محبوب‌ترین زن سینمای ایران را بشناسید

در نظرسنجی یکی از صفحات اینستاگرامی حوزه سینمای ایران، طناز طباطبایی به عنوان محبوب‌ترین بازیگر زن سریال‌های درحال انتشار نمایش خانگی انتخاب شده.

محبوب‌ترین زن سینمای ایران را بشناسید

به گزارش زنهار، ​ویشکا آسایش، رعنا آزادی‌ ور، پردیس احمدیه، الهام اخوان، پری ناز ایزدیار، مریلا زارعی، طناز طباطبایی، شبنم قربانی، باران کوثری و مریم مومن نامزدهای این رقابت بودند و خب مطابق تمام این سال‌ها می‌شد حدس زد که طناز، پیروز این نظرسنجی خواهد شد.

البته پریناز ایزدیار که با جیران در نمایش خانگی حاضر است هم ظاهرا بین مخاطبان محبوبیت زیادی داشته و در شمارش آرا، رقابت تنگاتنگی با طلای یاغی داشته ولی هنوز هم انگار این طناز است که کراش اول عرصه تصویر است.  پس از اعلام نتایج این نظرسنجی، یکی دیگر از صفحات حوزه سینما در واکنش به اقبال بیشتر مخاطبان به طناز نوشت: هر که بامش بیش، برفش بیشتر. بام = فن و کراش و برف = رای.

به نظر می‌رسد این تحلیل آنچنان هم بی‌راه نیست چرا که اگر بخواهیم از بُعد فنی به ماجرا نگاه کنیم، هستند بازیگرانی که به مراتب عملکرد بهتری دارند ولی همیشه در سایه باقی ماندند. از ابتدای پخش سریال یاغی تا به امروز زوج بهمن و طلا با بازی پارسا پیروزفر و طناز طباطبایی با یک رویکرد تبلیغی در صدر سوژه‌های اینستاگرامی بودند و سیل تمجیدها سمتشان روانه می‌شد ولی نکته‌ای که در این میان وجود دارد اختلاف فاحش دیالوگ‌ها و اکت‌های این دو کاراکتر با اغلب این تمجیدهاست. در واقع موج مثبتی‌ که از مخاطب می‌گیرند را باید مدیون وایرال شدن ویدئوهایشان در شبکه‌های اجتماعی باشند تا چیز دیگری.

محبوب‌ترین زن سینمای ایران واقعا بازیگر خوبی‌ست؟

سوسن سیرجانی در دیجی‌کالا مگ می‌نویسد: دیالوگ‌های سریال «یاغی» را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد. دسته اول حرف‌ها و تیکه‌پرانی‌های لاتی است که بیشتر با الفاظی جدید و ناشنیده برای مخاطب عام همراه است. الفاظی که عمدتا باید توضیح داده شوند. این ادبیات لاتی در اکثر سکانس‌ها، با فحش و الفاظ ناجور هم همراه می‌شود. دسته دوم دیالوگ‌های پرطمطراق و انگیزشی است که به شدت شعاری و حتی گاهی اغراق شده‌ هستند. اکثرا این دیالوگ‌ها از زبان پارسا پیروزفر به عنوان راهنما و مربی به بچه‌های زیردستش زده می‌شود و گاهی هم طناز طباطبایی در نقش طلا آنها را به جاوید می‌گوید. جملاتی که در این چند هفته مدام در فضای مجازی وایرال شده. دسته‌ی آخر هم دیالوگ‌های معمولی است. گاهی آنقدر معمولی که در حد دیالوگ‌های سریال‌های درجه سوم تلویزیون هم تنزل پیدا می‌کند. به طور کلی، دیالوگ‌نویسی سریال «یاغی»، بلاتکلیف است و یک خط سیر و ساختار مشخصی ندارد. انگار نویسندگان آنقدر سرگرم فضاسازی برای قصه بوده‌اند که از این موضوع مهم غافل شده‌اند.

محبوب‌ترین زن سینمای ایران واقعا بازیگر خوبی‌ست؟

بهمن ماه سال گذشته بود که طناز طباطبایی برای دومین بار در سه سال اخیر سیمرغ بلورین جشنوراه فجر را فتح کرد. او برای بازی در فیلم بی‌رویا به این عنوان دست یافت.

سوگند مختار درباره بازی طناز در بی رویا نوشت: فیلم بی‌رویا اولین ساخته‌ی بلند آرین وزیر دفتری است که به تهیه کنندگی هومن سیدی و سعید سعدی در جشنواره‌ی فجر امسال حضور دارد. این اثر قصه‌ای رازآلود و تعلیق‌گون را در خودش جای داده و سعی بسیاری می‌کند که مخاطب را تا پایان نمایش به‌دنبال خود بکشاند. طناز طباطبایی و صابر ابر که از نقش‌های اصلی داستان هستند، یکی از بدترین تا میانه‌ترین بازی‌های کارنامه‌ی خود را در بی‌رویا ارائه داده‌اند. بی‌رویا، فیلمی است که در ایده اولیه خود مانده است و تلاش‌های بسیارش برای رسیدن به قصه‌ای استخوان‌دار، زیاد نتیجه بخش نیست.

داستان این فیلم در فضایی وهم‌آلود و مالیخولیایی می‌گذرد و تجربه‌ی کم سازندگان آن در پرداخت و نوع روایت‌ اثر کاملا به چشم می‌آید. فیلم بی‌رویا، همچون شخصیت اول قصه‌اش با یک سردرگمی و ضعفی نمایان در ساختارش مواجه است که این ضعف عدم تاثیرپذیری بیننده از فیلم را به‌دنبال دارد و مخاطب برای برقراری ارتباط با نمایش دچار مشکل می‌شود. بی‌رویا، دوست دارد که متفاوت باشد و خودش را به شیوه‌ی متفاوت‌تری ارائه کند که البته در این پیچ‌وتاب سهم‌اش پرداختی خام است.

ندا الماسیان طهرانی، عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران، در یادداشتی، در بخشی از یادداشت خود درباره بازی‌های فیلم بی رویا مینویسد:

بی رویا هم جزو آن دسته از فیلم‌هایی است که هیچ جایی برای دفاع ندارد. شخصیت پردازی ها سنجیده و کامل نیست. چارچوب درام به شدت دچار اشکال است. خرده پیرنگ ها نمی توانند به درستی در مسیر پیرنگ اصلی قرار بگیرند. بازی ها به شدت بد است و طناز طباطبایی و صابر ابر و داود نژاد و مائده طهماسبی نه تنها بهتر نبوده اند که حتی نتوانسته اند همان نقش آفرینی های همیشگی و کلیشه ای خود را نیز ایفا کنند.

با این تفاسیر، طناز طباطبایی عنوز هم محبوبیت ویژه خود را دارد. او هر چقدر هم در بازی ضعیف عکمل کند اما در حاشیه مندگار است. برای اثبات این مدعا هم سیمرغ بلورین فجر چهلم کافی‌ست حتی اگر نخوایم به یاغی اشاره کنیم!

کبیر امیر: خود طناز طباطبایی و مونیکا بلوچی هم نمی‌دونن چی دارن که مردم انقد دوسشون دارن!

آلان ویسی: البته که خانم هدیه تهرانی، تراز هستند. اما خب....خانم کرامتی، حسنِ ملاحتِ جهانِ باقی و فانی و موازی هستند. اسمِ طناز طباطبایی رو هم نیارید که شوخی‌شم زشته واقعاً.

«یزدان» درباره کاراکتر طلا: با اینکه فک میکردم این سریال قراره کلیشه ای باشه ولی خوب در اورده بودنش ولی با اکتای ضعیف طناز طباطبایی داستان لو رفت و این خراب کرد. حیف این سریال بود واقعا

دانیال: فیلم "بی رویا" با همه‌ی ضعف‌هاش یکی از بهترین فیلمهایی بود که تو سینمای ایران دیدم، به نظرم بزرگترین ضعف فیلم به غیر از ضعف‌های روایت داستان، بازی شلوغ و بسیار بد طناز طباطبایی بود، ولی با این حال دیدنش رو توصیه میکنم.

یاسمن الملوک: انصافا یاغی با زخم کاری مقایسه کردنی نیست.

جواد عزتی خیلی با هیبت‌تره

رعنا آزادی‌ور یکم بهتر از طناز طباطباییه

ولی انصافا عاطی هزار برابر بهتر از هانیه توسلی داره بازی می‌کنه

هنوزم یادم میفته چطوری قسمت آخر رو با بازی بدش خراب کرد حالم بد میشه.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار