گلشیفته فراهانی عزادار شد/ عکس

گلشیفته فراهانی به درگذشت کارگردان نامدار تئاتر که سال ۱۳۵۱ در جشن هنر شیراز شرکت کرده بود واکنش نشان داد.

گلشیفته فراهانی عزادار شد/ عکس

به گزارش زنهار،  گلشیفته فراهانی با انتشار  ویدئویی از خود در کنار پیتر بروک، کارگردان صاحب‌نام بریتانیایی، به درگذشت او واکنش نشان داد.

IMG_20220703_230441

فراهانی در پیامی به سه زبان فارسی، انگلیسی و فرانسوی در صفحه اینستاگرامش نوشت:«کمر تئاتر با رفتن تو شکست پیتر عزیزم»

پیتر بروک کارگردان بریتانیای در ۹۷ سالگی از دنیا رفت. مرگ بروک ساعتی پیش توسط ناشر قدیمی آثارش و بعد توسط بی‌بی‌سی تایید شد. وی در پاریس، شهری از دنیا رفت که از دهه ۱۹۷۰ محل سکونتش بود.

این کارگردان ۸ دهه در عرصه هنر فعال بود و آثارش از اپرا گرفته تا نمایشنامه، تئاتر موزیکال و همچنین تولیدات سینمایی و تلویزیونی را دربرمی گرفت. وی پس از دهه‌ها رویکرد غیرمتعارف به آثار سنتی از جمله آثار شکسپیر و پوچینی، راهی پاریس شد و آنجا نگاهی جسورتر و تجربی‌تر را در آثارش ارایه کرد از جمله در یکی از آثارش تماشاگران اجرای یک گروه نمایش فرانسوی، به تماشای نمایشی نشستند که زبانش را بازیگران اختراع کرده بودند.

بروک یک بار در سال ۱۳۵۱ (۱۹۷۱ میلادی) برای شرکت در جشن هنر شیراز به ایران سفر کرده بود. او در آن مراسم، تئاتر «اورگاست» را با حضور بازیگران ایرانی همچون سیاوش تهمورث، پرویز پورحسینی، هوشنگ قوانلو و فهیمه راستگار اجرا کرده‌بود. بروک به دلیل سفر دهه پنجاه به ایران و نیز ترجمه بسیاری از نوشته‌هایش در مورد تئاتر به فارسی، در ایران بسیار شناخته شده و محبوب است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار