گندکاری شبکه ایران اینترنشنال با گروهک منافقین رو شد!

باراک راوید خبرنگار صهیونیست وبگاه عبری «واللا» و وبگاه امریکایی «آکسیوس» در توییتی، یکی دیگر از پشت پرده‌های شبکه‌های فارسی زبان ضدایرانی را فاش کرد و از ارتباطات «ایران اینترنشنال» و دستگاه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی خبر داد.

گندکاری شبکه ایران اینترنشنال با گروهک منافقین رو شد!

به گزارش زنهار، او در پاسخ به توئیتی در واکنش به نحوه پوشش اخبار مربوط به مذاکرات وین توسط این شبکه معاند، اذعان کرد: «موساد به طور مرتب از رسانه «ایران اینترنشنال» برای جنگ اطلاعاتی خود استفاده می‌کند.» او پیش‌تر هم به این مسأله اشاره کرده و در توئیتی در خردادماه به نحوه خبررسانی این شبکه پرداخته بود. این خبرنگار مطرح صهیونیست در پیامی توئیتری خطاب به مخاطبان عبری زبان خود، با اشاره به اینکه «ایران اینترنشنال» یک شبکه فارسی زبان است، نوشت: «این شبکه از لندن و با بودجه سعودی فعالیت می‌کند و وابسته به مخالفان ایرانی بوده و گاهی نیز به عنوان خط جریان اسرائیل برای انتشار اطلاعات عمل می‌کند. رسانه‌های اسرائیلی با تشنگی گزارش‌های این شبکه را می‌بلعند و بدون اینکه این پیشینه را به اسرائیلی‌ها بدهند، پخش می‌کنند.»

ناکارآمدی رسانه‌های ضدانقلاب

گرچه بیان شدن این اعتراف صهیونیست‌ها درخصوص جنگ روانی علیه مردم ایران از طریق رسانه‌های فارسی زبان مسأله مهمی است، اما خط خبری این رسانه‌ها نیز از همان ابتدای شکل‌گیری این شبکه بخوبی همین مسأله را نشان می‌داد. «فرداد فرحزاد» سردبیر ایران اینترنشنال هم بارها به صراحت به این نکته اذعان داشته و گفته است که برای او «تنها پول اهمیت دارد، نه منافع کشور» وی در یکی از برنامه‌های این شبکه معاند در حالی که پرچم عربستان سعودی نیز بک‌گراند برنامه‌اش بود، گفت: «چیزی به اسم ناهار مجانی وجود ندارد!» فرداد فرحزاد در ادامه برنامه خطاب به میهمان خود ضمن اعتراف به شکست رسانه‌های فارسی زبان در براندازی جمهوری اسلامی این سؤال را مطرح کرده بود: «چه شد که [امام]خمینی با چند نوار کاست توانست انقلاب کند، اما رسانه‌های فارسی زبان چند سال است که با این همه امکانات نتوانستند کاری کنند؟» این سؤال البته دو اعتراف تلخ را برای جریان ضدانقلاب در پی داشته است: یکی آنکه در این صحبت به صراحت هدف خود را براندازی از لندن معرفی نموده و دوم اینکه با وجود هزینه‌های بسیار بالای اداره این شبکه‌های رسانه‌ای عظیم و حمایت‌های فراوان از سوی کشورها و دستگاه‌های جاسوسی گوناگون فاقد کارآمدی بوده و همراهی مردم را در پی نداشته است.

همه هزینه‌ها با سعودی است!

اما چه کسانی پشت پرده این به اصطلاح رسانه‌ها هستند؟ چهار سال قبل گاردین از تأمین کنندگان مالی این شبکه و ریخت ‌و پاش‌های آن به واسطه ارتباط با عربستان سعودی گزارش داده و این گونه عنوان کرد: ریاست کمپانی «Volant Media» که هم‌اکنون شبکه تلویزیونی «ایران اینترنشنال» را اداره می‌کند برعهده شخصی به نام «عادل عبدالکریم» یک تبعه سعودی است که رابطه‌ای طولانی با مقامات اجرایی مرتبط با دربار سعودی از جمله «عبدالرحمن الراشد» دارد. «الراشد» هم‌اکنون عضو هیأت مدیره گروه تحقیق و بازاریابی سعودی (SRMG) به عنوان بزرگترین کمپانی انتشاراتی در خاورمیانه است. براساس تحقیقات چهار سال قبل، عربستان سعودی ۲۵۰ میلیون دلار برای کمک به ایجاد این شبکه تلویزیونی هزینه کرده است که هیچ آگهی تبلیغاتی ندارد. همچنین تحقیقات درباره اجاره بهای پرداختی این شبکه و همچنین حقوق پرداختی به کارکنان، حاکی از هزینه سالانه ۵۰ میلیون دلاری آن است. پول‌پاشی سعودی‌ها برای ایجاد یک ارتش رسانه‌ای باعث شد تا به سرعت این رسانه شاهد کوچ تعداد بالایی از خبرنگاران دیگر رسانه‌های فارسی زبان بیگانه به سمت خود باشد. ولخرجی‌های سعودی حتی باعث شده است که مدعیان تحلیلگری ترجیح بدهند برای گفت‌وگو و ارتباط تصویری حق الزحمه‌های بالای این شبکه را دریافت کرده و سخنان مورد قبول آنها را به عنوان سخنان کارشناسی شده به مخاطبان ارائه دهند.

رسوایی رسانه حامی تروریسم

محتوای خبری منتشر شده توسط این شبکه نیز به سرعت جهت‌گیری‌های آن را نشان داد. تابستان سال 97 گروه تروریستی الاحوازیه با حمله به رژه ارتش، داغدار شدن مردم ایران را رقم زد. همان زمان این شبکه که هنوز کمتر شناخته شده بود با سخنگوی این گروه جنایتکار گفت‌وگو و مصاحبه کرد. همین مسأله خیلی زود نشان داد که همان کشور که به طراحی این عملیات تروریستی و تغذیه آنها مشغول است، برای آنها پیوست رسانه‌ای را نیز تعریف کرده است. چند روز بعد از این حمله، ماجرای سلاخی عجیب جمال خاشقجی روزنامه‌نگار مطرح عربستانی تمام جهانیان را شوکه کرد. یک خبرنگار ایرانی در گاردین چند هفته بعد ماجرایی قابل تأمل را فاش کرد. وی در توئیتی نوشت: «می‌توانم تأیید کنم که جمال خاشقجی به این دلیل کشته شد که با من تلفنی از استانبول صبح ۲۶ سپتامبر صحبت و افشا کرد تلویزیون ایران اینترنشنال توسط محمد بن سلمان و سعود القحطانی تأمین‌مالی می‌شود.» این روزنامه‌نگار بعداً در گزارشی به صورت تفصیلی درخصوص پشت پرده مالی و درآمدی این شبه رسانه نوشت: «شبکه تلویزیونی فارسی‌زبان ایران اینترنشنال که در لندن افتتاح شده، از طریق یک کمپانی خارجی حمایت مالی می‌شود که رئیس آن روابط نزدیکی با محمد بن سلمان دارد. بسیاری از ۱۰۰ پرسنل این شبکه حقوق‌ سخاوتمندانه‌ای دریافت می‌کنند که حدود دو برابر دیگر رقبای رسانه‌ای است اما همواره از اعلام منبع حمایت مالی خود طفره رفته‌اند.»

دست در دست منافقین

گرچه ایران اینترنشنال از سال 1396 و انتخابات ریاست جمهوری کار خود را به طور کامل شروع کرد اما پس از گفت‌وگو با تروریست‌ها مشی ضدایرانی خود را به شدت نمایان کرد. ایران اینترنشنال در زمان برگزاری گردهمایی منافقین همچنان تنها رسانه‌ای است که با پوشش زنده این دورهمی و انتشار لحظه به لحظه سخنان سرکرده این گروهک در پلتفرم‌های مختلف، مستقیماً تریبون منفورترین افراد شناخته شده برای ایرانیان شده است. عملیات اخیر رسانه‌ای این شبکه علیه مذاکرات رفع تحریم نیز بخوبی گویای آن است که این شبکه چگونه به دشمنی با مردم ایران مشغول است. ایران اینترنشنال در روزهای اخیر و پس از اعتراض نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دریافت امتیازات فرابرجامی توسط تهران بشدت علیه توافق احتمالی به عملیات رسانه‌ای پرداخته است و با دعوت افراد نزدیک به صهیونیست‌ها خوش خدمتی خود به این رژیم جعلی را نشان می‌دهد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار