مخاطبان سوتی «یاغی» را گرفتند

ماجرای باز شدن گوشی آیفون توسط جاوید و کشف شنود از داخل سیستم، از جمله نکاتی بود که پس از انتشار قسمت شانزدهم سریال «یاغی» با واکنش‌هایی روبه‌رو شد.

مخاطبان سوتی «یاغی» را گرفتند

به گزارش زنهار؛ بعد از انتشار قسمت شانزدهم سریال یاغی، شائبه‌هایی درباره دلایل شک جاوید به کار گذاشته شدن شنود در گوشی موبایلش مطرح شد و برخی نوشتند جاوید از کجا می‌دانسته چطور باید گوشی آیفون را باز کند و از میان تمام قطعات، شنود را تشخیص دهد.

ریشه آشنایی جاوید با موبایل به سکانسی در قسمت اول سریال برمی‌گردد. او را در حالی می‌بینیم که گوشه‌ای از خانه‌شان کارگاه کوچکی راه انداخته و مشغول تعمیر گوشی موبایل است. بعد هم که زنگ در را می‌زنند می‌گوید یک نفر آمده است که گوشی‌ تعمیرشده‌اش را تحویل بگیرد.

کاملا مشخص است که محمد کارت سکانس مورد نظر را به این دلیل در قسمت اول آورده که در قسمت شانزدهم بتواند از آن بهره‌برداری کند اما مسئله اینجاست که اگر جاوید چنین تبحری داشت چرا دست به دزدی می‌زد و برای پول گرفتن، دستش پیش اسی قلک دراز بود؟

ضمن اینکه بعدها هیچ‌وقت دیگر او را ندیدیم که مشغول انجام چنین کاری باشد و این سکانس هم به طور کامل فراموش شد.

جدای از اینها باز کردن گوشی آیفون نیازمند تخصص زیادی است و از هرکسی برنمی‌آید. جاوید هم در محله‌ لیانشامپو مشغول تعمیر موبایل بوده. مگر چقدر احتمال داشته به مدل‌ جدید آیفون بر بخورد؟

چه برسد به اینکه بتواند قطعه‌ای بسیار کوچک را در آن پیدا کند و تشخیص دهد این قطعه جزو گوشی نیست و شنودی است که در آن کار گذاشته شده.

ماجرای شک کردن جاوید به وجود شنود در گوشی آیفون جدید هم به زمانی برمی‌گردد که او ماجرای ربایش خواهرش و تهدید شیما به اسیدپاشی را برای طلا و بهمن تعریف کرد.

همان موقع بود که طلا به بهمن گفت شاید در گوشی‌اش شنود گذاشته باشند. بهمن هم از او پرسید مطمئن است گوشی‌اش را نگرفته‌اند و او هم جوابش منفی بود.

با همه این اوصاف، باز هم با توجه به اطمینانی که جاوید به بهمن داشت، شک کردن او با این سرعت عمل، تا حد زیادی عجیب به نظر می‌رسد./ همشهری آنلاین

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار