملی به جام جهانی 2014 برزیل، هنوز دولت حسن روحانی روی کار نیامده، به عنوان عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال، تیم ملی و کی روش را به دیدار روحانی برد، با وجود این که در دولت روحانی رییس فدراسیون فوتبال شد و از سازمان برنامه و بودجه دولت روحانی کمک های مالی فراوان گرفت و به روایتی، تایید شدنش در انتخابات هم با حمایت افراد منتسب به حسن روحانی بود، حالا با چرخشی 180 درجه ای، خود را مخالف دولت قبلی و همراه دولت جدید معرفی می کند. البته که دولت جدید تا این جای کار باهوش تر از دولت قبلی بوده و این شوخی ها را باور نمی کند که اگر باور می کرد هرگز مخبر، معاون اول رییس جمهور به جای نشستن در جایگاه ویژه روی سکوهای ورزشگاه میان تماشاگران نمی نشست. معاون اول رییس جمهور بعد از پایان بازی و صعود تیم ملی، در تبریک های خود، هیچ اشاره ای به نقش فدراسیون در صعود تیم ملی نکرد که البته اگر با دقت به روند صعود ملی پوشان نگاه کنیم حق را به مخبر می دهیم.

وزیر ورزش هم اگرچه آن اوایل از عزیزی خادم حمایت می کرد اما حالا او نیز به چشم دیده چگونه فدراسیون فوتبال در ماجرای حذف استقلال و پرسپولیس می خواست دولت فعلی و وزارت ورزش را مقصر جلوه بدهد (رجوع شود به مصاحبه داریوش مصطفوی که علنی گفت رییسی و سجادی باید پاسخگو باشند) و حالا دیگر مثل سابق سجادی در زمین عزیزی خادم بازی نمی کند.

صرف نظر از این چرخش های سیاسی که به نظر می رسد این بار دیگر جواب نداده، عزیزی خادم و همکارانش ضعیف ترین تدارکات را برای تیم ملی داشتند. تیم ملی قبل از آغاز مرحله نهایی رقابتهای انتخابی جام جهانی حتی یک بازی تدارکاتی هم انجام نداد. این تیم به گفته بازیکنانش که بعد از پیروزی مقابل لبنان پست مشترک منتشر کردند ضعیف ترین امکانات تاریخ را داشت و باید از اسکوچیچ و شاگردانش قدردانی کرد که با وجود این ضعف ها تیم ملی را قاطعانه به جام جهانی رساندند.

این صعود به دلیل ضعیف ترین پشتیبانی تاریخ، با ارزش است. حتی در سال های جنگ هم تیم ملی تا این حد دست و پا بسته نبود که فدراسیون حتی نتواند برایش یک بازی تدارکاتی جور کند. اسکوچیچ و شاگردانش با تلاش خود روی تمام کمبودها سرپوش گذاشتند و هرچقدر پاداش طلب کنند حلال است.

ممنون جناب اسکوچیچ، ممنون ملی پوشان غیور ایران... مبارک تان باشد. بگذارید بعضی ها پشت صعود شما سنگر بگیرند. مردم خودشان همه چیز را می دانند و گذشت زمان حقایق را روشن می کند.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار